pasfoto's/ id kaart

Vind het echt asociaal dat je voor 8 pasfoto’s (waar je er maar 1 van nodig hebt) gewoon 15 euro moet betalen, dit dus 2 x moet doen als je 2 id-kaarten nodig hebt van 2 kinderen en daarnaast nog 30 euro per stuk moet betalen bij de gemeente.



Natuurlijk moet de fotograaf zijn geld verdienen, snap ik helemaal. maar waarom maak je van die 8 foto’s niet gewoon 2 of 4 foto’s voor 5 euro?



Het is dat je het gewoon nodig hebt als je naar het buitenland gaat, maar dat ‘grapje’ kost dus wel gewoon 90 euro in totaal! Tis misschien een luxe probleem, maar vind het echt belachelijk :shifty:

8 per kind afnemen :shock: .

Hier gelukkig nog gewoon 4 stuks… en wat je zegt… dan er maar 1 gebruiken, want ze kijken amper meer naar leuk, alleen nog naar ‘voldoet aan de eisen’ klik klaar kassaaaaa en niks leuks om weg te geven aan opa en oma of in je eigen portomonnee te stoppen (al stond de jongste er echt heel leuk op afgelopen december, dat dan weer wel).



Wij hebben met de kennis van duurdere id kaarten expres in december er nog voor 2 jongens 1 laten maken… maar daar heb jij nu niks meer aan natuurlijk :shifty: .

dat is iets wat ik ook nooit heb begrepen het zijn geen mooie foto’s en zijn stervens duur en je krijgt er zoveel en waarom?!?

Hier knipen ze er 2 verschillende fotos voor, juist omdat je de officiele amper gebruikt. 4x de officiele foto, 4x een leuke.

Wij hadden hier 4 pasfoto’s en dan 12,5 euro per kind, tsjakka.

Ze zijn dan, ondanks de eisen, wel erg leuk geworden, maar goed.

Duur zat hoor, en wij moesten alle 5 een nieuwe ID kaart, was dus alles bij elkaar een behoorlijk duur geintje!

Wij moeten woensdag voor een ID.

Ik dacht er aan de pasfoto van de schoolfotograaf mee te nemen.

Zou dat kunnen.

Ze kijkt recht naar voren, lacht met een dichte mond.

Geen idee meer wat ik heb betaald.

Ik weet wel dat ik er 4 kreeg. Overigens deed deze meneer het een paar keer opnieuw, totdat we er leuk opstonden, dus daar werd wel aandacht aan besteed.

@MamavanImke wrote:

Wij moeten woensdag voor een ID.

Ik dacht er aan de pasfoto van de schoolfotograaf mee te nemen.

Zou dat kunnen.

Ze kijkt recht naar voren, lacht met een dichte mond.




Dat denk ik niet, wat er worden ook eisen gestelt aan de achtergrond, of de oren vrij zijn, etc

Maar je kunt het proberen, maar je loopt wel het risico dat je weer terug mag komen.



Die van mij staan er met echte boeventronies op. Niet echt leuk, helaas.

ik wist het van december maar had er geen erg meer in dat die van de oudste nu alweer verlopen… dus net voor de vakantie nog een nieuwe nodig.

@Elka wrote:

@MamavanImke wrote:
Wij moeten woensdag voor een ID.

Ik dacht er aan de pasfoto van de schoolfotograaf mee te nemen.

Zou dat kunnen.

Ze kijkt recht naar voren, lacht met een dichte mond.




Dat denk ik niet, wat er worden ook eisen gestelt aan de achtergrond, of de oren vrij zijn, etc

Maar je kunt het proberen, maar je loopt wel het risico dat je weer terug mag komen.



Die van mij staan er met echte boeventronies op. Niet echt leuk, helaas.




Dank voor je reactie. Dan gok ik het maar niet. Het is de enige ochtend dat we er heen kunnen. Dus morgen maar foto’s laten maken.

Als jij voor 8 foto’s 15 euro betaalt zou ik eens rond kijken naar een andere fotograaf. Dat kan gerust goedkoper.



En dat je van foto’s die 15 euro kosten naar een kostenplaatje van 90 euro springt vind ik opmerkelijk: dat staat los van de foto’s. De ID-kaarten zijn nu niet bepaald onvoorziene kosten, vind ik.

@D. wrote:

Als jij voor 8 foto’s 15 euro betaalt zou ik eens rond kijken naar een andere fotograaf. Dat kan gerust goedkoper.



En dat je van foto’s die 15 euro kosten naar een kostenplaatje van 90 euro springt vind ik opmerkelijk: dat staat los van de foto’s. De ID-kaarten zijn nu niet bepaald onvoorziene kosten, vind ik.




Dit dus! :thumbup:

@MamavanImke wrote:

@Elka wrote:
@MamavanImke wrote:
Wij moeten woensdag voor een ID.

Ik dacht er aan de pasfoto van de schoolfotograaf mee te nemen.

Zou dat kunnen.

Ze kijkt recht naar voren, lacht met een dichte mond.




Dat denk ik niet, wat er worden ook eisen gestelt aan de achtergrond, of de oren vrij zijn, etc

Maar je kunt het proberen, maar je loopt wel het risico dat je weer terug mag komen.



Die van mij staan er met echte boeventronies op. Niet echt leuk, helaas.




Dank voor je reactie. Dan gok ik het maar niet. Het is de enige ochtend dat we er heen kunnen. Dus morgen maar foto’s laten maken.




Ik wilde je hetzelfde antwoord geven; ze hebben echt een heleboel punten waar ze naar kijken. En dan hebben ze ook nog een malletje waarin ze kunnen zien of de ogen precies in het midden zitten enzo :roll: Tja, die foto’s zijn idd een duur geintje. Helemaal leuk als je een id kaart voor je baby moet hebben, kind kan niet zitten, zijn hoofdje niet recht houden, je moet het dus ondersteunen maar je mag jouw hand niet zien. Heeeeel handig. Helemaal dom als je je bedenkt dat je kind een jaar later met geen mogelijkheid meer op het babietje van de pasfoto lijkt, wat een moeite :wall: :wall:

Dat snap ik dus echt niet he, bij die kleintjes een pas foto!

Want ik zie dat mijn zoon nog lijkt op dat kleine baby-tje van toen,

maar andere vaak niet!



Hier was het 3 jaar geleden 5 euro voor 4 en nu 10 euro voor 4.

Best prijzig…

Je bent toch niet verplicht om bij die fotograaf foto’s te laten nemen? Je kunt toch een ander zoeken die goedkoper is? Oke, denk dat je nergens onder de 10 euro uitkomt, maar dat is volgens mij niks nieuws.

ben niks verplicht, maar het is de enige fotograaf in de (fiets)omgeving. Ga ik naar een andere ben ik benzine geld en parkeergeld kwijt, kom je uiteindelijk op hetzelfde bedrag waarschijnlijk. (en dat weten ze dus ook)



Het zijn misschien geen onvoorziene kosten, maar ik vind het gewoon belachelijk duur, vooral de prijsverhoging van 10 naar 30 euro. Baal ervan dat ik er niet op gelet heb dat er dit jaar alweer een ging verlopen, dan had ik het in december al aangevraagd als dat mogelijk was. Maargoed, het is in wezen een luxe probleem want wij hebben vakantie buiten NL geboekt, anders was het niet nodig geweest.

Bij ons bij de gemeente kun je pasfoto’s laten maken vier stuks voor 7,50 daar is op vaste dagen een fotograaf aanwezig :thumbup:

@lonneke1980 wrote:

Bij ons bij de gemeente kun je pasfoto’s laten maken vier stuks voor 7,50 daar is op vaste dagen een fotograaf aanwezig :thumbup:




Dat is slim. :thumbup:

@Sweet-Love wrote:

Dat snap ik dus echt niet he, bij die kleintjes een pas foto!

Want ik zie dat mijn zoon nog lijkt op dat kleine baby-tje van toen,

maar andere vaak niet!



Hier was het 3 jaar geleden 5 euro voor 4 en nu 10 euro voor 4.

Best prijzig…




Officieel is het paspoort dan volgens mij niet eens meer geldig. Het moet namelijk een gelijkende pasfoto zijn. :wall:



ff van de website van de rijksoverheid geplukt:



Goed lijkende pasfoto



In de paspoortwet staat dat een reisdocument wordt ingehouden als de pasfoto onvoldoende lijkt op de houder van paspoort. Als mensen twijfelen over de gelijkenis van de foto, kunnen zij contact opnemen met de gemeente. Bijvoorbeeld als het gaat om foto’s van baby’s of jonge kinderen, die nu eenmaal sneller van uiterlijk veranderen.

Ik betaal 11,50 voor 4 pasfoto’s en 1 5x2,5 formaat. Vind ik ook nog wel meevallen.

Tja, dan nog de kosten voor id/paspoort. Maar dat is een verplichting en zie ik niet als onvoorziene uitgave. Nu is mijn paspoort bijna verlopen maar aangezien ik toch niet op vakantie ga en een rijbewijs ook een geldig legitimatiebewijs is wacht ik nog even. Zowieso duurt het nu diverse weken eer hij klaar is.



Raar eigenlijk dat een id voor kinderen goedkoper is als voor volwassenen. Even lang geldig en niets anders als die voor volwassenen.