papfles vraag

Hoi hoi,



Onze m. vind het nog altijd heerlijk om snachts bij mama voeding te halen. Nu zit ik te denken om de laatste voeding een papfles aan te gaan bieden. Ik zag in de winkel van nestle een papflesvoeding als opstap naar vaste voeding, dus wilde ik eens gaan proberen, misschien dat ie daar de nacht beter op doorkomt.



Maar nu heb ik een vraag want ik ben totaal niet bekend met papflessen:

Heb ik daar een speciale fles/speen voor nodig?



We hebben hier nu avent en nuby flesje staan met bijbehorende 3+mnd speen, ik heb geen idee of de pap daardoorheen kan? :think:

Wij gebruiken voor de gewone melkflessen Aventspenen maat 3 (geen idee of dat hetzelfde is als Nuby 3+, maar ik denk dat maat 3 van Avent groter is, de opening dan, mijn dochter drinkt er pas sinds kort goed melk door).

Voor de papfles gebruiken we een 1-2-3 speen. Ligt er een beetje aan hoe dik je de pap maakt, als het niet al te dik is, werkt hier stand 1 en 2 prima, maar dikke pap is stand 3 echt nodig. De pap gaat niet door speen maat 3 van Avent.

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten :slight_smile:

Je moet echt een 1-2-3 speen kopen anders krijg je een heeeele boze baby :lol:

Oke dank je, ga ik een 1-2-3 speen halen, die hebben we hier niet meer liggen en dan zal het wel goedkomen. :thumbup:

Nu al een papfles :shock:

@cees77 wrote:

Nu al een papfles :shock:




dat was dus ook wat ik dacht :shifty: .

Zo klein nog en dan al een papfles… het is fijn als ze doorslapen, maar het is echt niet zo dat alle babietjes met 4 maand doorslapen.

Hier eentje van bijna een jaar die nog graag 's nachts even bij mama drinken komt halen. Dat is dan wel borstvoeding en ik zit niet met limieten maar toch.



Nou moet ik wel zeggen dat ik sowieso geen fan ben van papjes dit en dat (vaak vol met toegevoegde zooi) en het principe ‘aftanken voor de nacht’.

Ik dacht het ook, maar dat is toch niet haar vraag? :wink:

Ik wil je niet teleurstellen, maar een papfles is niet magisch.



Milan krijgt sinds hij 6 maanden is, regelmatig 's avonds een papfles als ik zo moe ben, dat ik hoop dat hij dan een nachtje doorslaapt. Maar hij heeft er nog nooit een nacht op doorgeslapen.



Milan krijgt nu nog steeds borstvoeding en komt nog steeds 's nachts, ik hoop dat hij binnenkort toch wel eens een nachtje doorslaapt. Ben er zo aan toe, maar een kind laat zich niet dwingen en een papfles helpt daarvoor dus ook niet altijd.

Mijn broertje kwam toen hij een half jaar was ook nog 's nachts voor een voeding. Mijn moeder gaven ze vroeger het advies (28 jaar geleden) om papa eens een fles te laten geven 's nachts. Dat heeft papa maar 1 nacht hoeven te doen. Daarna is hij nooit meer gekomen voor een nachtvoeding.

@cees77 wrote:

Nu al een papfles :shock:


En dat alleen om door te kunnen slapen s’nachts! Tjemig :doh:
  1. De commentaar wat de ts krijgt, was niet haar vraag.
  2. Een baby mag vanaf 4 mnd rijstebloem in de fles krijgen.



    pff word het een beetje zat, al dat commentaar als je je kind met 4 mnd bijvoeding geeft. Het mag en het is iedereens eigending toch?



    Maar hoe gaat het nu?

Ik denk dat je je moet realiseren dat een papfles nog erg vroeg is… Je hebt grote kans dat het alleen maar zal resulteren in darm krampen, met nog meer onrust in de nacht dan nu.



Over 2 maanden zijn de darmen van je kindje veel meer ontwikkeld, en zouden ze. De pap voeding veel beter aan moeten kunnen.



Hoewel ik uiteraard ook begrijp dat het heerlijk zou zijn om door te slapen. Ik denk niet dat dit de oplossing is voor jullie.



Succes met het maken van keuzes!

@kiki1987 wrote:

2. Een baby mag vanaf 4 mnd rijstebloem in de fles krijgen.




Dat is zo. Heb ik niet aan gedacht :doh: Bij een papfles denk ik aan pap van granen :shifty:



En daarbij is het puur een vraag zoals ik die ook aan een vriendin of kennis zou stellen die met deze vraag zou komen. Is geen verwijt, puur een opmerking omdat ik het erg vroeg vindt. That’s all :wink:

Femmie, ik zou het nog niet doen als ik jou was.

