papa en mama" praat" jou leukste en stomste moment

We zijn bezig dagelijks douchen in ons avondritueel te verwerken.

Peet" ik vond het stomste dat ik onder de douche moest, ik ben gisteren ook al geweest.

Het leukste vond ik dat ik onder de douche moest, ben nu lekker schoon! (dikke grijns)

whahahaha

Aapie, Soms kan het helpen om in eerste instantie meer gericht te vragen en praten en daar de vragen in te verwerken. Als Jason het op een gegeven moment door heeft, komen de antwoorden wel.

Hier hebben we in het begin bij de kinderen gewoon verteld van onze kant hoe we dag hadden ervaren…" toen mama je wakker maakte vanmorgen was je zo lekker vrolijk/baldadig/sjaggo (vul maar in) en toen naar school, dan ben ik benieuwd of je het leuk vind die dag, waar je hebt gespeeld, ben je in de bouwhoek geweest of heb je getekend, moest je veel en lang op je stoel zitten of mocht je lekker even rennen buiten. Dat soort dingen is mama dan benieuwd naar" En zo verder.

De kinderen riepen er dan doorheen wat ze herkenden en hadden gedaan en dan kwamen de verhalen wel. Ook wat ze minder leuk vonden of erg moeilijk.

Soms hebben ze nog wel zo’n bui, dan overzien ze het even niet meer en dan begin ik weer een beetje de dag uit te spellen en komt het wel weer. :thumbup:

@Cell wrote:

Niet dat hij dat allemaal al snapt want op mijn vraag wat het leukste was " jas pelen" (lars spelen) en het stomste? " Jas pelen…

Tja… zo komen we er niet he :lol:

Hahaha!! Wat een lekker ding is het ook he :inlove: ?