Ryan is nu net 2 geworden, en ik wil langzaam aan een 1 persoonsbed gaan denken. Maar vanaf welke leeftijd kan je daarmee beginnen? Wat voor bedjes hebben jullie dan? En gelijk dan ook een dekbed en een kussen? Zoja, wat voor dekbed hebben jullie dan?
2 jaar kan al wel hoorbeetje afhankelijk hoe het kindje zelf is, maar als je het leuk aanpakt hem bij het hele gebeuren betrekt, hem vertrouwd, je kamertje veilig is, nou kan 2 wel hoor.
Vanaf 2 jaar mag een kussen al,maar is niet nodig. Dus was je zelf wilt
je kunt enenormaal bedje nemen en dan zo laag mogelijk opmaken, dan heb je de bovenkant ruimte.
Succes en plezier gewenst,
liefs bianca
Wij hebben Aniek naar een ledikant gedaan toen ze anderhalf was.
En wennen werkt niet, eerst legden we haar dan terug, maar zo bleef de situatie constant.
Toen hebben we haar in het grote bed gelegd, samen met haar d’r ledikant uit elkaar gehaald zodat ze zag dat het bedje er niet meer was en 1 avond veel energie gestopt in het troosten en steeds maar weer teruggaan en vertellen hoe mooi haar nieuwe bed was en dat dit nu haar eigen bedje was.
Na 5 x teruggaan en doorzetten ging ze slapen en daarna is het nooit meer een probleem geweest.
Zij sliep meteen onder een kinderdekbed (van zijde met katoen en niet zo heel dik) als het koud is krijgt ze gewoon een dikke flanellen of badstoffen pyama aan en evt sokken.
en ook een kinderkussen, is eigelijk niet dikker dan een dubbele handdoek.
Ze is nu megatrots op haar bed, de dekbedhoezen heeft ze zelf uitgezocht.
We hebben er trouwens nog wel een bedhek voor.
geen peuterbed dus, meteen een groot ledikant
Dat is nu ook waar wij een beetje mee zitten.
Mischa is nu anderhalf, maar hij klimt dus uit zijn ledikantje. Tenminste, hij hangt gevaarlijk te doen en is er één keer uitgeknikkerd.
In eerste instantie wilde we er een tweede ledikantje bij kopen voor de baby straks, maar nu zitten we toch te twijfelen of we Mischa niet al naar een groter bed zullen doen. Ik vind het toch maar eng, die circuskunsten van hem.
Verder gaan we ook nog verhuizen, en ik wil nou ook weer niet te veel veranderingen in één keer doen voor hem.
Ach ja, we dubben nog wel even.
hier ook met zijn 2e verjaardag is lucas naar een groot bed gegaan, hij is er die zefde nacht 1 keer uitgevallen en daarna nooit weer
ik heb gewoon een normaal 4 zeisoenen dekbed gekocht en hij slaapt met kussen
Ach…wat een lieve foto! :inlove:
Nerine is naar een groot bed gegaan, 1 persoons dus geen middenslag, toen ze 2,5 was…echt een paar weken voordat de tweeling geboren werd. Daarmee namen we wel een riscio, maar het was even niet anders. Ze is er nooit uitgevallen en ook geen huilbuien oid…gelijk gaan slapen en klaar. Ze heeft een gewoon dekbed en een peuterkussen, heel dun dingetje. Ze slaapt atijd met een knalroze hond, Yoghihond, en een spuugdoekje.
Met de tweleing willen we ook proberen om ze zo lang moeglijk in het ledikantje te houden. Met Julin zal dat wat langer lukken dan met Jokkum qua lichaamsbouw. En dan zien we wel of z enet zo makkelijk zijn als hun grote zus.
hoi hoi.
ilse lag met 20 maanden in een groot bed.
dit ging gelijk goed. we hebben het bed met zijn drieen in elkaar gezet.
papa iets meer dan ons. nadat het in elkaar stond klom ze er gelijk op en ging er op liggen.
ik had wel eerst een dun dekkentje in een dekbedhoesje gedaan. maar uit ervaring wist ik dat ze er niet onder ging liggen.
ik heb ook even een dun dekbed geprobeerd, ook die trapte ze weer weg. ze ligt nu in een winter slaapzak. een geluk dat het niet z’n kouwkleum is.
wat ik wel heb gedaan is de deur klink anders gezet zodat ze de deur niet open krijg. en de traphekjes zijn voor de zekerheid dicht.
even kijken dat een fot o kan plaatsen.
nog een keer proberen.
Ryan slaapt nu nog in een slaapzakje, omdat hij voorheen erg aan het dolen was in bed. Ik merk dat hij nu aan 1 kant blijft slapen. Dus ik denk dat ik best een dekbedje kan proberen. Waar koop je het beste een kinderdekbedje en kussen? En waar moet je op letten dan?
Hij heeft nog geen neiging gehad om uit zijn ledikantje te klimmen, het slaapzakje bemoeilijkt dit. Maar ik weet zeker dat als hij in een gewoon bed slaapt hij heen en weer gaat wandelen. Ach, we zien wel!
Henny, waar heb je dat bedhekje gekocht?
hoi Nada,
ik heb het bedrekje van marktplaats.
ik was op zoek naar een tweedehandse en kwam deze tegen, en ook nog bij mij in de buurt.
kwam goed uit, omdat me dochter ook een winnie the pooh kamer heeft.
het merk is TOMY.
groetjes henny
Kars is met 16 maanden naar een gewoon 1-persoonsbed gegaan. Hij heeft altijd slecht geslapen in een ledikant, dat waren vreselijke drama’s, dus toen heeft hij zijn eigen bed gekregen.
Hij vond dat fantastisch, kon nu zelf uit bed komen, zelf de lamp aandoen, de deur openmaken en bij ons in bed kruipen als hij daar behoefte aan had.
Wij hebben een hoogslaper laag gemaakt, dus de poten eraf gezaagd en de volledige “omheining” erop laten zitten. Hij kan er dus alleen aan de achterkant uit en is daarom nog nooit uit zijn bed gevallen.
Wij hebben er nu een gewoonte van gemaakt om boven altijd de traphekjes dicht te hebben, omdat hij dus nu overal kan gaan spoken, maar verder is het vooral een hele verbetering geweest. Als hij nu 's nachts wakker wordt, wandelt hij zelf naar ons toe, behalve als hij lekker wil blijven liggen, dan roept hij gewoon papa of mama. Is een stuk prettiger dan paniekerig gekrijs, wat het voorheen was.
Kars heeft nog geen kussen of dekbed, dat vond ik toen nog te eng en het was toen ook zomer, dus niet echt nodig. Nu ligt hij met zijn pyama onder een laken en deken. Dezelfde die ik in zijn ledikant gebruikte. Dat voldoet voorlopig.
Wij gaan onze peuter binnenkort ook wennen aan een gewoon groot bed. We gaan dat net zo doen als de overgang van wieg naar ledikant: eerst 's middags het middagtukje in bed en als dat goed gaat ook voor de nacht.
wat een mooi bed van ilse!
Isana ligt nog in een ledikantje. Blijft voorlopig ook zo.
Samila was 2 jaar en 2 maanden toen ze naar een juniorbed ging. Toen kwam Isana he?! Isana heeft nog wel een maand of 6 in de wieg gelegen, maar nou kon Samila langzaam aan wennen. Het was naderhand niet nodig geweest, maar je weet t maar nooit.
Als Samila volgend jaar naar haar andere kamer gaat, krijgt ze een eenpersoonsbed.
Ik moet zeggen dat Isana het bed van Samila nu ook al wel interessant vindt hoor. Ze gaat er zo nu en dan wel eens in liggen.
Wij gaan van het weekend een matras kopen voor haar nieuwe bed. Gewoon een eenpersoonsbed geen peuterbed. We zien wel wat ze ervan vind. Lijkt mij dat het gewoon spelenderwijs moet gaan.
Groetjes Ellen
@mama_moeder wrote:
Lijkt mij dat het gewoon spelenderwijs moet gaan.
Tsja en soms gaat dat sneller dan je denkt... wij hadden het bed al klaar staan op haar kamer, onopgemaakt enzo. Gisteravond ging ik er even op liggen, zodat zij er even bij ging liggen op een speelse manier. Toen ik haar vroeg of ze in haar eigen bedje wilde gaan slapen, was het antwoord "nee". Toen ik haar toch in haar ledikantje legde, was het Leiden in last :shock: . Dus maar weer terug op het grote bed en nog een keer vragen, of ze op dat bed wilde slapen. "ja" was het antwoord. Dus wij helemaal :shock: :shock: :shock: de kamer uit, wachten op de huilbui. Die kwam niet. Ze heeft de hele nacht op dat bed gelegen.
Vanmiddag voor de middagtuk, hadden we het bed helemaal opgemaakt. Mijn vriend had haar op de arm en wilde de speen pakken uit de kast boven het ledikant. Groot protest, nee,nee, bed! Dus nu ligt ze weer te tukken op het bed, deze keer in vol ornaat en met een mooi nieuw matras.
En ik?? Ik heb een half oog dicht gedaan vannacht. Bij elk geluidje was ik wakker!
hihi wat leuk :inlove: .
Zodra ik het idee krijg dat ze uit het ledikant kan klimmen ga ik een groter bed kopen. Het is een klimaapje dus dat zal wel niet lang meer duren… :mrgreen: .
en ik wil jullie niet lekker maken want elk kind is anders…
maar sinds het grote bed slapen wij ´sochtends uit tot ongeveer 9 uur…
Ik vanmorgen ook :dance: ( we schrokken ons echt dood trouwens :shock: :mrgreen: want dat had ze nog nooit gedaan. Maar mevrouw dacht waarschijnlijk; op het kdv mag je tot 09.00 uur brengen dus ik hou me even stil :mrgreen: ).
Maar, als jullie gewone dekbedovertrek gebruiken… zijn jullie dan niet bang dat jullie kind in het gat kruipt van de dekbedovertrek???
Dreamer, dat gat zit toch aan het voeteneinde? Hier hebben we dat stuk overtrek altijd onder het matras geslagen (bij ons)… Lijkt me niet zoveel kwaad kunnen.
Meiden, HELP!!! Ik ben blij dat dit topic er nog is, want ik heb dringend raad nodig! Teun slaapt de afgelopen week ineens heel erg slecht. Inslapen gaat nog wel goed, maar na 3 uurtjes slaap wordt hij wakker en dan wil hij UIT zijn ledikant. mama uit…snikt hij dan…
in eerste instantie heb ik hier niet aan toegegeven, gewoon ritueeltje herhaald zoals altijd en teruggestopt. Nu krijg ik dan een groot drama, krijsen en schreeuwen…afgelopen week is hij in 1 nacht 2 keer uit zijn spijlenledikantje geklommen (met slaapzak aan!) en vannacht dus weer een keer…
Wat zal ik nou doen? Moet ik de vloer rondom het ledikant bedekken met een matras om te klap op te vangen? Of moet ik hem in een groot bed leggen? Ik weet het gewoon even niet. Normaal bij een sprongetje of mindere bui liet ik Teun gewoon even huilen, hij viel dan na 5 minuten vanzelf in slaap. Nu durf ik dat niet meer, bang dat hij weer uit zijn ledikant klimt… Dus consequent blijven met toestoppen heeft naar mijn idee niet zo’n zin, ik ben gewoon bang dat hij zich echt bezeerd.
Tips zijn meer dan welkom!! :-* Annemarie