Ovulatietest; welke?

Omdat ik wat meer duidelijkheid wil krijgen over mijn eisprong en mijn meest vruchtbare periode wil ik deze maand voor het eerst een ovulatietest gaan gebruiken.

Nou ben ik op het internet aan het surfen en kom ik natuurlijk van alles en nog wat tegen en in diverse prijscategorieën.

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien jullie wel?

Iemand tips en/of adviezen?



Alvast bedankt!

Hoi,



Ik heb de testen van Romed gebruikt…

Niet iedereen is er even positief over, maar ik vind ze goed :smiley:



Succes

Zoek op google naar : ova testen, die heb ik :mrgreen:

ik heb die van sensitest (dipsticks).

bij mij werken ze goed, vind mijn ei er tot nu toe al 4 maanden achter elkaar mee :dance:

en lekker goedkoop :mrgreen:

ik ga echt voor die van clearblue. Ze zijn belachelijk duur maar de dipsticks die ik allemaal heb uitgeprobeerd waren zo slecht afleesbaar dat ze alle kanten op konden. Die van clearblue is gezichtje of niet dus heel duidelijk.

clearblue is super maar ik heb die goedkope dipsticks van sensitest naast de clearblue gebruikt en ze gaven keurig op de zelfde dag de ovulatie aan, dus ik zou die dure niet meer kopen.

Jep sluit me bij Jo aan, sensitest :thumbup:

Nou heb de sensitest besteld en heb er drie dagen testen op zitten. Wel erg grappig, zag gisteren en vandaag heeeeel licht een streepje en ergens ver weg werd ik een soort blij, terwijl ik heus wel weet dat dit een ovulatietest is heeft het toch wel heel veel weg van een zwangerschapstest en word je een soort automatisch blij van 2 streepjes :roll:



Ik wacht rustig af tot de streep zeer duidelijk is :mrgreen:



Moet zeggen dat ik die van clearblue zo enórm belachelijk duur vond, normaal ben ik niet zo moeilijk met geld uitgeven voor iets als ik weet dat het goed is, maar ik begreep gewoon niet waar dit verschil in moest zitten.

Nuage dat gevoel herken ik hoor!

ik heb het 4 rondes achter elkaar gedaan en iedere ronde was ik super blij als mijn testen exact hetzelfde deden.

super licht

donkerder streepje

super donker

licht streepje



en telkens was ik dan weer super blij als ik zag dat mijn testen weer super donker werden, alsof je zwanger bent :lol:



hopelijk werken die testen ook goed bij jou! :pray:

Ik heb er ook besteld van mat care,

kent iemand dit merk en is het een goed merk??

ik begin zondag met testen. ben benieuwd.ik hebnooit eerder een ovu test geprobeerd.

ken de ovulatietesten niet, wel de zwangerschapstesten en die bevallen prima. wil volgende ronde ( als ik niet zwanger ben dan ) ook de ovu testen van matcare gaan gebruiken. de zwangerschapstesten waren trouwens de ‘casette’ en daarvoor zou ik ook gaan bij ovu testen. vind die strips niets en de midstream tja… die is weer duurder en vind dat druppelen toch net zo handig…



groetjes,



Louise

:think: :think: :think:

Heb nu 5 dagen getest en ik snap er niks van. Volgens het schijfje wat ik erbij kreeg kon ik vanaf de 5de beginnen met testen, ik natuurlijk keurig gedaan en in eerste instantie zag ik bij de eerste test een heel vaag streepje, leuk natuurlijk en verwachtte de dagen erop natuurlijk iedere keer een dikkere streep, maar die komt to nog toe niet…



Naar mijn berekening zou ik vandaag mn eisprong moeten hebben, maar de streep net was net zo vaag als de eerste. Als ik goed naar mn lichaam luister klopt het wel dat ik vandaag mn eisprong heb, maar ja, die streep zegt dus van niet.



Wat moet ik hier nou weer mee…? :roll:

ovutesten van clearblue gebruiken en dan de staafjes van persona :mrgreen:

die zijn wat goedkoper maar werkt net zo en die kan je tenminste los kopen Die van clearblue niet dan krijg je elke keer een tester bij.

@Karin1981 wrote:

ovutesten van clearblue gebruiken en dan de staafjes van persona :mrgreen:

die zijn wat goedkoper maar werkt net zo en die kan je tenminste los kopen Die van clearblue niet dan krijg je elke keer een tester bij.




Dat snap ik niet helemaal leg eens uit:D

Hi,



Heb vorige mnd de ovulatietest van matcare voor het eerst gebruikt. Ik hield al een tijdje mijn temp bij en dat werkt prima, maar voor de bevestiging wilde ik een keer die testen gebruiken…als het niet 123 lukt probeer je toch van alles :smiley:



Enkele dgn voor de tempstijging werd het streepje iedere dag wat duidelijker, maar is niet zo donker geweest als de teststreep. Op de dag dat ik tempstijging had, gaf de ovutest ook geen streepje meer aan.



Volgens mij hoeft het streepje niet zo donker te worden als de teststreep. Is afhankelijk van de hoeveelheid LH hormoon je produceert. Ik zou gewoon doortesten totdat je geen streep meer ziet…dan weet je dat ei is geweest. Succes en hopelijk ben je snel zwanger :smiley:

gisteren weer getest en zag nog steeds een vaag streepje…



test gewoon maar door nu inderdaad tot ik niks meer zie…



toch voelt het als een soort van tegenvaller omdat ik echt verwachtte een dikke vette streep te zien :roll:



Ach, we testen gewoon vrolijk door!



Bedankt voor de reacties!

@Newbe wrote:

@Karin1981 wrote:
ovutesten van clearblue gebruiken en dan de staafjes van persona :mrgreen:

die zijn wat goedkoper maar werkt net zo en die kan je tenminste los kopen Die van clearblue niet dan krijg je elke keer een tester bij.




Dat snap ik niet helemaal leg eens uit:D




nou je koopt de ovulatie test van clearblue



daarbij koop je de test staafjes van Persona (die kun je los kopen, die van clearblue namelijk niet, zit je niet met 10 van die testers)



en ook dan zie je gewoon een smiley :mrgreen:

Tja, das heel irritant als die dingen niet werken naar wat je verwacht. Ik heb een onregelmatige en redelijk lange cyclus (35 tot 40 dagen) en ik gebruik de goedkope van matcare en als ik zie dat het streepje echt donker aan het worden is, gebruik ik die van CB erbij. Zo weet ik het echt zeker en hoef ik niet 2 weken lang die dure te gebruiken.



Ik weet wel dat je het een beetje moet leren om die testen te gebruiken. Het beste tijdstip voor jou (voor mij rond 10:00) enzo…



succes ermee.



groeten Nienke

deze :mrgreen:

En die is zeker positief :thumbup:

Veel succes morgen!!! :pray: