pas op met BELLENBLAAS!!!

Had laatst de was van Benthe gewassen en schrok me een hoedje toen ik het ophing.

Op twee witte jurkjes zaten hele grote vlekken! die er niet zaten toen ze erin gingen.



Balen natuurlijk, want kreeg het er niet uit :cry:



Nou is van het weekend mijn machine kapot gegaan en ik dacht dat het evt met elkaar te maken had.



Nu was buuv zojuist zo lief om even Benthes was weer te wassen en ik ga het ophangen: ZITTEN ER WEER VLEKKEN IN!!!



Dacht: het zal toch niet aan het wasmiddel liggen? (had ik meegegeven omdat Benthe haar spul met neutral gewassen wordt)

Dus gebeld naar de consumentenlijn en wat blijkt??



Veel merken van de kant en klare bellenblaas geeft een reactie tijdens het wassen :shock:



Dus die gaan hier weg en gewoon weer de ouderwetse afwasmiddel!

Ik ga dan toch eens opletten dat die onverklaarbare vlekken hier niet ook belleblaas vlekken zijn. Hier speelt ze ook regelmatig ermee, en heb de laatste tijd allemaal een soort van vetvlekken in veel kleertjes die ik er absoluut niet meer uit krijg :think:

Het lijken idd vetvlekken…

Ik had ergens een hele discussie gelezen over bellenblaas vlekken, en dat zouden dan specifiek de bellenblaas van de action zijn.



Nu weet ik niet meer waar ik deze discussie gelezen heb, ik dacht dat het hier op kok was eigenlijk :think:

Lang leve google :dance:





http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=91277&sid=32c4d17dcce3f7731faf9a6f9e8b217a



Dit is eigenlijk niet eens de discussie die ik bedoelde.

Google maar ven op bellenblaas vlekken.

Die van mij zijn idd van Action. Maar volgens de mevrouw van de consumenten service waren het er meer…



Ben ik blij dat ik geen dure merken heb… al is het gewoon superzonde!

Je zou nog eens ossegal vloeibaar kunnen proberen op die vlekken.



Net ff gegoogled. Deppen met wasbenzine en daarna gewoon wassen helpt soms als de vlekken er nog niet te diep zijn ingetrokken. In ieder geval het proberen waard, toch?

dankjewel Wisje, voor het openen van dit topic ! :-*



nu weet ik meteen ook waarom ik laatst een trui van Puma én een t-shirt van mexx weg kon gooien :wall: :wall:

het waren inderdaad grauwachtige vetvlekken. ik had geen idee hoe en wat.



vanaf nu zal het hier ook bellenblaas met afwasmiddel zijn…





ik ga je topic wel ff verhuizen naar de keukentafel



liefs

Gerda

de vlekken zijn van de glycerine die erin zit…

Als je zelf bellenblaas maakt van enkel afwasmiddel heb je geen vlekken, maar ook geen grote bellen.

Mijn vader had zo eens een receptje opgezocht om zelf goeie bellenblaas te maken… dus met glycerine… op alle kleren, na het wassen, blauwe-bruinige vlekken…

Idem met de meeste aangekochte bellenblaas



Gaat er niet meer uit in de was…



Dus hier krijgen ze geen bellenblaas meer of eerst kleren uit of shorteje erover. Heb teveel dingen die geruineerd zijn door die vlekken :frowning:

dan zal ik eens het beddengoed na kijken want pas nog bellen geblazen smorgens om 6 uur op slaapkamer in bed :silenced:

Hier verklaard iedereen me altijd voor gek als ik mijn kinderen ontmantel voordat ze mogen bellenblazen. Want hier ook veel kleding om zeep door die troep zijn enorme rotvlekken die er nooit meer uit gaan.



Mijn dochter had het op haar nieuwe zomerjas toen ze hem voor de 1e keer aan had :frowning:

bellen blazen met afwasmiddel is natuurlijk lang niet zo leuk!



Is het geen idee om even een oud tshirtje (met die vlekken) even aandoen bij je dochter als ze wil bellen blazen.

nou weet ik dus waar ze vandaan komen die vlekken

Ik heb het een paar jaar geleden gehoord en sindsdien ben ik een stuk hysterischer als mijn kinderen willen bellen blazen. Meerdere witte shirts van nena van vorig jaar zien er dus ook niet uit.



Ik vind het wel lastig, wil ze de lol niet ontnemen maar om ze nu altijd bloot te laten bellen blazen of met een verfschort :shifty:



Of om nu bellenblaaskleding erop na te houden :shifty:



Heb zelf wel een sproberen te maken maar zonder succes want je moet de juiste verhouding hebben en had ook gehoord dat het dus om de glycerine gaat. Als dat nu juist de vlekken maakt :wall: Volgens mij vertelde de juf van Nena van kdv laatst dat ze een goede verhouding had ontdekt voor goede bellen zonder glycerine. Ga haar recept denk ik maar eens vragen.

Toen wij trouwden en het stadhuis uitkwamen, waren alle kinderen aan het bellen blazen.

Allemaal in hun beste kleertjes… schoonzus had het er laatst nog over dat alles vol met vlekken zat erna :shifty: .



Sindsdien let ik er ook op hoor!

belleblaasvlekken is al heeeeel lang bekend. Hier kijken ze onnozel als ikhet zeg. Was er achtegekomen toen onze uk een shirtje ging passen, nieuw, even was ze wezen belleblazen en toen moest die nog in de was, nieuwe kleren wa sik altijd even. Na de was meteen van die vlekken, later nog eens, en jah… klaar.



Inmiddels zien haar kleren er niet uit. Ze heeft een paar mooie stelletjes, daar mag eht gewoon niet mee, de rest is toch heerlijke speelkleren, dus maakt het mij niet uit.



Hier idd belleblaas van de action.

goh, ik geloof dat ik ineens misschien ook weet waardoor onbekende, niet uitwasbare vlekker veroorzaakt zijn :think:

van die bruinige vlekken?

Ja Annemarie, in gekleurd goed lijken ze bruinig, op wit meer grijs…



Hier gaat het door de wc. Ben toch niet van plan alle kleding te laten verpesten.



Ga het van de week ook wel mailen naar Action…

volgens mij gebeurt het dan mss ook wel met andere merken, heb zelf vaak navul uit zo’n grote fles van de Blokker…

En ik maar denken dat het van modder uit de speeltuin zou komen, hoewel ik me nooit kon herinneren dat er op die plekken modder had gezeten :wall:

Nu is het wel meteen voor iedereen duidelijk waar die onverklaarbare vlekken vandaag komen, mysterie opgelost haha…



Hier ook in twee jurkjes vlekken die niet meer eruit te krijgen waren.