Overdwars in bed

Onze dochter van 16 maanden slaapt de laatste tijd motorisch wat onrustiger.

Ik kijk altijd even bij haar voor ik zelf naar bed ga.

Vaak ligt ze dan al helemaal bovenin haar ledikant.



Ze heeft een dunne slaapzak aan en ik dek haar toe met een lakentje en dekentje.

Maar daar ligt ze dus al niet meer onder dan. Ik dek haar dan opnieuw toe.



Maar steeds vaker tref ik haar ook overdwars in haar bedje aan.

Met haar hoofd tegen de spijlen zeg maar.

Dat lijkt me nou niet echt lekker liggen.



Normaal als ze 's nachts even huilde, wachtte ik even af of ze vanzelf weer in slaap viel.

Maar nu ben ik steeds geneigd om wel te gaan kijken omdat ze mogelijk erg oncomfortabel ligt.



Heeft iemand een idee of tip om te voorkomen dat ze haar hele ledikant doorschuift?

De slaapzak fixeren lijkt me niet de oplossing en wordt ook afgeraden.

Maar heeft iemand een ander idee?

Heb je zelf het idee dat ze het vervelend vind?

Ik vind Max namelijk heel vaak overdwars in bed, maar dan hoor ik hem niet over hoor :wink:

Word ook wel eens wakker met de spijlen in zn hoofdje.



Slaapzak vast zetten lijkt me niet zo handig, en fijn idee.

Heb je het idee dat ze er echt last van heeft?

Miro,



Mijn meisje doet niets anders dan overdwars of helemaal bovenin met der hoofd tegen de ledikant slapen. Vaak stoot ze haar kop :lol:



Het kan echt geen kwaad dat ze in hun slaap draaien/bewegen.

Mijn meisje ligt ook door het hele bed heen. Toen ze kleiner was moest ze met haar hoofd tegen de bovenkant van haar bed liggen anders kon ze niet slapen. Ik maak me er niet druk om, als ze er last van heeft dan draait ze weer om.

gisteravond haar wel anders neer gelegd, toen lag ze boven op haar nijntje waar een slaapmelodie in zit, dus die ging de hele tijd af. Het was drie uur snachts dus werd ik niet zo blij van die muziek haha

Ik stop zeg maar het voeteneind van Wessel zijn slaapzak onder het matras, zo blijft hij redelijk op zijn plek liggen. Als ik dit niet doe gaat hij namelijk ook heel zijn ledikant door met gevolg dat hij dan heel onrustig slaapt en met zijn hoofd tegen het voeten/hoofeind gaat bonken.

Hele simpele oplossing dus.

Mijn meisje slaapt alleen een in slaapzak vanaf 7 maanden. En ligt ook altijd heel het bedje door. In de ochtend vaak een hele streep op haar hoofdje omdat ze tegen de speilen heeft gelegen. Of helemaal in een hoekje. Het zal waarschijnlijk wel lekker slapen, prima toch :slight_smile:



Haha hier worden we ook vaak wakker van gebonk tegen het bed, van beide dames trouwens :mrgreen:

Mijn zoon ging als baby al zijn hele ledikant door en sliep met zijn hoofd tegen de spijlen, tegen het hoofdeinde of voeteneinde. En nu nog steeds slaapt hij helemaal bovenin bed met zijn hoofd tegen de muur.



Mij werd altijd verteld dat je de slaapzak niet vast moet maken. Als ze zich draaien, dan kunnen ze zich vastdraaien met alle gevolgen van dien.

Hier nog 1… sinds afgelopen week.



Die van Marieke, met die slaapzak vindt ik een goeie. Ga ik eens proberen. :thumbup:

@Kwakje wrote:

Hier nog 1… sinds afgelopen week.



Die van Marieke, met die slaapzak vindt ik een goeie. Ga ik eens proberen. :thumbup:


Serieus? Vastleggen op wat voor manier dan ook wordt altijd afgeraden :eh:

Dit is iets wat alle kindjes op een gegeven moment doen, als ze het bed door kunnen dan kunnen ze ook hun hoofdje verleggen als ze niet lekker liggen.

De een moet er uit voor een fles, de ander moet er uit om een speentje terug te leggen en soms moet je er uit om een kindje goed te leggen, dat hoort er gewoon bij :thumbup:

@Kwakje wrote:

Hier nog 1… sinds afgelopen week.



Die van Marieke, met die slaapzak vindt ik een goeie. Ga ik eens proberen. :thumbup:


Nee niet proberen. Laat je kind lekker slapen zoals hij het wilt.

Het lijkt mij voor haar blijkbaar geen probleem, dus lekker laten. Waarom zou een kind perse recht in bed moeten liggen, zoals wij het doen?

Hier ligt ze al vanaf een maand of 5 bovenaan in bed. Daarom krijgt ze wel altijd een slaapzak aan, zodat ze niet te koud wordt, omdat ze een echte koukleum is en anders wakker wordt en gaat huilen. Ik word wel een keer of 6 wakker 's nachts door een harde bonk, dan bonkt ze blijkbaar weer met iets tegen de zijkant of bovenkant aan. Zolang ze er niet echt om huilt doe ik er niks mee. Ze gaat volgens mij ook regelmatig staan in bed 's nachts, nouja, als zij dat fijn vindt, en mij niet te veel wakker houdt ermee zie ik het probleem niet.

Hier ook een mannetje wat zijn hele ledikant doorkruist ´s nachts :mrgreen:



Ik hoor nogal eens ´BOINK´ maar hij heeft er schijnbaar geen last van :angel:



Ik heb het dekentje en lakentje inmiddels uit het bedje gehaald, meneertje ligt alleen in een slaapzak. Kan ie makkelijker zijn rondjes maken :lol:

Heeft marijne ook gedaan rond die leeftijd en nu is het weer klaar. Nu heeft ze een dekbed en weet ze ook dat ze daaronder moet blijven.



Ik zou een kind van die leeftijd echt niet meer vastleggen, dat is echt gevaarlijk :shifty:

Mag ik er wel even bijzetten dat hij dus NIET vastligt, als hij even flink hard naar boven schuift, schuift de slaapzak mee en als hij draait draait het voeteneind ook mee en schiet hij gewoon los. Het helpt hem simpelweg om rustig in slaap te vallen. Zijn hoofdbonken resulteert trouwens in flinke blauwe plekken en bulten.

Onze oudste zoon lag ook altijd ondersteboven, achterstevoren, binnestebuiten in bed :inlove:



Dekentje was ook snel overbodig en hij lag altijd in slaapzak.



Sinds hij in een peuterbed slaapt, ligt hij eigenlijk altijd gewoon in bed.



Onze jongste ligt (nog!!) braaf met zijn hoofd aan het hoofdeind en zijn voeten richting voeteneind.



Zal wel een fase zijn, ik zou het ook gewoon zo laten.

Volgens mij zie ik ergens een probleem, wat geen probleem is. :wink:

Ik vind het wel fijn om te horen dat het ‘normaal’ is dat dreumessen het ledikant gaan doorkruisen. En dat meer kindjes dat doen.



Ik vul eigenlijk zelf in dat het misschien niet lekker ligt.

En vroeg me af of ze wel in staat is om te gaan verliggen als ze niet lekker ligt.

Maar als ik jullie verhalen zo lees, zou ze prima in staat moeten zijn om dat te kunnen.



Ik vind het overigens wel lastig inschatten of het slaapzakje alleen warm genoeg zou zijn. Hoe bepalen jullie dat? :think:

hangt van de temperatuur af in de slaapkamer van ze.



Katie der kamer is niet warmer dan 18gr en ze slaapt alleen met rompertje met lange mouwen in de slaapzak. En s’morgens tref ik haar nooit koud aan. Vaak maak ik me ook wel zorgen of ze het niet warm heeft want stel dat wij het warm hebben in bed, dan kunnen we de deken van ons afgooien. Katie kan dat niet zelf. Maar soms betrapte ik wel dat de rits van de slaapzak al open is. En mocht Katie (wat nog niet gebeurt is) zo warm/koud hebben, ze ons wel wakker heeft gemaakt.



Je kan s;morgens altijd nog even checken vlak nadat je kind wakker is, of het lekker warm heeft of aan de koude kant zit.



Maar echter is het heel normaal dat je kind over de hele ledikant ligt te draaien/kruipen. Vaak hoorde we wel dat Katie met haar kop tegen de wand stoot maar nooit geen blauwe plek of bult heeft gehad. En mocht het wel zeer doen, ook dan zou ze ons wakker gemaakt hebben.

He Miro,



niet druk om maken. Elin gaat ook haar hele bed door en dat doet ze al heel lang. We leggen haar in bed, in een warme slaapzak met laken en dekentje. Als wij naar bed gaan leggen we haar nog eens goed. Maar 's Morgens ligt ze weer alle kanten op.



Je kunt het niet zo gek bedenken of ze ligt zo: overdwars aan het voeteneind, overdwars bij het hoofdeind, met het hoofd richting het voeteneind.



Ze slaapt in een warme slaapzak en heeft een pyjama en een romper aan. Ze slaapt er niet minder om.

Ook onze jongen ligt op de vreemdste manieren hoor :lol: , volgens mij heel normaal. Maarik leg hem vaak savonds ook nog even een keertje goed :wink: om hem vervolgens sochtend weer heel ergens anders te vinden.

Heel normaal :mrgreen:

De oudste deed dit zelfs nog toen hij in een 1 persoonsbed lag :lol:

De Middelste doet het ook. Trekt zelfs zijn slaapzak uit :?