Overgang lichte naar diepe slaap lukt niet

Liam slaapt overdag ontzettend weinig, voor m’n gevoel.

kai was en is altijd 'n goede slaper, dus we waren ook wel verwend :wink:

maar ik merk dat liam overdag moeite heeft tijdens de overgang van de lichte naar de diepe slaap. hij wordt altijd na 45-60 min weer wakker en kan dan moeilijk weer zijn slaap vatten.

behalve na de laatste voeding, dat gaat bijna altijd goed en zonder mopperen.

hij slaapt overigens in 'n puckababy en kan niet zonder zijn speentje. :?

heeft er iemand tips om 't wat makkelijker voor em te maken? het cb kon ons ook niet adviseren.

Niemand tips om 'm te leren inslapen??

Onze zoon ( zelfde naam trouwens :)) sliep ook altijd maar 45 Ã 60 min per keer overdag…

Meer had hij blijkbaar niet nodig, snachts sliep hij na zijn laaste voeding ook door.

Heb je het idee dat je zoontje meer slaap nodig heeft dan 60 min? Want sommige jonge kindjes slapen nu eenmaal niet zo veel overdag.

Op mijn werk ik heb ik ook veel kindjes die maar een uurtje per keer of minder slapen.

Ik vond het persoonlijk niet zo’n probleem, dat liever dan dat hij in de nachts steeds van die kleine slaapjes deed :slight_smile:

Mijn oudste sliep ook nooit lang overdag, ook losse uurtjeswerk.

Hij ging ook erg snel van 2 naar 1 slaapje dat nooit langer duurde dan anderhalf a twee uur. Ook ging hij snel over naar helemaal niet meer slapen overdag, nog voor zijn 3e verjaardag sloeg hij al regelmatig zijn slaapje overdag over.

's Nachts heeft hij altijd prima geslapen.

Mijn jongste (anderhalf) doet het net andersom. Slaapt nu nog 2 keer per dag en ligt soms 3 a 4 uur achter elkaar te pitten en ligt dan 's nachts te klieren.

Als je kindje niet moe overkomt hoort deze manier van slapen kennelijk bij hem. En wie weet verandert het vanzelf ook weer naarmate hij ouder wordt.

:thumbup: Thanks!

ik denk dat jullie gelijk hebben, hij heeft niet meer slaap nodig. hij is hartstikke vrolijk tussen zijn slaapjes door, maar het leek me voor hem juist fijner. Maar hij bepaalt dat kennelijk zelf wel :wink:

zolang hij vrolijk is en goed blijft drimken, laat ik 'm maar doen!

:thumbup:

Mijn dochtertje deed dat ook. Inmiddels is ze anderhalf en slaapt 's middags gerust ruim 2 uur… Eerder had ze dat blijkbaar niet nodig en nu ze steeds beweeglijker wordt kennelijk wel!

Ik las toen ik net moeder was ergens dat babys een slaapcyclus van 3 kwartier tot een uur hebben. Ik ben er toen op gaan letten en allebei mijn kinderen hadden overdag een slaapcyclus van 3 kwartier, daarna werden ze of wakker of deden ze nog een rondje van 3 kwartier.

Hier ook tussen de voedingen door een uurtje hoor, volgens mij heb je dan nog geen klagen aangezien er kids zijn die nog minder slapen tot helemaal niet. :wink:

Het gaat met ups en downs…

dinsdag en vandaag slaapt ie slecht, gisteren redelijk.

sennapen, je hebt gelijk hoor. zolang hij niet huilt tussendoor is 't helemaal niet erg. maar de laatste dagen zit 'm toch wat dwars. ik den 'n tandje :think:

hij slaapt overigens steeds beter vroeg op de avond, das wel weer fijn!!

ik ga 'm er nu ook inleggen.

dan om 23:00 weer voeden, meteen weer naar bed tot 7:00. nouja, meestal dan :wink:

Ik heb het gisteren nagevraagd bij het CB en die zei dat het nog kon veranderen als T. ouder word dat hij dan opeens wel weer langer wil slapen 's middags.

Mijn meisje sliep ook rond de 3 maanden korte tijden. Beetje wat jij beschrijft.

Nu ze bijna 10 maanden is slaapt ze overdag soms 2 uur, soms 1,5 uur en dat soms 1x per dag, soms 2x per dag.

Het wordt dus wel beter :slight_smile:

Vandaag drama.

ik heb 'm ook niet meer in bed gelegd, was gewoon moe van al 't gehutter.

de wandelwagen in de keuken met 'n deken erover tegen 't licht, maar ook dat werkt niet.

en hub wilde toch naar schoonpa’s verjaardag. ben mee gegaan voor hem, tegen m’n gevoel in. was binnen 'n 1/2 uur weer thuis. hij gilde alles bij elkaar en thuis kon ik 'm ook niet troosten. uiteindelijk viel ie om 21:15 in slaap.

ben onderhand moe, en boos op hub, omdat hij er zo luchtig over doet.

het is tijd voor de laatste voeding. ik haal eerst 'n vette mars, dan op bed voeden en slapen.

wanneer spreek je van 'n huilbaby? hub’s tante noemde liam zo vanavond, maar volgens mij is dat toch 'n slag erger. :think:

hoe gaan jullie om met prikkels? zo min mogelijk of maakt dat niet uit?

troestie

Ik denk dat op dit moment een heel duidelijke regelmaat belangrijk is. En inderdaad even niet teveel prikkels.

Mocht je kleine voor jouw gevoel (dus niet het gevoel van je tante :wink: ) wel erg veel huilen zou je eens een bezoekje aan een osteopaat kunnen brengen. Die vinden vaak verborgen kwaaltjes bij baby’s en kunnen die met zachte hand verhelpen.

Veel baby’s slapen na 3 maanden overdag minder omdat ze s’nachts al goed doorslapen. Katie sliep ook niet veel overdag maar meer hazesslaapjes! Naarmate ze ouder zijn, slapen ze overdag 1 a 2x op een dag van niet langer dan 3 uur in totaal. Ook viel Katie in slaap na de voeding even weer! En ook zij kon niet zonder speen s’nachts. Als de speen uit haar mondje lag, huilde ze ons uit bed en moesten we weer speen in der mondje doen… Dan sliep ze weer lekker verder. Zo ging het wel 3 a 5x in een nacht! Tis even doorbreken…

Dat van het overstuur zijn op een verjaardag was idd vanwege de prikkels. Rond de 3 maanden krijgen ze meer geluiden om zich heen die gevoelig zijn. Katie kon ik gewoonweg niet meenemen waar het erg druk is. Nu wel inmiddels!

Huilbaby’s versta je onder aldoor huilen… Dag in dag uit! Niks zou dan helpen… Dus omdat zijn tante erbij was toen Liam aan het huilen denkt ze aan huilbaby maar jij kent Liam beter! Niks van aantrekken :slight_smile:

Ik denk ook niet dat hij 'n huilbaby is. soms heeft ie 't gewoon wat moeilijker dan ‘normaal’

hij heeft vannacht weer super geslapen, zijn nachtrust laat ie niet verstoren gelukkig.

En hij ligt nu ook weer in z’n bedje, te slapen. da’s voor 't eerst deze week, op dit tijdstip. :wink:

ik ga me es verdiepen in zo’n osteopaat, wat zoiemand doet…

Dat is de moeite waard Kaatje.

Zowel mijn jongste zoontje (die erg veel huilde) is door een osteopaat behandeld als ikzelf (wegens bekkeninstabiliteit).

Bij een aanvullende verzekering krijg je de behandelingen vaak vergoed.

Roos, ik zal vandaag es uitzoeken of 't vergoed wordt.

hij ligt nu weer -zonder mopperen- te slapen!

Ik heb wel 't idee dat hij veel te gespannen is.

Gisteren is hij 'n paar keer bij me op schoot in slaap gevallen. als hij zich helemaal overgeeft aan de slaap, wordt hij heel zwaar.

zat ook al te kijken bij VSM.

morgen naar 't CB om te wegen. Dan ga ik 't ook es bespreken.

@Kaatjes wrote:

Het gaat met ups en downs…

dinsdag en vandaag slaapt ie slecht, gisteren redelijk.

sennapen, je hebt gelijk hoor. zolang hij niet huilt tussendoor is 't helemaal niet erg. maar de laatste dagen zit 'm toch wat dwars. ik den 'n tandje :think:

hij slaapt overigens steeds beter vroeg op de avond, das wel weer fijn!!

ik ga 'm er nu ook inleggen.

dan om 23:00 weer voeden, meteen weer naar bed tot 7:00. nouja, meestal dan :wink:

Zou kunnen hoor tandjes, maar weet je, soms hebben kindjes dagen dat ze overdag niet willen slapen omdat ze niet lekker zijn of gewoon minder slaap nodig hebben die dag… Het is wel vreemd opeens maar zo gaan die dingen helaas… :wink:

Ook met sprongetjes merk ik altijd dat Roan niet goed wil slapen.

Maar als je echt last hebt van een onrustig kindje dat helemaal niet slaapt dan zou je inbakeren kunnen proberen, maar dat ligt helemaal aan de handjes en de hoeveelheid onrustigheid.

Wat is je schema met betreft voeden, spelen en slapen?? Weet ie wel goed dat boven slapen is… En hebben jullie een ritme??

(Ik probeer je niet te veroordelen hoor :stuck_out_tongue: maar alleen te helpen maar vaak als kindjes een ritme hebben en weten wat er komt dan slapen ze ook (veelbeter)

Lieve senna, ik waardeer elk advies, niks veroordelen, zo vat ik 't niet op!!

ik zal morgen vanaf de pc reageren, zit nu met m’n foon op kok en dat typt zo langzaam.

osteopathie word helaas niet vergoed door anderzorg… jammerdebammer