ovulatietest

na het lezen van de gebruiksaanwijzing snap ik er nog niks van :shifty: :oops:



ik heb een zeer onregelmatige cyclus kortste 32 dagen en langste 63 dagen…



nu dacht ik laat ik eens ovulatietesten gaan proberen maar wanneer moet ik dan beginnen :think:



in de gebruiksaanwijzing staat:



lengte cyclus : 1e testdag



26-27 : 10

28-29 : 11

30-31 : 12

32-33 : 13



dan zou ik op dag 13 dus moeten gaan testen :eh: :think:



en dat snap ik dus niet want ik moet ook bloed laten prikken in het ziekenhuis op dag 21 en dag 28 voor m’n eisprong :eh: :think:



ofwel ik snap er niks meer van of het ziekenhuis is te laat met bloedtesten of de ovulatietesten te vroeg :mrgreen:



wie weet nu wanneer ik moet gaan testen?

Dag 13 is niet echt te voreg met testen. Als het goed is zie je in de loop van die dagen het lijntje steeds donkerder worden en heb je rond dag 18 een ei. Als je een cyclus van 32 dagen heb en een luteale fase van 14 dagen.



Maar dag 21 en 28 voor je eisprong die snap ik echt helemaal niet. Weet je dat wel zeker?

ja het is echt 21 en 28e dag heb 2 formulieren voor bloedprikken hier liggen



ik heb vorige maand ook geen eisprong gehad volgens de gyn :eh:

en als ik dan kijk dat ik die ovulatietesten eerder moet doen snap ik ook wel dat hun geen eisprong hebben gezien…

Daar snap ik echt helemaal niets van. Misschien even bellen om te vragen of dat wel goed is? Het zou wel kunnen dag 21 en 28 van je cyclus, zou ik nog wel erg laat vinden, maar toch.



Teunisbloemolie al geprobeerd. Bij mij helpt het wel.

teunisbloemolie?? waar is dat voor :oops:

Hoi Angel,



Ik heb eens op dag 21 bloed moeten laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb. Na je eisprong stijgen de progesteronwaardes en die meten ze dan. Daaraan kunnen ze dan zien of je een eisprong hebt gehad.

teuisbloemolie kan helpen om een regelmatige cyclus te krijgen. Het is niet bewezen, maar er zijn meiden, zoals ik, die er zeker baat bij hebben. ff googlen en dan kom je een hoop te weten. Ook hier op het forum staat het 1 en ander.

Het kost wel iets meer maar zou het een idee zijn dat je probeert 2 weken lang ovulatietesten te doen? Dan begin je vroeg en ga je lang door. Ergens in die 2 weken zal het streepje dan toch wel dinkerder worden hoop ik?

Lelle: oh nou dan is dat teunisbloemolie best de moeite waard :wink:

zal morgen eens kijken bij de drogist



Danielle_M: ik heb 14 testen gekocht :mrgreen:



Luna: ja maar best vreemd dat ik dan de 28e ook moet :think:

Ik zie in je onderschrift dat je laatste drie menstruaties tussen de 45 en 63 dagen lag. Zouden ze niet op basis daarvan die 28e dag ook nog willen testen? 28+14=42 toch? Dus op zich is het dan niet heel gek dat je dan ook nog moet komen. Eigenlijk zou je dan nog net iets te vroeg op basis van die 45 dagen.

Ik weet niet of je het vervelend vind dat ik hier ook ff wil vragen wanneer te beginnen met de ovulatietest. Vorige cyclus was 6 weken dus 42 dagen en nu ben ik vandaag ongesteld geworden :cry: na 5½ week, dus 38/39 dagen. over hoeveel dagen moet ik nu gaan beginnen met die ovulatietesten om er zeker van te zijn dat ik niet te vroeg begin[maar das nog niet zo erg] maar zeker niet te laat…haha…mensen met ervaringen??

Dank je!

@El73 wrote:

Ik weet niet of je het vervelend vind dat ik hier ook ff wil vragen wanneer te beginnen met de ovulatietest. Vorige cyclus was 6 weken dus 42 dagen en nu ben ik vandaag ongesteld geworden :cry: na 5½ week, dus 38/39 dagen. over hoeveel dagen moet ik nu gaan beginnen met die ovulatietesten om er zeker van te zijn dat ik niet te vroeg begin[maar das nog niet zo erg] maar zeker niet te laat…haha…mensen met ervaringen??

Dank je!




Volgens de gebruiksaanwijzing moet je bij een onregelmatige cyclus uitgaan van de kortste van de afgelopen 6 maanden. Volgens mij zou jij moeten beginnen op dag 16 van je cylcus, maar het kan dus zijn dat je meerdere verpakkingen nodig hebt.

Ok…vind het ook geen probleem als ik vele dagen moet testen als ik dan maar zeker weet wanneer ik aan de klus zeg maar kan…zal nog eens de gebruiksaanwijzing goed lezen straks…

:think: ik denk dat ik dan nog ff ga wachten met die ovulatietesten en eerst teunisbloemolie proberen :wink: als ik daar nou een betere cyclus van kan gaan krijgen is het misschien wat makkelijker testen

@El73 wrote:

Ok…vind het ook geen probleem als ik vele dagen moet testen als ik dan maar zeker weet wanneer ik aan de klus zeg maar kan…zal nog eens de gebruiksaanwijzing goed lezen straks…




Wat je ook kunt proberen is je vaginale afscheiding in de gaten te houden.

el ik ga meestal pas beginnne met testen aan de hand van mijn slijmpjes. als die beginnen dan ga ik beginnen met testen. en meestal heb ik hem dan snel te pakken en ik heb ook een onregelmatige cyclus.



vanmorgen weer een test gedaan en weer een vage lijn. wordt er helemaal kriegel van.

ik heb deze maand toch ovulatietesten gebruikt alleen een beetje rommelig :oops:



donderdag dag 18 had ik een licht streepje



net weer een ovulatie test gedaan en geen streep meer te bekennen



vandaag dag 22 geen streepje dus zou ik een normale cyclus moeten hebben toch?!?



dus zou ik op z’n laatst dag 36 ongi moeten worden toch :think:

Als dag 18 jouw ovulatie was dan moet je er 14 dagen bij optellen dus zou je uitkomen op dag 32.

nee want toen was het streepje iets lichter dan de controle streep dus iets later zou ik dan m’n eisprong moeten hebben gehad maarja wanneer :think: :shifty:

ik denk ook dat mijn banner nu te lang is maarja liever iets te lang dan te vroeg gaan testen evt :wink:

Maar het streepje wordt niet bij iedereen donkerder dan de controlestreep.