Ovulatietest, wie heeft ervaring?

Wie heeft ervaring met dergelijke test? Welke test heb je gebruikt? Hoe beviel dat, en wat kost het ongeveer?

Ik heb de testen van de matcare gebruikt en van de clearbleu. De laatste vond ik wel het fijnst. Je ziet aan het gezichtje of je ei komt en bij de andere moet je toch gissen. Ook van de CB kun je testen met ochtendurine en bij de matcare niet. De matcare is wel veeeeeel goedkoper.

Liefs, Chantal.

Hoi Mijke ik gebruik de matcare testen. De eerste keer was het een beetje twijfelen wanneer hij nou precies positief was of niet, maar ondertussen herken ik het wel. Ik vind het voordeel van de matcare dat je ook de aanloop naar je eisprong kan zien, omdat het streepje elke dag wat donkerder wordt. Ik bestel ze online, ze zijn niet zo heel duur, zeker niet vergeleken met de clear blue.

De CB heb ik nooit gebruikt, want die vind ik echt veel te duur.

:mrgreen:

Ik heb ook de CB gebruikt en vond hem heel duidelijk. Ook vond ik het handig dat het met ochtend urine kan. Maar als het langer gaat duren is hij idd erg prijzig!

Groetjes Pukje

Ook zeer goede ervaring met clearblue testen. 1e maand dat we die hebben gebruikt was ik zwanger van mijn dochter.

Nu deze maand voor het eerst matcare gebruikt, maar nog niet echt positief.

Want ik heb een lange niet hele regelmatige cyclus. maar had nu mijn ovulatie wel verwacht. Maak deze testen nu op (in deze cyclus) maar koop volgende keer (hopelijk niet nodig) weer CB.

Ik had dus de matcare enne… zie banner :wink: :inlove:

Ik had matcare én clearblue gebruikt. Beide waren voor mij duidelijk, maar evengoed heeft het nog een jaar geduurt voordat ik zwanger werd.

@Krabje wrote:

Je ziet aan het gezichtje of je ei komt en bij de andere moet je toch gissen

Ik ben ook op zoek naar ovulatie testen, maar ik zie bij de testen (op de site van cb) geen testen met een gezichtje :think:

Wel een met een streepje, en dan kun je aan het 2e streepje zien of je eisprong eraan komt.

Waar hebben jullie die van cb gekocht, en wat kosten die? Ik heb ze nog niet gezien bij mijn drogist.

Vicky, ik vind dat van die aanloop naar je eisprong wel lastig, want wanneer moet je dan precies gaan klussen?

Ik denk wel dat ik de volgende periode eens ga expirimenteren met de ovulatietesten, al was het maar om te bepalen wanneer die eisprong nou eigenlijk is :wink:

Mijke, ik weet wel al dat je die van matcare kunt bestellen op internet in diverse uitvoeringen, moet je maar eens naar zoeken :wink:

Sterre: de digitale cb ovutesten zijn met het gezichtje

Als de test negatief is dan heb je een leeg rondje.

Als hij positief is dan krijg je een lachend gezichtje in dat rondje te staan.

Duidelijker kun je hem dus niet hebben.

De digi testen zijn wel duur, ik geloof dat ze 30 euro voor 7 testen waren. Ik heb ze gekocht bij de etos.

Liefs, Chantal

Ik snap het nu, dankje :slight_smile:

Vond ze net ook op internet, inderdaad 30 euro voor 7 stuks.

Maar wat ik ook wel heel interessant vind: een klein microscoopje waarin je aan je speeksel kunt zien of je vruchtbaar bent of niet! Kennen jullie die?

Heb er wel eens van gehoord maar of die echt werkt :roll: :roll: :roll: :roll: Geloof daar niet zo in.

Ik heb ook de ovulatietesten van CB gebruikt én met succes :mrgreen: :thumbup:! Ik heb ook een x die van de apotheek gebruikt, maar die vond ik minder duidelijk. Maar met die van CB… raak! :mrgreen:

Ik heb vroeger ook nog de CB ovulatietest gebruikt. Vond het erg makkelijk omdat het erg duidelijk is met dat gezichtje zo.

Jammergenoeg ben ik nog niet zwanger… maar daar wordt aan gewerkt :mrgreen:

Dames, graag verwijs ik naar een oude posting van mij. Belangrijk te weten!

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1236819&highlight=#1236819

Ik heb ook wel de digitale gebruikt, maar vond ze té prijzig in vergelijking met die op internet. En na het stukje van Miki gelezen te hebben ben ik blij dat ik overgegaan ben op die internet sticks.

Ik haalde mijn ovulatietesten en zwangerschapstesten altijd op http://www.zozwanger.nl

Ik heb ze destijds bij de apotheek gehaald. Met succes. Ik was daarna meteen zwanger :slight_smile:

:slight_smile: Ik heb die van mij bij matcare besteld.Vind het inderdaad fijn dat je de aanloop nar je ovu kan zien en dan inderdaad om de dag klussen.

We zijn nu aan het wachten op resultaat.

Van een andere forum vriendin kregen we de tip om te SMEPpen.

Dit wil zeggen Sperm Meets Egg Program.

Je doet ovulatietesten vanaf dag 10 van je cyclus.Je hebt minimaal 10 ovutesten.Het vrijen doe je om de dag totdat de ovutest aangeeft dat je ei in aantocht is.Dan vrij je 3 dagen achter elkaar je laat er daarna weer een dag tussen zitten en dan nog een keer.Ze heeft het zelf ook gedaan en was daarna gelijk zwanger.Op een ander forum waar zij zelf ook zit waren er een heleboel die het hadden gedaan en er waren er gelijk een heleboel zwanger.We hebben het nu zelf ook geprobeerd.Ik ben benieuwd.

Misschien hebben jullie er iets aan.

Groetjes :lol:

:mrgreen:!

Wat is jullie mening over dat testen met ochtendurine? Er staan in de gebruiksaanwijzing van die Matcare dat je niet met ochtendurine mag testen, maar je moet wel 4 uur niet naar het toilet zijn geweest… dat houd ik overdag niet vol!!! Het is me van de week 1 keer gelukt, maar vandaag dus al niet… doen jullie het toch met ochtendurine of hebben jullie een andere tip?