Op aanraden van diverse mensen heb ik p20 gekocht om mijn meiden te beschermen tegen de zon.
Heerlijk dat het niet plakt en minder gesmeerd hoeft te worden… Maaaar het ruikt zo onwijs naar alcohol, dat kan toch niet goed zijn voor die tere huidjes?? Of zie ik dat verkeerd??
is het wel van dit jaar?
als je het koopt ruikt eht wel een beetje maar niet zo heel erg, tenminste dat is bij mij. een jaar later ruikt het sterker volgens mij.
ik geloof dat je tegenwoordig ook speciale voor kinderen heb :think:
geen idee of het van dit jaar is of van vorig jaar… Heb het deze week gekocht…
@Krystle wrote:
geen idee of het van dit jaar is of van vorig jaar… Heb het deze week gekocht…
ik zal in een willekeurige winkel ruiken en vergelijken en dan gewoon mee terug gaan!!
Ik vind het ook wel naar alcohol ruiken maar smeer er al 2 jaar mee ook de kinderen super spul.
Dat ruiken is inderdaad een optie… Gelijk maar de volgende vraag dan… Hoort het zo waterig te zijn?? Het is iets dikker dan olie… Bij het smeren " vervliegt" het zo lijkt het…
@Krystle wrote:
Hoort het zo waterig te zijn?? Het is iets dikker dan olie… Bij het smeren " vervliegt" het zo lijkt het…
Ja, dat is heel normaal.
Het is inderdaad een vreemd goedje wat je opsmeert. Net plas :mrgreen: , maar het werkt wel en je gebruikt het maar een keer per dag. Voor mij het allerminste moment van de dag, want ik vind het zo smerig om op te smeren.
De kids zijn net wakker, dus ik mag weer aan de bak…
@Krystle wrote:
Op aanraden van diverse mensen heb ik p20 gekocht om mijn meiden te beschermen tegen de zon.
Heerlijk dat het niet plakt en minder gesmeerd hoeft te worden… Maaaar het ruikt zo onwijs naar alcohol, dat kan toch niet goed zijn voor die tere huidjes?? Of zie ik dat verkeerd??
Ruikt idd erg chemisch!
Ik heb het ooit gebruikt en ik ben er gewoon van verbrand dus toch nog opletten met die zooi.
:shifty: gebruik hier 20+ ‘all day’ van het merk Louis Widmer.
Ook 's morgens smeren goed laten intrekken en de hele dag beschermt ook na hun slaapje, in het water :thumbup: :thumbup:
Ik heb het nogmaals nagevraagd aan een andere apotheker maar ook die raadt elke zonnecreme die je maar 1 keer per dag hoeft te smeren af.
Zij had net weer nieuwe “scholing” gehad en daar werd het wederom vermeld.
Ik durf het dus echt niet aan en blijf wel gewoon vaker smeren.
KLinkt als Ultrasun wat wij voor onszelf gebruiken op vakantie. (ook éénmaal smeren, half uurtje voordat je de zon in gaat en je hoeft de rest van de dag niet meer te smeren)
Werkt prima! :thumbup: Ik breng het aan uit de zon en uit de wind (als je nog op de hotelkamer bent of zo) want het vervliegt idd snel. Snel smeren, even laten intrekken en klaar voor de rest vn de dag!
Voor de kindjes gebruik ik echter ‘ouderwetse’ zwitsal factor 20 en 40 (afhankelijk van de bewolking) en die smeer ik een paar keer per dag op (ookal zou dat waterproof zijn). Geen idee waarom ik voor hen zwitsal pak, meer een gevoel. (en het ruikt zo lekker :lol: )
@crien wrote:
KLinkt als Ultrasun wat wij voor onszelf gebruiken op vakantie. (ook éénmaal smeren, half uurtje voordat je de zon in gaat en je hoeft de rest van de dag niet meer te smeren)
is niet het zelfde.
in ultrasun zitten UV A en UV B bescherming en dat is niet het zelfde wat in p20 zit daar zit alleen UV B in.
In P20 zit inmiddels ook UVA in.
Klopt… Staat op de verpakking en beschrijving dat er zowel uva als avb in zit…
ik gebruik hier ook zwitsal en smeer sowieso 2-3 x per dag. gewoon voorgevoel.
Ik zweer bij P20. Ik heb mijn flesje vorig jaar gekocht maar het werkt nog prima. Gistermiddag heb ik de kinderen om half 12 ingesmeerd, rond half 2 zijn we naar het water gegaan en ze hebben de hele middag tot een uur of vijf in de zon gespeeld, zonder ze extra in te smeren… geen streepje verbrand :thumbup:
En het ruikt inderdaad wel wat sterk. Maar maakt me niet uit, het gaat me om de werking
wat is p20? :shifty: iets van zonnebrand? en waar koop je dat?
@Denise wrote:
wat is p20? :shifty: iets van zonnebrand? en waar koop je dat?
Ja… een soort olie dat je één keer opsmeert (90 minuten voor ze in de zon gaan), en daarna zijn ze 10 uur beschermd zonder dat je ze opnieuw in hoeft te smeren. Ook als ze in het water gaan zijn ze daarna nog voor 90% beschermd. En het werkt erg goed… althans, dat is mijn ervaring.
Het is te koop bij de drogist.