Ik ben begonnen met wat Nutrix te geven aan Siënne. Ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan doen.
Kan ik de pap het beste geven met een lepeltje (en dan flesje na) of kan ik beter pap helemaal in de fles doen? Van een lepeltje eten gaat al wel supper goed.
Wanneer kan ik het beste de pap geven? Ik heb het idee dat de pap te zwaar ligt als ik die s’avonds geef voordat zij naar bed gaat.
Hoeveel pap mogen ze hebben, omdat Nutrix nog wel kan aanzetten in het gewicht?
Ik ben begonnen met pap geven omdat ik Siënne nog niet fruit en groente wil geven, maar toch al iets aan wat vastere voeding wil laten wenne. Dit omdat mijn vriend veel allergiën heeft en zij dus ook een verhoogde kans heeft op allergiën. Ik wacht dus nog ff tot de 6e maand.
graag wat info van ervaren mama’s of papa’s.
Waarom wil je Sienne al laten wennen aan vaster voedsel dan? Heeft ze niet meer genoeg aan haar flessen.
Persoonlijk zou ik wachten tot de 6 maanden, vooral omdat er al allergieen voorkomen in de familie.
Ik ben trouwens begonnen met 7 maanden. Ik geef de pap in de fles en dan 's morgens.
Ik deed ook een beetje in de fles (niet echt dik maken).
Maar ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af als Uskyld. :think:
Hoihoi, zolang zij genoeg heeft aan de flessen zou ik ook lekker wachten tot 6 maanden. Merel wilde voor die tijd ook eigenlijk niets hebben, voegde wel de pap in de ochtendfles toe van 180 +6 voeding en dan 1,5 eetlepel Nutrix, net iets extra, maar niet te dik.
Merel heeft heel lang met 4 flessen gedaan, heerlijk en zij deed et er prima op, ze gaat vanzelf meer vragen tussen de flessen dan weet je dat ze meer wil/nodig heeft. Ik weet niet hoeveel je flesinhoud nu is, maar als ze nog 180+6 zijn, kan je ook nog eerst ophogen naar 210+7…
Succes, hoop dat je iets vind wat goed voelt voor jou en je meisje
Ik ben pap gaan geven op het moment dat ze later de boterham zou krijgen. Tussen de middag dus. Eerst met de helft van de fles (en dan de rest gewoon uit de fles) en daarna heel de fles. Inmiddels eet ze boterhammetjes met een flesje melk.
Succes ermee.
Bedankt voor de reacties. Ben inmiddels even gestaakt pap met een lepeltje te geven.
Ze krijgt nu alleen wat nutrix door de fles en wat toevoeging van nutriton.
Ze krijgt nu inderdaad 5x 180cc + 6schep + 1,5 schep nutriton en s’avonds nu een schep nutrix er door.
Het is toch altijd weer ff fijn om andere meningen te horen! :thumbup:
Beste Debbie,
Ook hier net begonnen met nutrix. Eigenlijk hetzelfde verhaal als jij. Mijn man kan bepaalde fruitsoorten niet eten en ik zelf heb exzeem. Daarom wil ik wachten met fruithapje tot hij ouder is zodat ik niets forceer.
Het is overigens prima om vanaf nu te oefenen met de lepel hoor! Dat is goed voor de mondmotoriek en daardoor ook voor de spraak-taalontwikkeling. (ik ben zelf logopedist).
Nutrix-rijstebloem is in principe veilig om te geven (ook glutenvrij).
Ik geef Joost eenmaal per dag ongeveer 100cc flesvoeding verdikt met rijstebloem op de lepel. Dit doe ik op zijn voedingstijd (voor zijn fles). Na zijn papje geef ik hem de fles. Hij drinkt dan vaak minder waardoor hij ongeveer dezelfde hoeveelheid binnenkrijgt.
Veel plezier!
Dank je pé voor jou reactie.
Dat had ik inderdaad al gelezen ergens dat het goed voor de mondmotoriek is. Het gaat nu ook heel goed met de lepel eten.
Ze smeert er ook niet zo bij. Het gaat allemaal netjes haar mondje naar binnen. :thumbup: :inlove: . Het is ook zo grappig hoe die ontwikkeling allemaal weer gaat.
Ik vindt het met de bijvoeden maar lastig .
Ons meisje wordt in januarie 5 mnd en ik wil dan overstappen naar 4 voedingen van 200 inplaats van 5.
1 van de voedingen wil ik dan geven als pap en het liefst van een lepeltje
Maar ja wanneer? omdat ik ook weer ga werken en het het liefst eerst zelf geef wordt het denk ik de 19.00 fles.
Haar tijden zijn 6.30-10.30-14.30-18.30-22.30 die laatste vervald dan.
Andere tijden zijn wegens onze werktijden niet halbaar.
Hoop dat jullie tips hebben.
Ook over het feit hoe ik de pap dan het beste kan maken.
Groetjes en alvast bedankt Nala
een augustus moeder
Waar je even op moet letten is dat ze erg verstopt kunnen raken van Nutrix. Dat is een reden waarom wij er destijds met Isabel weer mee gestopt zijn.
Groetjes Alex
Hoi Nala,
Zo je gelezen hebt wist ik het ook allemaal niet.
Bij ons is het ook zo chaotisch gegaan.
Wat misschien handig is om te kijken of zij eerst een half bordje pap wil en dan een half flesje daarna. Ik denk dat een vol bord pap meteen wel erg veel is.
Alex, heb inderdaad gelezen dat sommige beebs last krijgen van verstoppingen. Onze dochter heeft er echter geen last gehad.
De enige remedie is om het gewoon uit te proberen. Je kunt zo weer terug!
Ik ben momenteel al wel begonnen met de fruithap te geven. Dit was noodgedwongen, omdat Siënne een beetje ziek was en niet wilde drinken (veel hoesten). Om het vocht toch een beetje op peil te houden ben ik met de fruithap begonnen. Dit gaat tot nu toe prima.
Debbie en Alex bedankt voor de tip! :thumbup:
Ga nu inderdaad om 19.00 100cc op een bordt je geven en 100cc in een flesje. En dan de ontlasting goed in de gaten houden.
Met een fruithapje was ik al gestart.
Wacht denk ik tot 6 mnd met groenten, en als ze die dan om 18.00 krijgt en met ons mee eet aan tafel, verschuif ik de pap naar de middag (denk ik :? )
Nou! zo ver is het nog lang niet volgende week eerst maar starten met de pap.
Groetjes nala
Nala,
Succes met de pap geven. Vindt Ninthe het fruithapje ook zo lekker.
Hier gaat het fruithapje er erg goed in. Alleen het eerste hapje trekt zij een zuur gezicht. Moet er altijd zo om lachen.
Ik heb Siënne nu ook al drie dagen groente gegeven. Eerste twee dagen worteltjes en vandaag bloemkool. Tot nu toe eet ze alles nog netjes op en vindt het ook erg lekker. De ontlasting was vanmorgen helemaal oranje van de worteltjes. :lol: :lol: . (lekker onderwerp hé)
Momenteel vindt Siënne de pap even helemaal niets :roll: . Probeer het binnen kort wel weer opnieuw aan te bieden. Kijken of het dan beter gaat.
Je moet me wel even op de hoogte houden hoor hoe het is gegaan met de pap!
Hoi Debbie,
Het fruithapje dat ik gisteren voor het eerst zelf pureerden (banaan) was geen succes naar een paar hapjes ging haar mond niet meer open :? (probeer het vandaag op nieuw)
Zal je op de hoogte houden wat ze van de pap vindt.
Fijn dat Sienne zo’n goede eter is (los van de pap dan) ben benieuwd hoe Ninthe er op reageerd.
Gr Nala
Heb gister wat rijstebloem in de laatste fles gedaan…
Mn dametje moest er nog erg aan wennen. Vandaag wat rijstekorrels in de ontlasting en wat pijntjes in de buik…
Even weer een paar daagjes minder, denk ik maar…
Puk
Nala,
Vandaag ben ik tot de ontdekking gekomen dat er toch iets is wat Siënne niet lekker vindt. Sperziebonen. Ze kokhalsde er gewoon van.
Heb snel maar een ander hapje klaar gemaakt dat vond zij toch iets beter, maar de slaap overheersde en met de lepel nog in de mond viel ze zo in de kinderstoel in slaap. Wat een schat toch!
Ik heb zelf ook nog niet fruit klaar gemaakt. Ze krijgt wel vers fruit op de kinderopvang en dat vindt zij heerlijk.
Puk: Het kan inderdaad zijn dat je kindje er even moeite mee heeft. Misschien toch langzaam opbouwen met het aantal schepjes, zodat zij er aan kan wennen. Het is allemaal aftasten hoe het zal gaan. Succes!
Wat een lekkere bollen toet zeg :inlove: vanmiddag komt de fruitman(ja,ja aan huis) en dan gaan we lekker peertjes kopen en dat eens proberen.
Wat ik wel heel vervelend vindt van fruit zijn de vlekken hoe krijg je die er uit???
Nog 2 dagen en dan is het pap tijd heb dan lekker 4 dgn vrij dus mocht ze er dan 's nachts van waker worden dan kan ik later op de dag nog wat rusten. :thumbup:
Groetjes Nala
Heel verstandig dat je wacht tot je vrij bent. Je weet maar nooit hoe ze gaan reageren.
Dat probleem met die vlekken had ik ook. Die krijg je er echt niet uit. Ik gebruik nu van die plastic slappers. Daar kun je de vlekken zo van af halen.
Ik heb twee soorten. De eerste is gewoon van zacht plastic die ik met een koortje achter dicht moet doen. en de tweede (mijn favoriet) is met zo’n bakje er onder dat eventueel eten op vangt. Als je het zo leest snap je er waarschijnlijk niet veel van.
Ik zal wel ff wat foto’s maken. .
Dat is inderdaad wel een goed idee! zullen ze die bij de zee*an hebben?
Ga er zeker snel naar kijken.
Gr Nala
Nou zee*an heeft ze dus niet.
Maar!!! ik ben er nu achter waarom ze zoveel knoeit :thumbup: er zaten wat stukjes in (omdat ik het niet glader kreeg) en die spuugde ze steeds uit.
En nu moeders weet dat er twee standen op de staafmixer zitten krijgt ze het wel glad en knoeit ze veel minder :thumbup:
Woensdag begonnen met de pap en dit gaat geweldig het ennige is dat als ik haar 100cc bord geef en daarna 100cc fles gaat ze huilen omdat hij wel erg snel leeg is (ahhh zielig :inlove: )
Gr Nala