papfles vraag

Hier met 4 maanden ook pap (rijstebloem) geprobeerd, ging hier gepaard met nog meer onrust.

Me er vervolgens bij neergelegd dat ze 's nachts nou eenmaal een voeding ‘nodig’ heeft, en een week later sliep ze door, dus geen zorgen maken, komt vanzelf goed.

Maar hier hebben we een gaatje geknipt in één van de flessen, onze oudste krijgt nog altijd uit deze flessen z’n pap.

Hier een hele spuit 11, maar nu de bijvoeding in zicht komt lees ik deze pijler eens door.



Sinds vorige week donderdagavond doen wij rijstebloem door de laatste fles. en waarom? Niet persé om door te slapen (doet hij al) maar zodat hij in de nacht een vollere buikje heeft om lekker te gaan slapen.

Eigenlijk zou hij op 5 flessen moeten zitten maar door zijn ritme zit hij op 4 flessen. En ben dan toch ergens ‘bang’ dat hij tekort komt ofzo. Echte bijvoeding wil ik pas gaan geven met ongeveer 6 maanden.



Ik gebruik normaal bij een fles een avent fles met speen nummer 2. Gebruik voor de rijstebloemfles een speen maat 3 met nog 2 gaatjes erbij geprikt :mrgreen: Anders kwam er te weinig uit en werd hij toch boos!



En heb het idee dat hij er goed op doet. Slaapt wat beter 's nachts en hoef er minder vaak uit om de speen er weer in te doen. Fijne bijkomstigheid maar was niet mijn hoofddoel.

Ik snap je redenatie wel maar als je denkt dat hij iets tekort komt, dan helpt rijstebloem niet hoor :wink: Er zitten nauwelijks voedingsstoffen in, het dikt de melk alleen maar in. Daardoor wordt deze langzamer verteerd en de meeste baby’s slapen daarom door.



Als je bang bent dat hij te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, zou je kunnen proberen of hij meer cc’s per voeding wil. Maar als hij dat niet wil, tja prima toch?



En als hij het lekker doet op de rijstebloem, gewoon lekker doorgaan zo :thumbup:

Meer voeding mag dus niet volgens het cb. Hij zit al op het max.

(vanochtend geweest dus meteen gevraagd!)



Maar wist wel dat het geen fles zou vervangen ofzo hoor :wink: Dacht meer: dan heeft hij iets meer om te verteren.

Als hij door slaapt waarom zou je dan gaan bijvoeden ? Waarom met zo’n volle/zware buik laten slapen als ie prima slaapt ?

Als je mannetje het op 4 flessen prima doet is dat toch goed ?

Maar hoeveel cc krijgt hij dan per dag als ik vragen mag omdat hij niet meer mag ?

Romata: hij sliep/slaapt wel door hoor, maar de week voordat ik met de rijstebloem begon sliep hij erg onrustig. Hij wou soms wel 7 keer de speen 's nachts en jengelde veel tussendoor. En steeds vroeger wakker, 4 uur. Dan sliep hij even later wel weer verder maar echt fijn slapen nee… Heel onrustig was hij. Dus dacht, probeer er eens rijstebloem door de laatste fles heen te doen. En nu slaapt hij weer zoals ‘normaal’ . 1 of 2 keer voor een speen is voor hem normaal. En gewoon rustig slapen. Dus ik denk dat het zeker wel helpt voor hem.



Hij krijgt nu 180 cc en 6 scheppen in 3 flessen. En in de laatste 210 cc met 7 scheppen en de rijstebloem.

Ze vond het nu trouwens wel goed dat hij op 4 flessen zit. Dus maak me al niet meer zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt. Hij groeit goed, doet het goed, ziet er goed uit :inlove: :thumbup:



Tja zijn gewicht blijft aan de lage kant maar zijn vader was ook altijd te licht.