Ik heb de testen van matcare (dacht ik) en ik test juist om niet zwanger te worden.
Nu had ik vrijdag en zaterdag een teststreep diedonkerder was als de controle streep: vruchtbaar dus.
Toen heb ik een test gedaan op maandag, hierbij was de test streep lichter.
Maar normaal is hij bijna niet te zien bij mij.
Dus iedere dag een test gedaan om dezelfde tijd en tot mijn verbazing wordt de test streep iedere dag donkerder.
Ik kan toch geen struis vogel ei hebben?
Wat denken jullie?
Ovulatietesten lijken me niet zo betrouwbaar als je niet zwanger wilt worden. Zaadcellen kunnen soms heel lang overleven, tot wel een week. Dus als jij tot aan een positieve test klust, en daarna 2-3 dagen niet, dan kun je alsnog zwanger worden van een eerdere vrijpartij.
Welk merk gebruik je? De ovulatietesten van KV staan bekend als niet betrouwbaar. Ze blijven gedurende de rest van je cyclus positief. Een ovulatietest kan ook op het HCG-hormoon reageren. Je kunt een positieve ovulatietest hebben (teststreep donkerder dan de controlelijn) als je zwanger bent.
Matcare is het merk.
Hij is niet donkerder als de controle streep maar even donker sinds vandaag…
Mirrie even donker is ook positief en als AC methode is het totaal niet betrouwbaar zoals Jippie al aangeeft. Als ik jou was zou ik er overmorgen een zwangerschapstest tegenaan gooien want die geeft je nu waarschijnlijk de meeste duidelijkheid. En zeker overwegen een andere methode voor AC te gaan kiezen want dit gaat je een keer een kindje opleveren wat je nu misschien nog helemaal niet wilt…geloof me er zijn meerdere dames zwanger geworden door bv de Persona die een soortgelijke methode hanteert.
Je kunt het alleen (ook nog met een grote mate van onzekerheid!) gebruiken als je een stipte cyclus hebt waarbij je zeker weet wanneer je ei er is en je minstens 5 dagen voor je ei aan geheelonthouding doet, tot 5 dagen na je ei minimaal.
Ik heb geen ervaring met ovu-testen, maar weet idd ook dat het geen geschikte ac middel is!
Voor de zekerheid maar een zwtest doen???
(Rhi, wat lees/zie (banner) ik nu? 4 weken zwanger??? Mag ik je voorzichtig feliciteren?! Kon niet een eigen lijntje van je vinden…)
Ik zou ook denken aan een zwangerschap eerlijk gezegd.
Ik zou inderdaad er even een zwangerschapstest tegenaan gooien.
Liefs Suzanne
De controle streep is iets donkerder als de test streep, dan ben je toch niet zwanger? (zoveel scheelt het overigens niet…)
Ik heb pas volgende week zondag of maandag mijn nod, dan kan ik toch pas testen met een zw test?
Hmmm dus geen geschikte manier om niet zwanger te worden… Maar als het zo is dan is wel meer dan welkom!!
Je hcg is ook nog niet zo hoog nu, als je je nod nog niet hebt.
Ik zou dan pas gaan testen.
Ik ben benieuwd.
Liefs Suzanne
Een ovulatietest kan op een zwangerschap reageren, dus het is niet onmogelijk! Al is het niet betrouwbaar om een ovulatietest als zwangerschapstest te gebruiken, je kunt er niet helemaal vanuit gaan. Maar de kans is aanwezig dat je test reageert op het HCG-hormoon. Je kunt pas twee weken na je eisprong een zwangerschapstest doen, dus er zit niks anders op dan afwachten.
Heb even een fotootje toegevoegd…Beetje wazig maar is met mijn telefoon gemaakt.
Misschien dat jullie er iets aan zien. Bovenste is de oudste die ik bewaard heb (18-11) en de onderste is van vandaag. :think:
Hij wordt steeds duidelijker, is het dan niet dat je ei er aan komt?!
Ik heb mijn eisprong vorig weekend gehad
Dan zou ik als ik jou was, aanstaande woensdag een test doen van Kruidvat. Die is best heel gevoelig, want stel je hebt inderdaad vorig weekend je ei gehad (toen waren de testen net iets donkerder dan deze laatste toch?) dan zou de kruidvat positief kunnen aangeven. Een ovulatietest is net zo min als zwangerschapstesten 100% betrouwbaar. Het kan dus 2 kanten op, of het is vorig weekend niet correct geweest en je ei komt er nu nog aan, of je zou wellicht toch zwanger zijn en de testen reageren op het hCG. Mijn ovulatietesten zien er nu ook zo uit als de jouwe. En de kruidvat reageerde 2 dagen geleden al door positief uit te slaan. :shifty:
Zekerheid geeft alleen testen, en ook daar 99% uiteraard.
Maak je als het niet positief is een afspraak bij je HA voor een andere vorm van anticonceptie? Als je geen zin hebt in pillen slikken bv ivm de hoeveelheid hormonen is de Nuvaring wellicht iets voor je. Er zijn behalve de pil nog veel andere vormen al is het meeste nogal ver van mijn bed 8) :lol: om verschillende redenen.
Oef ik gooi het op de hormonen, maar ik bedoel dus de 2 voor 5 euro (4,99) testen van Kruidvat.
Rhiannon, zwanger ? :mrgreen: Vertel…
Dus jullie denken dat ik zwanger ben???
Rhiannon, ik kan niet tegen de pil. Ik kan niet tegen de hormonen: ik krijg dan constant bloedingen en heb dan amper nog slijmvlies in mijn baarmoeder zitten. Hiervoor heb ik ook een kijkoperatie gehad en dat is toen geconstateerd.
Dus hormonen komen er niet meer in bij mij
Maar jij bent zwanger!! 4 dagen voor je Nod dus getest??
Nee wij niet :lol: maar serieus het is een mogelijkheid hoor. Ok je slijmvlies kan dus ook niet tegen de hormonen. Dat is wel belabberd zeg…het enige wat ik naast de pil (zeg maar eeuwen geleden) gebruikt heb was de Nuvaring. En wat ik ervan weet is dat er veel minder hormoon in zit. Ow en er zijn natuurlijk tig soorten pillen met verschillende combinaties hormonen. Ik geloof dat de estrogenen vaak voor problemen zorgen in pillen. Ik krijg het nu bv om juist mijn baarmoederslijm op peil te houden. Wellicht dat jij veel beter reageert op een pil met een andere combinatie? Maar ja ook voor AC geldt dat er geen methode (behalve sterilisatie en dat is niet aan te raden als je nog meer kids zou wensen tzt ) echt een 100% garantie geeft.
En jeps ben een beetje zwanger en al 4 dagen voor de (fictieve) NOD getest. Vandaar dat ik zeker weet dat de Kruidvat test zo gevoelig is. :mrgreen:
:lol: Bestaat dat… een beetje zwanger??? Ik snap dat het spannend is Rhiannon… Ik hoop dat deze zwangerschap nog zo’n 8 maanden mag duren!
Lovelymirrie, ff testen is denk ik wat voor jou eerst de meeste duidelijkheid geeft… is 'ie neg, dan op je vermoedelijke NOD nog eens testen.
Jeetje 4 dagen voor je fictieve? Je wist niet wanneer je nod was?
Ik heb hem zondag of maandag.
Normaal gesproken is mijn cyclus 30 dagen maar vorige maand was dit opeens 26, daar snapte ik al niks van. Vandaar de ovu testen en ditmaal was het dus op dag 14/15/16
Dus denk dat mijn cyclus deze maand 30 dagen is en dat is een maandag pas. PFFFF EEN WEEK!
Hahaha ja hoor Memmie, je bent eerst een ‘beetje zwanger’ dan ben je ong een week of 16 dan ben je ‘zwanger’ en dan zo tegen de 26/28 weken ben je ‘heeeeel erg zwanger’ en kom richting de 35 weken dan wordt het ineens ‘hoogzwanger’ :mrgreen:
Oef nog een hele week wachten dus Mirrie? Trek je dat wel? Je kunt evt ook 4 dagen ervoor al testen natuurlijk (maar ik ben dan ook neuroot)
Ik heb inderdaad een fictieve NOD in de medische molen. Bij een volledige IVF weet ik het wel want dan is de punctiedatum je ‘eisprong’ maar bij een cryo-poging heb je zelfs helemaal geen eisprong. Die heb ik dus half en half uitgerekend. Is erg lastig want ik weet niet precies van welke ‘dag’ onze cryo was. Het kan een embryootje van 3 of 5 dagen zijn. Ik ben maar uitgegaan van 3 dagen dus bij de terugplaatsing ervan zat ik fictief 3 dagen na de eisprong. In ons geval nog meer bizar eigenlijk want dit embryootje is in januari 2008 ingevroren :lol: dus eigenlijk van een eisprong/punctie van die datum. Vandaar dat ik nu ook dagelijks 4 x aan mijn medicijnen moet denken om de zwangerschap in stand te houden. Mijn eigen lijf neemt het pas rond de 12 weken zwangerschap van de medicatie over. :thumbup:
Maareuh nog even ontopic, ik hoop voor je dat je lijf gewoon even wat raar aan het doen is hoor met die testjes en dat je een volgende zwangerschap wat meer mag plannen. Er zijn deze maand geloof ik al heeeeel veel onverwachte beebjes op weg. :-*