Papfles vs bordje pap

Misschien past deze vraag beter bij flesvoeding :think: Maar het gaat mij voornamelijk om de wisselende adviezen van het cb…dus dan past het wel weer hier toch?

Nou ja, iig…

Ik kreeg gister het advies om 's avonds een bordje pap te gaan geven. Vorige keer kreeg ik het advies om dat 's morgens te gaan doen. Ik kan helemaal nix met die pap! En Sam al helemaal niet :mrgreen: Ik krijg gewoon geen knappe pap gemaakt van de rijstebloem. Het blijft een onsamenhangend zooitje wat Sam niet goed kan eten en waar hij het geduld niet voor heeft.

Heb nog gevraagd of ik dan iets met bambix oid mag gaan doen, maar neeee, moet met rijstebloem :?

Nu hoor ik van verschillende kanten en dus andere cb’s dat een papfles net zo prima is! Nu geef ik de laatste fles altijd al met rijstebloem, dus hij lust het heus.

Maar wat is nu waar? Moét een kindje pap van een lepel leren eten? ( ook op zo’n idioot tijdstip; voor het naar bed gaan…duhuh, alsof ie dan nog energie heeft om een heel bord pap leeg te lepelen :doh: ) Of is een papfles net zo prima?

Mijn kinderen hebben nooit pap gekregen… :wink:

Ik zie niet in waarom dat nodig is. Waarom hebben ze dat aangeraden?? :think:

@Madre wrote:

Mijn kinderen hebben nooit pap gekregen… :wink:

Ik zie niet in waarom dat nodig is. Waarom hebben ze dat aangeraden?? :think:
Hier eigenlijk hetzelfde.

Ze kregen wel een papfles bij de laatste voeding, maar niet van een bordje. En vanaf dat ze brood mochten hebben aten ze dat 's ochtends

ik ben ook aan papperen! bluh… wat een gesmeer!

ik geef julia nu gewoon met een lepeltje, dat hapt ze er vanaf… maar het is ook een onsamenhangend zooitje!

hier doe ik het s aovnds omdat ze anders van zes tot tien aan me borst hangt te lurken!

Jesse kreeg ook wel eens rijstebloem door zijn fles, maar ik zag daar het nut niet van, het maakte de voeding niet veel dikker, omdat hij er ook al JBPM door had.

Vanaf dat hij 6 maanden is krijgt hij 's avonds een papfles, hier op het cb hebben ze het nog nooit over pap van een lepel gehad.

Idd, grote onzin, die papfles maakt juist lekker slaperig, dan ga je toch niet met een lepel knooien?

Jesse krijgt nog steeds 's avonds voor het slapen een papfles en vindt het heerlijk. Ander eten krijgt hij van een vork of lepel, maar pap gewoon uit een fles.

Hier ook gewoon lekker in de fles hoor savonds…

Dat bordje pap komt wel. als ze straks oud genoeg zijn voor de bambixpap kun je dat altijd smorgens gaan doen…

Het gaat er bij zulke adviezen meestal meer om dat ze dunne voeding van een lepeltje leren eten… dat komt vanzelf met fruithapjes en yoghurt hoor…

Ik zou het gewoon doen zoals jij het prettig vind…

6mnd is toch nog jong om zijn papje uit een bordje te eten, ze moeten toch nog een beetje kunnen zuigen ook :wink:

Ja, maar vanaf dan zouden ze bambixpap mogen, dus kun je het gaan proberen… Ikzelf heb dat ook niet gedaan hoor… gaf Tessa lekker de pap in een fles smorgens… en pas met een maand of 8 ben ik met een bordje begonnen…

@mama tina wrote:

Hier ook gewoon lekker in de fles hoor savonds…

Dat bordje pap komt wel. als ze straks oud genoeg zijn voor de bambixpap kun je dat altijd smorgens gaan doen…

Het gaat er bij zulke adviezen meestal meer om dat ze dunne voeding van een lepeltje leren eten… dat komt vanzelf met fruithapjes en yoghurt hoor…

Ik zou het gewoon doen zoals jij het prettig vind…

Sluit ik me helemaal bij aan. Wij zijn pas rond 10/11 maanden met een bordje pap begonnen. Ik heb ergens nog wel een foto van het krijtbord in de keuken waar het rijstepaphapje dat wij voor Hieke maakten. Zal vanavond eens zoeken voor je.

maar jah, als ze niet uit de fles willen drinken… dan wordt het wel pap van een lepeltje!

Ik vind het zowieso belachelijk dat dat ‘moet’ het belangrijkste is dat je kindje genoeg te eten krijgt, of dat nu fruithapje is of pap… Wisse kreeg op die leeftijd gewone melk, fruithap en een warme hap. Pas vanaf 8 maand molenaar pap (die wordt lekker dik dus makkelijk te voeren). Vooral niet blind varen op het CB en zelf blijven nadenken wat het beste past in jouw situatie (oh enne ik bedoel natuurlijk niet dat het CB alleen maar onzin uitslaat en je lekker alles moet negeren, :slight_smile: , maar meer dat er in dit soort gevallen niet een perfecte situatie is en dat erg veel wegen naar Rome leiden )

Pffft, wat ben ik blij met jullie antwoorden! :thumbup:

Hier thuis al een hele discussie erover :?

Het is idd aangeraden om het lepel eten te stimuleren ivm mogelijke slappe tongspieren bij zgn ‘sabbelkindjes’…

Maar das hier dus algemeen advies, want Sam eet prima van een lepel, ook danoontjes ofzo. En in nood zelfs diksap toen ie nog niet uit een beker wilde/kon drinken.

Dus dat hele advies ging ik al niet snappen.

En het duurt hem gewoon te lang als ie honger heeft of als ie moe is.

Dus het werkt van geen kant.

Ik ga weer vol vertrouwen over op een papfles!

Zie foto :mrgreen:

ehhh :oops: daan die krijg t nog altijd 's morgens een pap fles hoor(en niet zo’n kleintje ook niet, 350cc(inclusief de pap hoor)…) van een bordje spuugt hij gelijk weer uit, en brood mot ie ook niet zo 's morgens… nee hij krijgt nog altijd lekker de fles, doet hij verder zelf, hoef hem alleen maar aan te geven. Zijn broer was anders, die wilde met de 10 maand al geen pap meer… dus die kreeg brood 's ochtends.

Jammer dat het advies zo wisselend is. Moet eerlijk zeggen dat we in het begin smiddag de pap hebben gegeven van een bordje , hij was toen 6 mnd, met 8 mnd mag hij brood en toen is de pap naar smorgens gegaan. En geen rijstepap want dat blijft een slappe zooi, gewoon groeipap van bambix ( 6 mnd) . Werkt prima. :mrgreen:

Elke kindje is anders dus gewoon lekker doen wat goed voelt en wat werkt bij jouw kindje.

Eigenlijk zouden ze daar iets aan moeten doen: de verschillende info die je krijgt van CB en de verwarring die het wekt. :?

achus Mip, kan me voorstellen dat dit geen doen is!

Ik dacht al, bij je eerste berichtje: doen wat je zelf 't beste vindt!!

's avonds zit er hier ook geen energie meer in voor 'n bordje lepellen hoor. Nee, veel fijner om nog even af te sluiten bij mama of papa op schoot met 'n fles. De ogen draaien dan al half op slaapstand en meneer is daarna ook lekker soezelig.

Helemaal mee eens dus, om te doen wat je zelf 't fijnste/beste vindt!!

Liefs,

Kaat

Als je je er weer aan waagt, bambix gaat stukken beter :wink:

Hier Timo ook nooit pap gegeven (wel geprobeerd maar hij vond het niks). Hij heeft er niks aan gemist, denk ik zo. Op een bepaald moment istie brood gaan eten en dat kreeg hij als ontbijt, na de melkfles.

En Mip nog steeds aan de fles :mrgreen: ?

Waarom mag hij eigenlijk nog geen bambix? :think: Dat is toch vanaf 6 mnd?

Hier hetzelfde hoor, Kevin moest en moet géén pap. Verder eet en drinkt hij alles, maar pap vindt 'ie niks. Hier waren er toen ook verbaasde reacties (ja maar, hij moet toch vezels leren eten, sjonge, wat erg, blablabla), maar meneer at wel gewoon brood :mrgreen:.

Meestal is pap een opstapje naar brood leren eten. En soms is zo’n opstapje niet nodig :).

's Avonds zou ik als ik jou was liever oefenen met evt avondeten-potjes ofzo. Maar als je zegt dat 'ie al prima van een lepel eet… perfect!

Gewoon lekker je gevoel volgen :wink:, kan geen CB tegenop.

@miriam wrote:

En Mip nog steeds aan de fles :mrgreen: ?

Waarom mag hij eigenlijk nog geen bambix? :think: Dat is toch vanaf 6 mnd?

tsja, iets met gluten bladiebla net als brood. Snap ik ook niet, want ik heb idd bambix in huis va 6 maand. Maar durf dat nu nog niet zo goed te gebruiken eigenlijk :think: