Okee gelukkig
Weet je wat ook nog kan, dat Liam te weinig voeding krijgt??
Mijn vriendin heeft pas een kindje en die sliep ook ontzettend slech overdag maarook savonds, dat lag aan haar bv
Dus er kunnen wel duizenden redenen zijn, maar ook gwn dat Liam gwn een ventje is dat minder slaap nodig heeft
effe vanaf de pc, toch 'n stukje makkelijker!
Over 't algemeen probeer ik 't ritme en de regelmaat wel te handhaven, maar doordat 't vaak niet zo uitpakt, omdat ie niet wil slapen, is dat ook vaak chaos.
Ik probeer altijd dezelfde handelingen te volgen: eten, knuffelen, in de box spelen en naar bed. In bed zo min mogelijk interactie, wel knuffelen en zo, maar ook dezelfde dingen na elkaar, op dezelfde plek.
Maar net als vanmiddag, we zijn vanmorgen wezen wegen, dus de dag begint al chaotisch. Ik dacht dat ie nog wel even wilde slapen bij thuiskomst, maar dat lukte niet. Uiteindelijk is ie in de wandelwagenbak in slaap gevallen, hij was wel hartstikke moe. Uiteindelijk heb ik 'm om half 4 wakker gemaakt, hij had om half 11 de vorige voeding gehad dus 't mocht wel onderhand!
Zo gaat 't vaak:
Liam krijgt z’n voeding om 7-11-15-19-23 uur. Hij groeit goed (hij is wel mini met z’n 5770 gram, maar is in 2 weken toch 270 gram gegroeid! volgens 't bureau: keurig!), dus ik denk niet dat ie te weinig krijgt. Hij heeft reflux, spuugt regelmatig 'n fiks mondje terug, maar toch komt ie voldoende aan.
Als hij heeft gegeten, knuffelen we samen, daarna spelen in de box en als ik zie dat ie gaat gapen, dan breng ik 'm naar boven om 'm in zn bedje te leggen. Ik maak 't met de rolluik donker, maar niet dat 't pikdonker is. Net genoeg licht zodat ik z’n contouren kan zien, maar hij me niet in de ogen kan kijken. Als dat wel zo is, dan springt ie steeds weer op als ie contact met me kan maken!
Vaak huilt hij, afhankelijk van hoe hard, laat ik 'm even huilen. Na 'n minuut of 10 ga ik terug voor 'n speentje. Dat houd ik zelf momenteel 'n keer of 3 vol en dan ben ik emotioneel geraakt door 't gesjow, gehuil en Kai die ook m’n aandacht vraagt. Dus dan haal ik 'm er weer uit en probeer 'm beneden te troosten. Zo is hij vanmiddag dus in de wandelwagen in slaap gevallen.
Ik denk zelf dat er ook veel spanning in z’n lijfje zit. Hij zit helemaal verkrampt bij me, beentjes omhoog, stijf rugje. Althans, 't viel me pas op toen hij eergisteren bij me op de arm in slaap is gevallen. Hij werd helemaal slap en heel zwaar! Toen merkte ik pas hoe erg hij zichzelf ‘rechtop’ houdt.
Morgen kan ik m’n verhaal even aan de wijkverpl. kwijt. ze belt me morgen terug. Heb ook al gekeken naar 'n cursus babymassage, of dat iets is.
Zolang hij tevreden is, hoeft ie van mij echt niet te slapen. Maar dat is 't em juist. Hij is niet meer zo tevreden, kan echt huilend vechten tegen de slaap. Hij heeft de slaap toch wel nodig.
Wat heeft je vriendin toen overigens gedaan? Hoe kwam ze erachter dat 't aan haar bv lag?
Liefs,
Kaatje
wat me nu pas te binnen schiet… :wall:
één van de bijwerkingen van Nexium (maagzuurremmers wat liam krijgt tegen z’n reflux) is …slapeloosheid… :oops:
Morgen es kijken of ik de kinderarts telefonisch kan spreken. Over ruim 2 weken hebben we pas 'n afspraak om dit te bespreken, maar 't lijkt me niet zo erg als ik haar hierover nu al over bel.
osteopathie word helaas niet vergoed door anderzorg... jammerdebammer
Gewoon ter informatie: een osteopathiebehandeling kost tussen de 60 en 80 euro per uur a anderhalf uur.
In de regel zijn er niet meer dan 3 a 4 behandelingen nodig en is er al duidelijk verbetring na de eerste behandeling.
Tussen de behandelingen in zit een aantal weken (dus niet wekelijks)
Omdat ik je ook hoor over spanning en stijfheid....
Misschien is het een optie om het uit eigen zak te betalen.
Roos, lief dat je daaraan denkt en 't zo uitlegt.
Ik vind 't toch veel geld, niet als ik weet dat de osteopaat ons werkelijk kan helpen. Ik twijfel daar namelijk aan.
Nu denk ik dat 't meer met de Nexium te maken kan hebben. De KA belt me vandaag of morgen terug.
de assistente wilde de KA pas maandag terug laten bellen. Maar dat vind ik wel erg lang duren en heb daar dus even 'n stokje voor gestoken
Wonder boven wonder ligt ie al vanaf 12.30 uur in bed (volgens mij zelfs nog eerder!!). Ik heb de babyfoon helemaal stil gezet, zodat alleen de lampjes knipperen en hij piept als Liam écht heel hard huilt. Daarna de timer van m’n gsm op 15 minuten en mezelf gedwongen niet naar de babyfoon te kijken. Na 15 minuten hoorde ik 'm nog murmelen en ben even later heel stil 'n speentje gaan geven.
Toen begon hij gigantisch hard te schreeuwen, beneden weer de timer gezet op 10 minuten. de babyfoon heeft 2x gepiept. na 10 minuten heb ik 'm niet meer gehoord. en de babyfoon dus weer op geluid gezet!!
10 minuten geleden begon hij weer te mopperen, ben niet gaan kijken, nu is 't alweer 'n minuut of 4 stil!!!
Ik vind dit toch echt 'n hele overwinning: zelf slapend in z’n eigen bedje…
Als ik nu moet zeggen waar 't aan ligt, geen idee. ik denk dat ik zelf rustiger ben doordat ik 'm niet meer hoor als hij huilt. Als ik dan ga, ik minder gestressed aan z’n bedje sta, ondanks dat ik altijd toch probeer heel rustig en relaxed te zijn…
Ik moest kai uit school halen, daarvoor voed ik altijd. hij viel in slaap in de wandelwagen. heb 'm er heeeeeel voorzichtig uit geplukt bij thuiskomst en in bed gelegd! Niks raars dus, meestal wordt hij wakker zodra ik aan 'm frunnik, nu was hij ook wakker, maar kon 'm nog wel ontspannen weg leggen.
Zien jullie wat ik nu anders doe dan anders, zien jullie wel dé oplossing??
Ik ben benieuwd of de KA nog tips heeft!!
Sowieso altijd rustig blijven want Liam voelt het aan je en zelf word ie dan ook onrustig!
Ik heb geen oplossing voor je!
Katie gaat pas huilen in bed als ze echt niet in bed wilt liggen… Dan ben ik zo lief haar gewoon weer eruit halen en met der in de huiskamer zitten tot ze moe wordt en weer naar bed gaat… Zodra ze wel moe is en ik leg der in bed… Dan draait ze zo om en valt in slaap!