papa en mama" praat" jou leukste en stomste moment

cell, leuk idee! ga ik ook eens proberen met de oudste twee.

en alleen de kinderen zelf laten benoemen… niet over de kinderen zelf oordelen. klinkt leuk hoor!

Wat een ontzettend leuk idee Cell! Dat ga ik ook eens proberen. Ik heb zo het idee dat het veel nagativiteit weg veegt en je er gezelligere kinderen van krijgt :mrgreen:

Mijn kleine ventje kan dan nog niet praten maar wel brabbelen :mrgreen:

xx Het leukste moment vond ik gisteren dat ie van zijn rug naar zijn buik ging rollen (jaaaaaa, eindelijk) en het heerlijke gebrabbel en gelach wat we samen kunnen hebben…

xx Het stomste moment was dat Roan altijd gaat huilen als ie zijn jas aanmoet ( Kon niks beters verzinnen) :stuck_out_tongue:

Of mocht ik niet mee doen :angel:

Cell jij hebt altijd hele wijze tips, dingen op een positieve / nuchtere manier benaderen… :thumbup: (Valt me vaak op).

ja, fijn he?

hier het stomste moment van gisteren: dat ik een lekke band had met de kinderwagen, net toen ik in het winkelcentrum was.

het leukste van gisteren: Stijn en Sofie hadden een speelgoedvis/haai die mijn sokpop aanviel, de sokpop at ze (HAP!) op en spuugde ze weer uit ( BLEGH) met veel kabaal, alle drie de kinderen zaten gieren van de lach…

het is mijn beurt om Stijn vanavond naar bed te brengen dan zal ik het hem eens vragen…

@Sennapen wrote:

Cell jij hebt altijd hele wijze tips, dingen op een positieve / nuchtere manier benaderen… :thumbup: (Valt me vaak op).

@Nien wrote:
ja, fijn he?

hier het stomste moment van gisteren: dat ik een lekke band had met de kinderwagen, net toen ik in het winkelcentrum was.

het leukste van gisteren: Stijn en Sofie hadden een speelgoedvis/haai die mijn sokpop aanviel, de sokpop at ze (HAP!) op en spuugde ze weer uit ( BLEGH) met veel kabaal, alle drie de kinderen zaten gieren van de lach…

het is mijn beurt om Stijn vanavond naar bed te brengen dan zal ik het hem eens vragen…

En ik vind ook dat je altijd met hele wijze en handige tips aankomt. Ik kan nog veel van je leren :oops:

@Nien. En Stijn gevraagd wat hij het leukste en stomste vond?

('t is dat ik nu op m’n werk ben…morgen dus maar eens proberen met Jason)

ohhh leukste moment gisteren: :inlove: dat ik met Jayden onder de douche stond, met mijn rug naar hem toe, hij zijn handjes op mijn billen legde en er zachtjes in ging knijpen en daarbij ‘kwek kwek’ zei :inlove:

Vandaag leukste moment: hij zat op de commode, ik hing over hem heen met mijn hoofd bij zijn hoofdje, mijn haren hingen in mijn gezicht. ging hij heel schattig met 2 handjes mijn haren uit mijn gezicht halen, en dat eindigde dat hij zijn handjes links en rechts van mijn gezicht had :inlove: :inlove: :inlove:

stomste moment gisteren: vermoedelijk dat hij niet wilde luisteren :lol:

vandaag: geen :inlove:

ojawel, dat hij ging huilen omdat het muziekje van zijn babyfoon harder moest toen hij ging slapen :eh:

ah gedaan,

het stomste vond hij verstoppertje spelen met mij, want ik had hem gevonden en dat was niet zijn bedoeling ( bleek toen hij dat besprak gisteravond, dit werkt dus!)

het leukste moment gisteren vond Stijn buiten spelen op barnehage.

voor mij: stomste was dat stijn erg treuzelde met het aankleden en daarme teveel aandacht kreeg, en het leukste was dat ik met Frank de zolder heb opgeruimd en dozen ingepakt. frank lag op het logeerbed breed te lachen en te spelen, ik heb gewoon 5 minuten op bed gelegen om alleen maar naar hem te kijken… heerlijk!

Ik heb dit ook een tijdlang gedaan met manlief, toen we nog met zijn tweeën waren. Heb dat eens gezien in een romantische film met Michelle Pfeiffer (A perfect day, dacht ik). N.a.v. dit topic heb ik het gisteravond ook met de kinderen gedaan, leuk!

Na Sennapen en Aapie doe ik ook even mee, met het risico dat dit een Cell-een-pluim-in-het-achterste-steek-topic wordt :roll: , maar hoe erg is dat :wink: . Van een compliment (geven/krijgen) is nog nooit iemand slechter geworden hè? Eens dus:

@Sennapen wrote:

@Deerntje wrote:

Ik heb dit ook een tijdlang gedaan met manlief, toen we nog met zijn tweeën waren. Heb dat eens gezien in een romantische film met Michelle Pfeiffer (A perfect day, dacht ik). N.a.v. dit topic heb ik het gisteravond ook met de kinderen gedaan, leuk!

Na Sennapen en Aapie doe ik ook even mee, met het risico dat dit een Cell-een-pluim-in-het-achterste-steek-topic wordt :roll: , maar hoe erg is dat :wink: . Van een compliment (geven/krijgen) is nog nooit iemand slechter geworden hè? Eens dus:

@Sennapen wrote:

eh… maar doe toch maar niet…want ook ik ben gewoon maar een mens, ga naar de plee, veeg mijn achterste af… :wink:

Maar vind het wel lief. Dit topic is ook gewoon bedoeld om te genieten, kinderen kunnen zo openhartig zijn en soms zo leuk uit de hoek komen.

en niet alles is altijd even leuk, het is gewoon mooi als ze dat ook mogen zeggen. :inlove:

hier nog even een oude… zaterdag hebben we Peet zijn haar geschoren met de tondeuze… hij ging op zijn zachtst gezegd uit zijn stekker… je hoeft dus niet te raden naar wat hij het stomst vond.

Maar maandag op school kreeg hij dus wel wat commentaar aangezien het eindresultaat dit keer door zijn uit de stekker gaan om te huilen is… (zijn coupe lijkt te zijn veroorzaakt door rattengeknaag :frowning: ) Maandagavond vroeg ik dus… Peet, wat was vandaag voor jou het allerstomst? " Dat niemand op school mijn haar mooi vond, alleen mijn 3 beste vrienden vonden het wel cool en niemand zag de bliksemflits die je erin hebt gemaakt mama, dat vind ik echt stom"

Wat vond je het fijnst dan vandaag? " Dat ik gelukkig geen flaporen heb mama want dat gaat nooit meer over, mijn haren groeien wel weer"

Ik heb me in kunnen houden, maar beneden heb ik wel flink gelachen… :shifty:

@Cell wrote:

@Deerntje wrote:

@Sennapen wrote:

eh… maar doe toch maar niet…want ook ik ben gewoon maar een mens, ga naar de plee, veeg mijn achterste af… :wink:

Maar vind het wel lief. Dit topic is ook gewoon bedoeld om te genieten, kinderen kunnen zo openhartig zijn en soms zo leuk uit de hoek komen.

en niet alles is altijd even leuk, het is gewoon mooi als ze dat ook mogen zeggen. :inlove:

“Doe maar niet” :eh: . Ook een mens dat wel eens naar de wc gaat mag toch wel eens een compliment krijgen?! Dan zeg je toch niet “doe maar niet” :wink: . Accepteren en blij mee zijn zou ik zeggen. Niet tegen de gevers zeggen dat ze je geen compliment mogen geven hoor, da’s dan weer niet zo aardig :wink: :-* .

ja maar, ja maar… ja maarrrr :oops: geloof het of niet, ik kan me daar erg opgelaten over voelen… dan denk… is dat wel terecht… ik bedoel… ik worstel me ook door het moederschap heen hoor en dat gaat echt niet altijd perfect.

Maar okeeee… dank jullie wel, heel leuk om te horen dat dit ritueel ook weer bij andere gezinnen leuk uitpakt en gesprekken losmaakt met de kindertjes. :-* :inlove: :thumbup:

Vanavond weer jullie verhaaltjes hoor, vind het echt leuk om te lezen wat kinderen zoal bezighoud, vooral omdat het vaak andere dingen zijn dan wij denken (zoals het verstop en niet gevonden willen worden verhaal van Nien :inlove: )

Whaha dat was niet mijn bedoeling om er zo’n topic van te maken, maar het viel me gewoon op en nog nooit is er iemand dood gegaan van een complimentje krijgen… Niet opgelaten over voelen maar gewoon dankjewel zeggen.

Leukste moment vandaag? Roan en ik hebben vanochtend slap gelegen toen ie tijdens het pap eten moest proesten, dus de pap zat overal inclusief over mij :mrgreen:

Stomste moment? Dat Roan zonet niet wilde gaan slapen :naughty: , zijn we niet gewend. Dus ach, van dat stomme moment maken we ook maar weer iets moois, nu ligt ie mooi te spelen in de box en de brabbelen tegen zijn speeltjes.

@Cell wrote:

ja maar, ja maar… ja maarrrr :oops: geloof het of niet, ik kan me daar erg opgelaten over voelen… dan denk… is dat wel terecht… ik bedoel… ik worstel me ook door het moederschap heen hoor en dat gaat echt niet altijd perfect.

Je hoeft toch niet perfect te zijn om een compliment te mogen krijgen? Dan kan nooit meer iemand een compliment geven/krijgen :) . Zo, nu zal ik erover ophouden, zoonlief is aan de beurt :) .

Oké, OT dus nu:

Vanavond dit weer gedaan met de kindjes. Het stomste moment van Renze was dat Jurre bij het buiten spelen zijn zandkasteel had omgegooid. Wat Jurre het minst leuk vond: dat Renze bij het buiten spelen… juist. En wat nu waar is? Daar zal ik wel nooit achter komen. Noortje wist het wel, zei ze, maar nee, Noortje, het was niet vanmiddag, maar vanmorgen, toen was jij op school, dus bemoei je er maar niet mee :shifty: :? .

Ik probeer al dagen aan Jason te vragen wat hij het leukste vond op een dag. Maar een zinnig antwoord krijg ik er gewoon niet uit :? (alhoewel…van de week gingen we samen hinkelen toen we de honden uit lieten en toen ik vertelde dat ik dat het leukste van die dag vond zei hij dat hij dat ook vond)

En als ik dan vraag wat hij het stomste vond van die dag zegt hij: mama, dat mag je niet zeggen :mrgreen:

de stand van vandaag: het stomste was tandenpoetsen vanmorgen ( dikke heibel) en het leukste vno hij naar huis gaan vanaf de barnehage :inlove: :inlove: :inlove:

heerlijk toch!

stomste was dat Roan ging huilen toen mijn broertje hem vast had ( hysterisch)

het mooiste de grootse bigsmile allertijden die ik vandaag kreeg… :inlove: