ovulatietesten nieuwe vraag van Muisjuh op blz 2

Hoe werkt dat nu precies?



Ik heb de testen in huis en als ik 2 gelijke strepen heb, dan is mijn eisprong tussen de 24 en 48 uur erna als ik me niet vergis. Maar dan? Wanneer ben ik dan het meest vruchtbaar? Met andere woorden: wanneer “moeten” we aan de slag?

ik kan het zien als het tweede streepje net zo donker (of donkerder) als de teststreep is. Dan issie positief.

IS het streepje lichter, dan moet je het zien als negatief.



Iig zo gaat het bij mijn (goedkope) testen.

Aan de slag bij positieve test, en de dag erna deden wij ook altijd.

Dan zijn er verse zaadjes voor het eitje. Zaadjes kunnen paar dagen leven en een eitje maar 24 uur. Zo zit je altijd goed.



Dus de computer uit!

Je kunt inderdaad het beste klussen op de dag van de positieve test en de dag erna.

Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen en je eisprong komt 24-48 u na de LH-piek. Dus dan zit je qua timing precies goed.

Ik heb nu van dinsdag tot en met gisteren een test gedaan. 2 dagen (vrijdag en zaterdag) zag ik een licht streepje. Maar gisteren weer helemaal niets meer. Ik heb vanalles gevoeld van onderen waarvan ik denk dat het een eisprong is geweest. Stiekem ben ik bang dat ik verklevingen of iets dergelijks heb omdat het best wel pijnlijk is



Is mijn eisprong nu geweest maar heb ik dit gemist op de test? Of zou die nog moeten komen?



Ik zit nu op dag 16 van een 28-dagencyclus.

Wanneer had je dat gevoel? Vandaag? Dan zou ik voor de zekerheid gaan klussen vanavond, want dan leeft het eitje nog als het eisprong was.

@tijger86 wrote:

Wanneer had je dat gevoel? Vandaag? Dan zou ik voor de zekerheid gaan klussen vanavond, want dan leeft het eitje nog als het eisprong was.




Nee zondagmorgen, maar zondagavond en zaterdagavond een negatieve ovulatietest :think:

Dan zou je, als ik het goed begrepen heb, vrijdag een positieve test gehad moeten hebben. Op welk tijdstip doe jij die test? En heb je dan van te voren veel gedronken?

Ik heb helemaal geen positieve test gehad. Alleen vrijdag en zaterdag een heel licht streepje. Zondag geen streepje meer. En toen waren de testen op. Gisteren wel in de winkel gekeken, maar vond die veel te duur tov die op internet.



Ik testte iedere dag rond half 9 's avonds omdat het niet 's morgens mag. Ik had dan best gekleurde urine :sick: , dus niet heel verdund ofzo :shifty:

welke testen gebruik je??

Sensitest

Ik heb ook sensitest gebruikt en ben er zeer positief over. Misschien ben je te laat begonnen met testen?

@cees77 wrote:

Ik heb helemaal geen positieve test gehad. Alleen vrijdag en zaterdag een heel licht streepje. Zondag geen streepje meer. En toen waren de testen op. Gisteren wel in de winkel gekeken, maar vond die veel te duur tov die op internet.



Ik testte iedere dag rond half 9 's avonds omdat het niet 's morgens mag. Ik had dan best gekleurde urine :sick: , dus niet heel verdund ofzo :shifty:


Dan heb je de piek waarschijnlijk net gemist met testen , die duurt geen 24 uur namelijk.

Het zou idd mooi zijn als ik die net gemist had, en niet dat ik geen eisprong meer heb.

Ik duim voor je :pray: . Spannend hoor.

Ik kom ook even mijn verhaal vertellen. Moet even mijn ‘ei’ kwijt (snappn jullie hem??? :wink: )



Ik probeer sinds januari voor een 2e kindje. Bij de eerste was het in 2 maanden raak, dus nu duurt het voor mijn gevoel erg lang. Vorige maand had ik een cyclus van 28 dagen (van donderdag tot donderdag) en rond dag 17 (op zondag) had ik kramp in mijn buik/baarmoeder, wat voor mij op een eisprong leek. 11 a 12 dagen later werd ik weer ongi. Dus deze maand maar eens aan de ovu-testen gegaan.



Testen begonnen op dag 12 en pas gisteren (dag 16) een heel licht streepje gezien (altijd ergens tussen 12 en 1 getest). Toen waren de testen op. Maar om 100% zekerheid te krijgen heb ik toch net nog maar een test gedaan (om 10.30 uur 's ochtends) en die is duidelijk positief. (Nu heb ik dus 4 testen over van dit nieuwe, dure setje). Hopelijk hebben we ze niet meer nodig volgende maand, maar dan is het wel zonde van zoveel geld.



Succes Cees77. Misschien zien we elkaar bij de juni-moeders :pray: !!!

Ik zie dat er ruim een maand niemand meer actief is geweest in dit topic, maar omdat mijn vraag binnen dit onderwerp valt, besloot ik 'm hier maar te stellen :wink:



Ik heb voor deze maand een setje ovulatietesten van Kruidvat gekocht en ben vandaag begonnen met testen. Als mijn cyclus ‘volgens het boekje’ zou lopen, zou ik pas maandag a.s. de eisprong hebben, maar mijn cyclus is nogal onregelmatig, dus ben vandaag begonnen met testen. Omdat ik vanmiddag helder slijm verloor dacht ik dat dat de eisprong wel es kon zijn of dat ie er iig aan zit te komen. Het resultaat was dat de teststreep een stuk lichter was dan de controlestreep. Dan is de test volgens de gebruiksaanwijzing dus negatief. Maar wat ik me nu afvraag is; is dit wel een teken dat de LH piek binnen nu en een paar dagen komt? Ik wil iig morgen weer opnieuw testen, maar ben ‘bang’ dat ik er straks net naast zit… Als dit betekent dat het nog langer dan een paar dagen duurt, zit ik te denken om anders pas zondag weer te testen. Die testen zijn best duur dus :slight_smile: Sorry voor mijn miss wat domme vragen, maar dit is de 1e keer dat ik met ovutesten aan de slag ga :oops:

Mijn ervaring is dat dit geen teken is dat ie binnen een paar dagen komt. Ik kan wel 2 weken achter elkaar zo´n lichte streep hebben (ik test soms zo lang omdat mijn cyclus onregelmatig is).



wat ik me wel afvraag…de LH piek duurt geen 24 uur. maar kun je dan niet beter 2x per dag testen? de kans is groot dat je hem mist toch?

(ppfff, wodt wel een erg dure geschiedenis zo, kan met wel zo´n20 testen per cyclus kosten)



gr. Nienke

Bedankt voor je antwoord! :slight_smile: Ow ok ja dat is wel lastig dan… Dan weet je echt niet wanneer je moet testen :? Misschien is 2 x per dag testen dan nog niet eens zo’n gek idee… Dat wordt idd nogal een duur geintje dan. Maar goed, ik ben nu wel op zo’n punt beland dat ik er alles wel voor over heb.

Je ziet mijn verhaal van vorige ronde: nooit een 2e streep, toen een dag een lichte 2e streep en de dag erna duidelijk positief. En het was ook inderdaad raak vorige maand! Helaas, 2 weken na de positieve zwangerschapstest is het toch misgegaan. Maar nu is het weer die tijd van de maand. En de test was gister weer licht positief (en de dagen ervoor absoluut niks geen tweede streep). En dus ga ik ervan uit dat de ovu vandaag of morgen komt. Ik doe niet nog een test, want ze zijn toch wel erg duur :eh: En ik voel ook m’n eisprong meestal, dus ik let vandaag en morgen extra goed op. Oh enneh… voor de zekerheid proberen we deze dagen gewoon erg regelmatig te klussen :oops:



Ik zou gewoon 1x per dag blijven testen. dan heb je een goede balans tussen een grote kans dat je de piek niet mist en niet teveel geld aan die stomme, dure testen uitgeven.



Succes meiden :thumbup: