Overstappen van Gastouder naar KDV 2010

Hallo

ik heb een vraagje voor de ouders van kindjes die naar gastouders gaan. Ons zoontje gaat ook naar de gastouder en doordat het in 2010 toch allemaal wat gaat veranderen gaan wij duidelijk ook mee rbetalen. Onze oppas kost 5,- per uur en dan haalt en brengt ze hem ook. Maar aangezien er straks nog maar 5,- word vergoed moeten wij de 90,- van het Gastouderburo ook nog eens extra zelf gaan betalen.

Hoe gaan jullie dit doen. Nemen jullie dat dan voor lief of gaat je kindje dan in 2010 toch over naar een KDV/

Wij zitten heel erg te twijfelen. Ben heel benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken?

Vergeet niet dat je bij een KDV per dagdeel betaalt en bij een gastouder per uur.

Dan nog de vakantie’s die je bij een KDV moet doorbetalen, dat is bij de meeste gastouders ook niet zo.

Scheelt het dan nog zo veel op jaarbasis ?

Ik weet niet over hoeveel oppasdagen je praat maar is 90,00 euro per maand dan zo’n overschakeling wel waard als je kind het naar zijn zin heeft bij de gastouder ?

Ik ga overstappen van een KDV naar een gastouder en volgens alle berekeningen gaat het mij niet zo gek veel schelen. Hoe dat zit weet ik niet, het zal wel te maken hebben met het verschil tussen het betalen van uren en dagdelen?

Ik ga mijn zoontje niet overdoen. Dan maar wat meer betalen :slight_smile: (ik heb het nog niet uitgezocht…)

klopt bij meeste KDV neem je dagdelen af als ze open zijn van 7 tot 19 betaal je voor hele dagopvang dus 12 uur halve dag is dan 6 uur.

Bij meeste gastouders betaal je uren volgens contract dus als je kindjes om 8 uur brengt en om 17 uur ophaald betaal je 9 uur op een dag.

neem je vrij en je zegt op tijd dat je kindjes niet komen betaal je niks,daarom zul je bij KDV bijna altijd duurder uit zijn als bij gastouder ook al wordt er vanaf 2010 nog maar 5 euro per uur door de belasting meebetaald.

is puur voorkeur van opvang waar je voor kiest,wat voor jou kind beste werkt.

dus als je goed uitrekend haal je kind voor niks bij gastouder weg,lijkt me voor kind niet prettig te moeten wisselen.

@maritkollau wrote:

dus als je goed uitrekend haal je kind voor niks bij gastouder weg,lijkt me voor kind niet prettig te moeten wisselen.

Nou, hier heb ik een tijd geleden een topic over geopend en de algemeen heersende mening was toch wel dat jonge kindjes flexibel genoeg zijn om dat te kunnen handelen.

weet niet hoe oud jou kindje is maar vergis je niet ,kan behoorlijk inpakt hebben.of je nu van KDV naar gastouder gaat of gastouder naar KDV

heb regelmatig meegemaakt dat kindjes dik 6 weken nodig hadden voordat ze weer beetje gewent waren.

Ja ik ben het met Marit eens, van een kleine naar een grote groep valt niet altijd mee.

Ik zou het zelf niet doen als mijn kind het goed heeft bij de gastouder.

@maritkollau wrote:

weet niet hoe oud jou kindje is maar vergis je niet ,kan behoorlijk inpakt hebben.of je nu van KDV naar gastouder gaat of gastouder naar KDV

heb regelmatig meegemaakt dat kindjes dik 6 weken nodig hadden voordat ze weer beetje gewent waren.

Hm… jij was juist degene die in dat topic zei dat zo’n overgang niet zo heel moeilijk is :eh:

Ik denk dat het verschil zit in: van KDV naar gastouder of van gastouder naar KDV

De nieuwe tarieven van de kdv’s en de gob’s zijn nog niet bekend voor 2010, dat is meestal pas na prinsjesdag, dus je weet sowieso nog niet wat je gaat betalen volgend jaar, (buiten de maximering van vijf euro per uur dat vergoed wordt na). Is het dan niet wat voorbarig om daar nu al actie op te ondernemen?

@D. wrote:

@maritkollau wrote:

Hm… jij was juist degene die in dat topic zei dat zo’n overgang niet zo heel moeilijk is :eh:

ligt heel erg aan leeftijd van kindje en of je hem/haar altijd al makkelijk bij andere wegbrengt en of daar nooit moeite mee heeft.

of je kindje alleen altijd bij moeders is buiten de werkdagen dat het weggebracht wordt

ms een keer kijken naar een gastouderbureau wat minder vraagt?

vind 90 nl. best veel? weet niet waar je woont ed. maar die van ons vraagt nu 60 euro, opzich wel te doen maar als jasmijn ook naar de ovpang vraagt moet ik voor haar ook 60 betalen dus maandelijk 120 dikke onzin vind ik want wat moeten zij nu meer aan werk doen omdat zij ook naar onze gastouder gaat? dus we stappen miv 1 sept. over naar een ander bureau voor 35 euro per gezin per maand…

onze gastouder vraagt ook 5 euro dus die 35 betalen we staks zelf, nou daarvoor ga ik echt niet overstappen naar een kdv!

meeste GOB vragen gezinsprijs of voor 2e en volgende kinderen minder kosten.

en 90 euro is inderdaad erg duur GOB kan voor stuk minder.

kijk maar bij google aangezien hier geen namen genoemd mogen worden

5 euro per uur??? sjee wat is dat duur bij jullie!

Ik ben zelf gastouder en hier in de regio is het nog maar 4,30 (ik zelf zelfs nog maar 4,20 (makkelijker rekenen) ). En we hebben hier een gastouderburo die de gastouder maar 3,67 uitbetaalt en dan moet je nog zelf de luiers kopen ook…

pff als ik het zo lees kan ik mn uurprijs rustig opschroeven per 1 januari.

(sorry…totaal offtopic dit, maar moest ff reageren :shifty: :mrgreen: )

@Elmo wrote:

5 euro per uur??? sjee wat is dat duur bij jullie!

Ik ben zelf gastouder en hier in de regio is het nog maar 4,30 (ik zelf zelfs nog maar 4,20 (makkelijker rekenen) ). En we hebben hier een gastouderburo die de gasouder maar 3,67 uitbetaalt en dan moet je nog zelf de luiers kopen ook…

pff als ik het zo lees kan ik mn uurprijs rustig opschroeven per 1 januari.

(sorry…totaal offtopic dit, maar moest ff reageren :shifty: :mrgreen: )

mijn gob vraagt 6,10 per uur, waarvan ze ongeveer 2 euro in hun eigen zak steken (en er ondertussen níets voor doen). Daar ga ik nu zsm weg. Ik ben druk op zoek naar een nieuw gob, waarbij mijn go ook wil blijven. Naar KDV doe ik niet, mijn jongste voelt zich perfect op zin gemak in het gastgezin. Dat is me heel veel waard. Zoveel dat ik nu ook voor de oudste ipv de bso gebruik ga maken van een thuisoppas, maar mijn jongste zowiezo nog een aantal uren naar zijn gastgezin laat gaan.

dat doet dat gastouderburo dus ook, vind ik echt schandalig! :snooty: Dat noem ik pas misbruik maken van de vergoeding van de overheid en vind dat ze dat soort buro’s moeten aanpakken…maar ja…wie ben ik he. 8)

enne…lekker je jongste idd op zn plekkie laten zitten als ie het naar zn zin heeft. :mrgreen:

Mijn GO mocht niet zomaar overstappen en bestaande ouders mee nemen kreeg ze een soort van niet misselijke boete dus zou de kleine lettertjes maar eens lezen.

Ik kom er vandaag achter dat ik bij mijn GO weg moet met de nieuwe regels , ze mag ineens minder kinderen gaan houden dan voorheen.

Ik ben er ziek van.

@Bella wrote:

Mijn GO mocht niet zomaar overstappen en bestaande ouders mee nemen kreeg ze een soort van niet misselijke boete dus zou de kleine lettertjes maar eens lezen.

Ik kom er vandaag achter dat ik bij mijn GO weg moet met de nieuwe regels , ze mag ineens minder kinderen gaan houden dan voorheen.

Ik ben er ziek van.

hai bella,

je kan de kleine lettertjes misschien wel een beetje omzeilen hoor…als gastouder ben je vrij om je bij zoveel gastouderburo’s in te schrijven als je zelf wilt en jij als ouder hebt ook zelf de keuze (wel met opzegtermijn uiteraard). Als jouw gastouder al bij een ander staat ingeschreven en jij gaat daar ook liever heen, dan moet je het van jou uit laten gaan en dan mogen ze de gastouder er niet voor boeten! (Belachelijk trouwens he, je moet toch zelf weten voor wie je wil werken).

enne…wel balen als je inderdaad over moet stappen naar een ander, ik ben ook nog niet helemaal happy met die nieuwe regel, maar heb op het moment niet zoveel oppaskindjes dus ik kan het gelukkig goed aanpassen.

succes ermee meis!

groetjes Jiska

ik ben extra dag gaan werken om geen kindjes weg te hoeven sturen,daarbij is er overgangregeling tot eind 2010.

worden er bij jou gastouder geen kindjes 4 vanaf nu tot eind 2010,dan zou je evt wel kunnen blijven.