ovulatietest

oh stond in de gebruiksaanwijzing dat hij donkerder moest worden



maar vrijdag zaterdag en zondag liep het een beetje fout met testen (te druk vergeten :oops:) dus weet ook niet of ik toen een donkerdere streep zou hebben gehad :doh:

Dat klopt, dat staat ook in de gebruiksaanwijzing, maar ik heb van meerdere meiden op dit forum gelezen dat de streep nooit donkerder wordt en dat ze toch zeker weten dat ze hun eisprong gehad hebben.



Als je uitgaat van 36 dagen, dan zit je in elk geval goed lijkt me!

@Angel & Luna wrote:

oh stond in de gebruiksaanwijzing dat hij donkerder moest worden



maar vrijdag zaterdag en zondag liep het een beetje fout met testen (te druk vergeten :oops:) dus weet ook niet of ik toen een donkerdere streep zou hebben gehad :doh:




Zou best je eisprong geweest kunnen zijn natuurlijk. Als je maar hebt geklust dan :lol:

Tedski: dat is ook vreemd dan



Lieke: ja geklust hebben we wel :mrgreen:



dus op hoop van zegen dat het raak is :pray:

Het irritante met die testen is dat het niet bij iedereen hetzelfde is…mijn streepje is nog nooit donkerder geweest, wel even donker als de teststreep. Ik zag ook wel dat het streepje per dag ietsje donkerder werd dus dat er iets aan het gebeuren was.

Suc6 ermee. misschien er ook nog bij tempen???

ja misschien is tempen voor mij een beter id om erbij te doen volgende maand :mrgreen:

dan hoef je tenminste niet ook nog 3 uur je plas op te houden :shifty:



daar ging het voornamelijk bij mis met de drukke dagen :? dan was het oeps over een half uurtje had ik moeten testen :wall:

Mijn vraag heeft niet echt te maken met de openingspost, maar misschien kan dit zo een soort van algemeen topic worden.



In de gebruiksaanwijzing van de ovulatietests staat dat je 24-48 uur na een positieve test je eisprong hebt. Is dit 24-48 na de eerste test of de tweede test? Ik heb altijd twee positieve dagen.

Een piek duurt 24-48 uur…je test dus waarschijnlijk dus 2x je piek binnen de 48 uur. Ik zou zeggen beide dagen klussen dus dan zit je altijd goed (wij doen ook altijd nog even de dag na de pos.test…) suc6!

Dus je moet inderdaad tijdens die dagen klussen en ervoor en erna om er zeker van te zijn :d Op zich deden we dat wel, dat tijdens de positieve dagen, maar ik begreep altijd dat je eisprong dan iets later kwam. Niet dus :wink:

Wanneer je piek op zijn hoogst is, dan ca. 24-48 uur erna…maar omdat jij het 2 dagen hebt is het errug lastig om dan precies na te gaan. Zaadjes leven ca. 48 uur dus doe je het bij een pos. test dan zit je al goed, de dag erna doen wij het nog extra. omdat het eitje dan nog leeft (eitje leeft ca. 24 uur) tja, theoretisch he? Maar zo weet je wel dat je het rond het juiste tijdstip doet en kan het de rest van de maand ‘voor de leuk’.!

Ik snap er ff niks meer van, ik ben 2 dagen voor kerst begonnen met ovulatie testen elke x een licht streeptje werd tot aan gister wel steeds donkerder maar lang niet zo donker als de controle streep. Laatste 2 dagen gelijk aan elkaar.

Op 25 december heb ik niet kunnen testen. Vandaag een heeeeeel licht streepje.

Betekend dat ik mijn ei toch al gehad heb? Had de laatste dagen wel meer afscheiding gehad en steken in mijn buik

Het zou kunnen. Niet bij iedereen is de test even duidelijk…ik zie het streepje ook steeds iets dikker worden, soms een aantal dagen hetzelfde en bij mij is hij positief wanneer beide streepjes zo goed als gelijk zijn.

Even een vraagje, hoe vaak kun je een positieve ovulatie test hebben. Ik heb nu 3 dagen achter elkaar een postieve ovulatie test Vrijdag avond getest met clear blue en met matcare, een smiley en een donker streepje. Zaterdag weer smiley en donker streepje. Nu weer een smiley en een test streep die zelfs donker is dan de controle streep.

ik snap niet meer

Heb je elke dag op dezelfde tijd getest? Ik had telkens twee positieve dagen. Als je bijvoorbeeld vrijdagavond hebt getest en vanmorgen, dan kan het volgens mij wel zo zijn dat je 3 positieve dagen hebt. Je LH-piek duurt bij mijn weten 24-48 uur.

Misschien zet je eisprong nog niet echt door… zou ook nog kunnen.

Hopelijk heb je morgen dan geen/minder positieve test.

eh…wanneer je zwanger bent is ovu-test ook positief…ook nog een optie???

Ik heb een zwangerschaps test gedaan die was hardstikke negatief :mrgreen:

Balen!! Nou, blijven klussen dan maar…heb je je temp ook bijgehouden? Ik had gisteren pos.ovu-test en vanochtend een temp van 36,5 normaal ca. 36,7… krijg dan een dip in mijn temp en daarna (na de sprong) gaat de temp omhoog tot 36,9/37,0… Gaat vandaag dus springen. Vanavond nogmaals klussen en dan verder weer voor de leuk.

Denk alleen dat het een rechter-eisprong is (steekjes) en heb daar geen eileider meer…moet het van links hebben. We zullen zien.