partijtje van een klasgenootje (5-6) hoeveel €

Ja, ik ben nog steeds een beetje nieuw… ik wil altijd dat een ander kindje niets te kort komt… eh, bij anderen trouwens ook en vind ik het moeilijk om met maar 1 kadootje te komen. Het zijn misschien kleine kadootjes…



maar wat geven jullie gemiddeld uit aan cadeautjes voor klasgenootjes van je kind voor een partijtje…



Ik kan bijna geen leuke kleinigheidjes vinden… je komt toch al vaak uit bij dat geijkte bart smit… en dan zit je ook al aan de 8 a 9 euro… omgerekend toch weer ruim 17 euro… heftig…

Tja ligt er een beetje aan, als Sharon niet heel veel er mee omgaat haal ik geoon een cadeaukaart bij Bart van 5 euro.



Kindjes van school waar wij buiten school ook mee omgaan, en ook met de ouders krijgen daar spenderen we zo’n 10 euro aan voor een verjaardag.



Jongens zijn altijd moeilijker, voor meiden heb je altijd voor een paar euro wel iets leuks, voor jongens bijna niet, zeker in deze leeftijd niet.

Ik koop vaak een cadeautje van ongeveer 5 euro.

Hier over het algemeen jongens feestjes, en van lego heb je hele leuke doosjes voor 5 euro. Dat vind ik een prima cadeautje.

bij de a.ction hebben ze heel goedkoop veel leuke dingen

Ik heb ook vaak kinder verjaardagen. Ik zorg dat ik bij de uitverkoop vaak kado’s scoor. Bij kruidvat kan ik dan heel goed slagen. Voor elk kind wel, gezelschapsspelletjes doen het goed bij jongens, bij meisjes idd iets van knutselen of make upjes als ze wat ouder zijn.



Ik ben eigenlijks nooit meer als €5,- kwijt. Maar als ik iets moet hebben buiten de uitverkoop dan is het idd wel goed zoeken!



Action probeer ik te vermijden, alleen knutselspul wil ik daar nog wel eens halen. Voor de rest is het speelgoed wat zo stuk is, zonde van het geld.

Hier ook zo rond de 5-7 euro maximaal. Ik slaag altijd wel goed bij de kruidvat en de blokker hema heeft ook erg leuk spul voor niet al te veel.

hier eigenlijk hetzelfde als Mutsie… ik hou de aanbiedingen in de gaten… en zo heb ik soms al iets heel leuks voor heel weinig in de kast staan.



Voor jongens vind ik het eigenlijk helemaal niet zo lastig.

Kleine doosjes lego of Playmobil heb je ook bij die geijkte BartSmit al tussen de 3 en 5 euro.

Bij de Trekpleister/ Kruidvat ed komen die regelmatig voor 2 tot 4 euro voorbij en soms een duurder doosje dat dan ook ineens 5 euro kost.



Dat soort doosjes heb ik dus eigenlijk altijd wel 1 of 2 van in de kast staan. Ook voor meisjes heb ik meestal wel 1 of 2 dingetjes staan, bijv. setje zelfmaak ringen/armbanden van Ses. Ook zo rond de 4/5 euro.



Buuf weet dit trouwens ook, die kwam laatst met de vraag of ik toevallig iets had voor een meisje dat 5 werd, want ze werden net uitgenodigd voor die middag… heeft het later gewoon weer terug gekocht en staat weer in mijn kast.



Maar 5 euro houdt het voor mij eigenlijk wel op.

De ene keer is dat 1 pakje, de andere keer (bijv als een kindje expliciet knutsel/sticker/kleurspul wil) zijn het er weleens 3.

7,50 euro voor ‘gewone’ kindjes, 10 euro voor vriendjes.

Rond de 5 euro. Een enkele keer als het echt een vriendje is die een specifieke wens heeft (of zoon heeft een heel leuk idee voor dat kind) mag het wel ietsje meer zijn, maar 8 euro of meer vind ik echt teveel.



Ik slaag ook voor jongens trouwens prima hoor. Idd een doosje lego is altijd leuk en ook te vinden voor kleine prijsjes, maar ook de meeste jongens knutselen graag. Bij de hema heb je leuke knutselpakketjes voor weinig en bij de gewone speelgoedwinkels vind je dat soort pakketjes ook weleens voor halve prijzen en dan neem ik dus meteen een stapeltje mee. Zo had ik idd laatst ook eens een uitnodiging een dag vantevoren, maar ik had nog een houten bloemenpers pakketje liggen, met verf erbij om het ding te versieren. Voor 2euro bij de intertoys gekocht. Laatst heb ik bij de kruidvat voor 1,50 ofzo een zak knikkers gekocht en mijn zoon heeft een knikkerzak met naam van de jarige gemaakt. Mijn zoon kreeg met zijn verjaardag ook een keer gewoon een mooi vel stickers, kost misschien een euro maar hij was er hartstikke blij mee hoor. Daar kijken kinderen echt niet naar.



Ik denk dat je vooral los moet laten dat je een kind tekort doet. Het gaat niet om de grootte of wat een kado kost of hoeveel kadootjes het zijn. Het is feest, en daar genieten ze al zo van, daar hoeven niet eens kadootjes bij. De bijzondere spelletjes, speurtocht etc is al feestelijk genoeg, met al je vriendjes erbij> Dat die komen is veel belangrijker voor ze.

oh, dat weet ik gelukkig wel hoor…

mijn zoontje heeft nu iets leuks voor 5 euro uitgezocht. Prima…



maar dan weet ik even een beetje wat normaal is. Ik heb tegenwoordig geen idee (als vrijgezellenfeestjes al 125 euro kosten tegenwoordig… :roll: waar is de grens he…haha)

Ik volg hier altijd de topics erover. Ik dacht dat 5-6 euro wel normaal is. Nu houdt kleuter volgende week zijn kinderfeestje en een moeder had het over een cadeautje van een tientje. Dat vind ik wel veel en zei ook dat het niet zoveel hoefde te kosten. het gaat de kinderen toch nog maar om het uitpakken ervan. Tenminste dat is zo bij die van mij.

ik vind 5 a 7 euro max.



hier vorige week een uitnodiging voor een feestje van een klasgenootje waarvan het kind kado’s vraagt van minimaal 12 euro ( max was 25 )



dat vind ik gewoon ronduit asociaal ! om zulke bedragen te vragen aan klasgenoten !



jongentje word 6 trouwens… :naughty:



nou daar doet deze mama mooi niet aan mee :mrgreen:

@Mam van 2 wrote:

ik vind 5 a 7 euro max.



hier vorige week een uitnodiging voor een feestje van een klasgenootje waarvan het kind kado’s vraagt van minimaal 12 euro ( max was 25 )



dat vind ik gewoon ronduit asociaal ! om zulke bedragen te vragen aan klasgenoten !



jongentje word 6 trouwens… :naughty:



nou daar doet deze mama mooi niet aan mee :mrgreen:




Mijn zoontje vroeg ook allerlei dingen die veel te duur waren voor zijn feestje, maar hij heeft geen idee wat de waarde van geld is. Ik vind dat dus niet zo raar hoor en zeker niet asociaal :wink:



Hier geef ik meestal rond de 7,50 en voor jongens kun je dan ook heel leuk slagen hoor :smiley: .

Even alleen klasgenootjes (andere vriendjes of kids van vriendinnen van mij gaat anders).



Tussen de 7 en 10 euro. Ligt er aan of ik wat leuks kan vinden.



Hij heeft er nu nog niet veel. Toevallig net 3 achter elkaar,maar daarvoor niet. Het hele eerste jaar niet en begin groep 2 was hij zelf jarig. Vond dat hij echt hele leuk dingen kreeg,die volgens mij niet duur waren.