Het is nogal een risico (wat er al is aangegeven) mbt de krampen wat ze er van zouden kunnen krijgen.

En het is echt geen garantie dat hij hierop doorslaapt.



Je hebt inderdaad er wel een andere speen voor nodig lijkt mij, ivm de dikte van de voeding.



Waarom wil je het eigenlijk doen? Puur vanwege het doorslapen?

Komt hij vaak in de nachtelijke uurtjes?



Kiki, in mijn ogen is bijvoeding iets heel anders, dan een fles verdikken om doorslapen te stimuleren terwijl een baby het misschien nog nodig heeft om in de nacht te komen.

Het kindje is immers nog maar 3 maandjes.



Ik zou er persoonlijk ook niet voor kiezen, een fles indikken zodat een baby misschien doorslaapt. Vooral op die leeftijd niet.

Maar ieder zijn eigen ding :wink:

Ik zie dat je zoontje bijna 4 maanden is, dan kun je kiezen voor rijstebloem, maar de rest zou ik persoonlijk echt nog niet doen (fijne granen, avondpapje, pyjamapapje en meer van die dingen). Vanaf een half jaar kun je dat eventueel doen, want hier zitten namelijk gluten in, waardoor er ook een allergie ontwikkeld kan worden.



Rijstebloem dikt zeker in, het vult ietsje, maar het is geen wondermiddel. Qua fles (wij hebben Difrax flessen) gebruiken wij de M-speen (nr 2 geloof ik). Daarbij ging het goed.

Ons zoontje sliep met 8 weken door, op borstvoeding, toen hij 3,5 maand was dronk hij 5 flessen van 200 cc p een dag (bv was inmiddels gestopt) vervolgens kwam hij weer 's nachts en wilde toen echt drinken hebben (we hadden alles geprbeerd hem weer te laten slapen) we wilden 's nachts niet voeden, omdat hij al aan de maximum hoeveelheid voedig zat van 1 liter. toen rijstebloem gegeven in laatste fles, dat was de oplossing, we hebben het langzaam aan opgebouwd, eerst een theelepel en we geven nu 1 eetlepel per fles. Zodoende konden de darmen ook wennen. We hebben dus niet direct 2 a 3 eetlepes rijstebloem gegeven, zoals op de verpakking staat. we gebruiken de nr 3 speen van avent

@femmie wrote:

Hoi hoi,



Onze m. vind het nog altijd heerlijk om snachts bij mama voeding te halen. Nu zit ik te denken om de laatste voeding een papfles aan te gaan bieden. Ik zag in de winkel van nestle een papflesvoeding als opstap naar vaste voeding, dus wilde ik eens gaan proberen, misschien dat ie daar de nacht beter op doorkomt.



Maar nu heb ik een vraag want ik ben totaal niet bekend met papflessen:

Heb ik daar een speciale fles/speen voor nodig?



We hebben hier nu avent en nuby flesje staan met bijbehorende 3+mnd speen, ik heb geen idee of de pap daardoorheen kan? :think:




Wij geven onze zoon sinds gisteravond Rijstebloem door de voeding (de laatste fles, op advies van het CB).



Omdat wij onze zoon Geitenmelkbabyvoeding geven is de voeding niet echt heel erg die dus gebruiken wij speen 3. Maar een 1-2-3 speen zou ook goed kunnen. Die hebben wij nog niet geprobeerd.

Jeetje wat een commentaar zeg! Jullie weten niet eens waarom ze overweegt om haar M een rijstebloem papje te geven, ik vind dat als er een vraag gesteld wordt er gewoon antwoord op gegeven moet worden. Sorry als ik nu iemand voor het hoofd stoot maar iedereen doet wat hem/ haar het beste lijkt.

Zelf heb ik ook geprobeerd rijstebloem door de avond fles te doen, maar hier heeft het niet geholpen. Van mij hoeft een kind van deze leeftijd echt niet door te slapen, maar het zou toch fijn zijn als je niet elke nacht 3 TOT 4 keer nacht op hoeft te staan.

En cb zegt ook dat ze dat vanaf 4 maanden mogen hebben, en ik weet ook dat we hier hele discussies over het cb kunnen voeren. Maar ik heb hier een hele goede vertrouwings band met mijn wijkverpleegkundige, ik vertrouw haar helemaal.

Hee spuit 11 :mrgreen:

Spuit 11 dat ben ik :mrgreen:

Ik zag al dat het een oud topic is :wink:, maar reactie blijft terug komen.