pasfoto's/ id kaart

Bij de drogist tegenover het gemeentehuis is het gratis bij aankoop van 25 of 30 euro :wink: Luiers dus.

En in het gemeentehuis is het 12,50, voor 4 officiele pasfoto’s en een 10x15 die wel erg leuk is. Overigens waren de pasfoto’s van onze dochter ook leuk. Leuk speldje in en leuk setje bovenkleding en dan natuurlijk dat knappe koppie en we hadden een erg leuke foto.

hier heeft de fotograaf op maandag happy hour, dan heb je 4 pasfoto’s voor 5 euro en maakt niet uit of ze dan voor officieele documenten zijn of voor gewoon omdat je een leuke pasfoto wil.

@Elka wrote:

@Sweet-Love wrote:
Dat snap ik dus echt niet he, bij die kleintjes een pas foto!

Want ik zie dat mijn zoon nog lijkt op dat kleine baby-tje van toen,

maar andere vaak niet!



Hier was het 3 jaar geleden 5 euro voor 4 en nu 10 euro voor 4.

Best prijzig…




Officieel is het paspoort dan volgens mij niet eens meer geldig. Het moet namelijk een gelijkende pasfoto zijn. :wall:



ff van de website van de rijksoverheid geplukt:



Goed lijkende pasfoto



In de paspoortwet staat dat een reisdocument wordt ingehouden als de pasfoto onvoldoende lijkt op de houder van paspoort. Als mensen twijfelen over de gelijkenis van de foto, kunnen zij contact opnemen met de gemeente. Bijvoorbeeld als het gaat om foto’s van baby’s of jonge kinderen, die nu eenmaal sneller van uiterlijk veranderen.
belachelijk…dus dan moet je voor kinderen elk jaar maar tig euro neerleggen voor een nieuw paspoort omdat ze nou eenmaal veranderen?

@fiep klophout wrote:

@Elka wrote:
@Sweet-Love wrote:
Dat snap ik dus echt niet he, bij die kleintjes een pas foto!

Want ik zie dat mijn zoon nog lijkt op dat kleine baby-tje van toen,

maar andere vaak niet!



Hier was het 3 jaar geleden 5 euro voor 4 en nu 10 euro voor 4.

Best prijzig…




Officieel is het paspoort dan volgens mij niet eens meer geldig. Het moet namelijk een gelijkende pasfoto zijn. :wall:



ff van de website van de rijksoverheid geplukt:



Goed lijkende pasfoto



In de paspoortwet staat dat een reisdocument wordt ingehouden als de pasfoto onvoldoende lijkt op de houder van paspoort. Als mensen twijfelen over de gelijkenis van de foto, kunnen zij contact opnemen met de gemeente. Bijvoorbeeld als het gaat om foto’s van baby’s of jonge kinderen, die nu eenmaal sneller van uiterlijk veranderen.
belachelijk…dus dan moet je voor kinderen elk jaar maar tig euro neerleggen voor een nieuw paspoort omdat ze nou eenmaal veranderen?




Dat slaat inderdaad helemaal nergens op, Ik ga volgend jaar dus echt geen nieuw id aanvragen voor Lynn.

Ben gekke henkie niet.

Dat je met een kind een nieuw paspoort elk jaar zou moeten aanvragen, klopt ook niet. Mijn kinderen hebben met 4 maanden allemaal een paspoort gekregen en de oudste twee zijn inmiddels 6 jaar en aan het tweede paspoort bezig. We zijn toen de oudste twee 3,5 jaar waren naar Amerika geweest en hun paspoorten hadden gewoon nog hun babyfoto’s, terwijl ze toch echt duidelijk ouder waren. Het paspoort is in principe geldig voor 5 jaar en dat geldt ook voor paspoorten van kinderen.

Wij maken de pasfoto’s zelf.



We hebben onze foto’s al 2 keer zelf gemaakt en ingediend voor een reisdocument en goedgekeurd.

Het is even uitzoeken en meten hoe de matrix werkt maar het kán wel.



Je kunt ook verschillende foto’s maken en laten controleren bij het gemeentehuis.



Ook hier zouden we anders €16.- pp moeten betalen en dat weiger ik.

hier kreeg de jongste een id toen hij een half jaar was. Hij is nu bijna 5 :wink:



Maar ik heb er nooit commentaar op gekregen hoor bij instanties.



Daarbij zou ik het echt belachelijk vinden als je idd vaker moet vernieuwen vanwege de verandering. Dan moeten ze die dingen maar gratis of heel goedkoop gaan aanbieden :mrgreen:

Ik heb het ook niet verzonnen, hoor!



Ze zouden moeilijk kunnen doen, maar ik heb het zelf ook nooit meegemaakt.

Wij hebben het ook zelf geprobeerd, maar hadden er nu te weinig tijd voor. Ben uiteindelijk laatst bij een fotograaf onderweg (reden er langs) naar binnen gegaan en daar was het dus 9 euro voor 4 foto’s. Ben dus wel 12 euro goedkoper uit nu dan hier int dorp, maar als ik daar speciaal voor zou moeten gaan rijden zou dat verschil minimaal gaan worden.

Maargoed, de id kaarten zijn woensdag klaar.