Eerste kindje waar hij heen ging een doosje lego (8 euro). Soort robotlego,iets speciaals geloof ik.

2e kindje een Bakugan. Meen ook 9 euro. Klein,maar zeer populair hier.

3e kindje vond ik moeilijk. Het was een meisje,wat van jongens speelgoed houdt. Kon toevallig niets vinden van haar favo figuren.

Heb een kwartet gehaald van 1 van de figuren, tekenblok met poltlood e.d. en een spidermanzonnebril. Bedrag was een tikkie meer dan normaal,maar vond het tekenblok en kwartet zo knullig. Had ze al gekocht voordat ik de bril vond. Anders had ik 1 ding weggelaten.



Zodra er meer feestje komen,dan ga ik wel een beetje uitkijken en vooruit denken.

Hier proeer ik het ook zo rond de 5 euro te houden. Soms lukt dat en soms wordt het wat meer/minder.

Tot nu toe wel altijd wat leuks gevonden :thumbup:

@Mam van 2 wrote:

ik vind 5 a 7 euro max.



hier vorige week een uitnodiging voor een feestje van een klasgenootje waarvan het kind kado’s vraagt van minimaal 12 euro ( max was 25 )



dat vind ik gewoon ronduit asociaal ! om zulke bedragen te vragen aan klasgenoten !



jongentje word 6 trouwens… :naughty:



nou daar doet deze mama mooi niet aan mee :mrgreen:




Bij ons word ook nog regelmatig bij elkaar gelegd.



Zo heeft Robin vorig jaar 2 grotere pakketten Lego gekregen doordat alle moeders hun geld bij elkaar gelegd hadden. Zo kom je op een groter bedrag en kun je een cadeau gezamenlijk geven.



Wellicht was dat ook hier het idee.

denk dat mijn zoons het helemaal niet leuk zouden vinden als er ingezameld werd en 1 groter cadeau gegeven zou worden.



Als krijger nog wel oké, maar om te geven niet… want dan kan je niks zelf geven en dat is bijna net zo leuk en spannend als het krijgen en uitpakken voor de jarige.

ik kan me voorstellen dat de kindjes de waarde van geld nog niet zo inzien, maar je stuurt toch een uitnodiging en je weet hoe duur de kadoos zijn… dat lijkt mij dat de ouders dat ook vertellen en dat dus weten. Dan kun je toch ook zeggen, sorry, hij weet het niet, dus iets anders is ook goed. Weet niet hoe dat dan is aangekondigd?



Nou, hier vandaag partijtje gehad. Hij had zelf een bakugan uitgezocht in de winkel. Eentje van 4.99. De moeder vertelde dat het jochie er onwijs blij mee was… schot in de roos. Nou, super!!



enne, voor meisjes: voor 2.50 bij de Barts S. een mariorette stok… heb m al aan 2 meiden gegeven, dát was hét kado voor die dag!! helemaal goed!



Verder is het ook leuker om heleboel kadootjes uit te pakken.



Ik doe het met stoelendans… Kindje dat geen stoel heeft, mag een kadootje geven. Zoonlief vond dat vorig jaar zo leuk… gaan we weer doen…



(eerlijk gezegd, is hij juist blij met allerlei klein spul hoor!)…



zag zelfs bij ikea een blauwe letterbox met deksel, hihi, dacht, koop ik voor zijn prulletjes, hahaha… maar goed…



ik ben in ieder geval blij te horen dat ik op de goede weg zat met de kadootjes

Rond de 10 euro. Dat doet iedereen hier eigenlijk.

Rond de 10 euro…



Ongeacht de leeftijd…



Laatst ook een feestje, kindlief had een verlanglijstje gemaakt…

allemaal boven de 15 euro… :shock:



Sorry maar dat vond ik echt te veel…



Mijn oudste kreeg een nieuwe hockey stick van zijn vriendjes,

hadden een gezamelijk kado gekocht. :thumbup: