partijtje van een klasgenootje (5-6) hoeveel €

Ik vind tien euro echt best veel zeg…

Nou hebben wij ook gewoon niet superveel te besteden, pin een bedrag per week en de kadootjes voor feestjes gaan daar vanaf. Met drie kinderen in de feestjes-leeftijd en dan ook nog gewoon onze vrienden, hun kindjes, familie waarvoor we dan meer uitgeven tikt dat gewoon behoorlijk aan. Ik denk dat ik wel gemiddeld een keer per week een verjaardag(sfeestje) heb. Dus ja, dan ga je creatiever kijken.



Ik heb hier overigens ook wel vaker een doosje gekleurde kapla gekocht voor een vriendje, wat dan door twee kindjes gegeven werd (kost 15 euro). Meestal maken we er dan zelf nog iets bij zodat idd alle kindjes wel iets te geven hebben.

Hier een dochter die nog niet die leeftijd heeft, maar wel vriendjes/vriendinnetjes van kennissen en die krijgen iets van max 10-15 euro, wisselt een beetje wat ik tegenkom. Dus ik denk schoolvriendjes tegen die tijd tussen de 5-8 euro wel mooi is… Goede tips gelezen, de kruidvat e.d. kruidvat had laatst met kerst ook een actie op speelgoed, dus wel een idee om volgend jaar beetje beginnen in te slaan. Voor de Sint slaan we wel altijd in, maar voor je eigen kind vind ik toch makkelijker.

Nog niet zoveel feestje meegemaakt.

Maar ik heb eens een lading van die pixi boekjes gekocht,

en soms koop ik koekvormpjes en andere kleine dingentjes in de aanbieding. Als bij cadeautje.

En dan nog een vergrootglas/insectendoosje/klein Sleich diertje zo rond de 5 euro kom ik dan uit.

Zoon kreeg dit jaar bijv. ook een mooie steen, een papegaaieveer, dat is voor hem veel kostbaarder dan speelgoed. :thumbup:

Kruidvat heeft vaak goeie 2=1 acties etc… wij kopen met het werk voor sinterklaas in 4 karren vol!!



leuk ganzenbord en weet ik het allemaal.

@Marite wrote:

.

Zoon kreeg dit jaar bijv. ook een mooie steen, een papegaaieveer, dat is voor hem veel kostbaarder dan speelgoed. :thumbup:




Ik denk niet dat er heel veel kinderen zijn die dit ook zo zien, zeker hier in de Randstad niet :think:

hier verschilt het wat het kind graag wil hebben. kinderen beseffen niet wat het allemaal kost, die willen gewoon een leuk cadeautje geven.

Gisteren heeft yannick een speurneuspakket gegeven (loep, pincet en zo’n opbergpotje) en nog een pak om koekjes te bakken erbij.

Dan ook nog een feestje a.s. zaterdag, daar heb ik een mooie waterpistool gekocht en daarbij een mooie verzameling stickers. Allebei onder de 8 euro en ze waren er superblij mee. Maar als ze iets wilden dat dan 10 euro is, is het ook geen probleem hoor, al probeer ik eronder te blijven.

@hanneke wrote:

@Marite wrote:
.

Zoon kreeg dit jaar bijv. ook een mooie steen, een papegaaieveer, dat is voor hem veel kostbaarder dan speelgoed. :thumbup:




Ik denk niet dat er heel veel kinderen zijn die dit ook zo zien, zeker hier in de Randstad niet :think:




Moet je eens op vrije scholen gaan kijken :wink:

Hier is het ook gewoon echt heel gewoon om dat soort dingen als kadootje te geven. En die worden mooi bewaard, speciale doosjes ervoor. Echt van die kleine verzamelaartjes.

Ik denk dat het op deze leeftijd nog erg belangrijk is om zelf een cadeautje te geven en van iedereen er 1 krijgen is ook erg leuk. Wat er in zit en hoe duur dat is, is volgens mij ondergeschikt bij kinderen. Mijn zoon was net zo bij met een 2 euro auto als met die van 10.

Als ze groter zijn kan ik mij voorstellen dat het wellicht leuker is om 1 groot cadeau te krijgen. Dan moet je natuurlijk wel allemaal precies het zelfde bedrag uit willen geven…

Hier ook vrije school maar tot nu toe eignelijk alleen “echte” cadeautjes gezien. Maar een mooie steen oid zal zeker gewaardeerd worden door onze kids hoor :slight_smile: