Ovulatietest, wie heeft ervaring?

Ha,

Ik heb nu 3 testen van Clearblue achter elkaar gebruikt en kreeg nooit een smiley, vandaag toch gaan bloeden!

Hoe kan dit nou?

Ligt dit toch aan de betrouwbaarheid van Clearblue?

Gr.

A.

Misschien moet je even vertellen wanneer jouw laatste menstruatie was, na hoeveel dagen je precies getest hebt en na hoeveel dagen jouw nieuwe menstruatie kwam aanzetten.

Kan best zijn dat je eerder of later een ovulatie hebt gehad en dat je het dus bent ‘misgelopen’ met testen.

:slight_smile: Ik heb ook ovulatietesten gebruikt en begon op de 10 de dag met testen.Dan was ik zeker op tijd.Ik had ze op internet besteld bij sensitest en die van matcare zijn ook goed heb ik gehoord.Als je nu al ongi bent geworden dan ben je te laat gaan testen.Wanneer was je NOD??

Groetjes Alexandra

@Asset wrote:

Ha,

Ik heb nu 3 testen van Clearblue achter elkaar gebruikt en kreeg nooit een smiley, vandaag toch gaan bloeden!

Hoe kan dit nou?

Gr.

A.

Volgende keer eerder in de cyclus beginnen met testen! Kan heel goed zijn dat je veel eerder je eisprong hebt dan je zelf denkt… Heb ik zelf ook zo nu en dan, deze keer zelfs al op dag 11 van de cyclus, en dan “mis” je je eisprong met de testen. Zelf heb ik de Clearblue met de "streepjes"gebruikt en niet de digitale versie, vond ik persoonlijk handiger omdat ik dan kon zien of de streep van dag tot dag dikker werd en dat de eisprong eraan zat te komen… Maar dat is heel persoonlijk hoor.

Ha,

Ik was 10 dagen na mijn laatste menstruatie begonnen met testen en heb dus 3x7= 21 dagen getest en word gisteren ongesteld. Als ik voor het testen al een eisprong zou hebben gehad, heeft het wel lang geduurd voordat ik ging bloeden of niet?

Ben trouwens nieuw met dit alles…wat is NOD??

Gr.

A.

Nod = Niet Ongesteld Dag.

De dag dat je ongesteld moet worden, maar niet hoopt dat je het wordt :mrgreen:

Als ik het zo lees, heb je het goed gedaan. Wat vreemd dat de testen dan geen eisprong hebben gezien bij je…

@Asset wrote:

Ha,

Hoe kan dit nou?

Gr.

A.

Kan ook zijn dat je in deze cyclus geen eisprong hebt gehad. Ben je misschien pas gestopt met de pil? dan kan het even duren voor je cyclus weer normaal is? Als dat niet zo is, het schijnt normaal te zijn dat vrouwen een enkele keer geen eisprong hebben en wel ongesteld worden. Volgens mij is Clearblue zeer betrouwbaar, dus lijkt me niet waarschijnlijk dat het daaraan ligt. Veel succes !

@Asset wrote:

Ha,

Ik was 10 dagen na mijn laatste menstruatie begonnen met testen en heb dus 3x7= 21 dagen getest en word gisteren ongesteld. Als ik voor het testen al een eisprong zou hebben gehad, heeft het wel lang geduurd voordat ik ging bloeden of niet?

Ben trouwens nieuw met dit alles…wat is NOD??

Gr.

A.

Ik dacht dat je drie teststaafjes gebruikt hebt, maar je hebt dus drie pakketjes gebruikt. Dan is het inderdaad wel vreemd dat je geen eisprong hebt waargenomen. Waren het digitale of moest je zelf het streepje vergelijken? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat bij sommige meiden het streepje wel donkerder wordt niet niet donkerder dan de controlestreep.

Wanneer ben je gestopt met de pil?

Bij mij kleurt het streepje ook net iets lichter dan de controlestreep en daarna nooit donkerder, dus voor mij geen digitale test.

Ik moet echt bij dag 8 beginnen met die testen: Ik heb vaak op de 10e of 11e dag mijn ovulatie, dus een positieve ovulatietest op de 8e-10e dag.

Het kan ook zijn dat je gewoon een maandje geen eisprong hebt gehad :slight_smile:

Schijnt wel voor te komen.