Overdag prima slapen...savonds is het vreselijk.

Overdag slaapt onze Stijn prima in en door maar savonds… :shock: :shock:

Alleen maar huilen en janken schreeuwen tot spugen aan toe.



Wie weet wat er aan de hand is of waar hij bang voor is.

Hij slaapt nu dus de meeste nachten bij ons in bed want dan is hij stil.



Groet,

Nathalie

Nee het is al zeker 3 weken aan de gang dit slaapgedrag.

En zodra hij dus in ons bed ligt slaapt hij heel snel.

Net wilde ik hem op bed leggen en bij het naar zijn kamer lopen begon hij al te brullen.

Misschien is er snachts een keer een enge droom geweest of is hij ergens anders van geschrokken…maar hoe kom ik hier achter.

Het arme ventje kan niet duidelijk maken wat er aan de hand is.

Zoooo vervelend… :hug:



Ik herken het wel.



Hier ook een ventje dat overdag prima slaapt. 's Avonds slaapt hij ook goed in, maar het is nu al sinds een aantal weken dat hij regelmatig rond een uur of 11/half 12 ineens begint te gillen in zijn bedje…



Zo zielig… :cry:



Het is wel eens gebeurd dat ik er tot midden in de nacht (uur of 3) mee rond gesjokt hebt, voor ie weer rustig in slaap viel.



Ik heb hier het idee dat hij echt een nachtmerrie heeft ofzo, dat hij iets verwerkt (maar zou ook niet weten wat…), want meestal begint hij te gillen in zijn slaap.

Wordt hij wakker omdat wij ergens een lampje aan doen of er mee gaan lopen zeulen/wat drinken geven etc, dan lijkt het soms alleen maar erger te worden… (maar ja, soms ook niet en dan helpt het wel goed en valt hij snel weer in slaap).



Ik weet het ook niet… af en toe erg frustrerend…



Hij kan het idd nog niet vertellen.



Overigens gaat het de ene nacht super slecht en vervolgens slaapt hij de nacht erna gewoon in één ruk door…

Dus waar het aan ligt???



Bij ons in bed leggen is hier trouwens absoluut geen optie, hebben we een paar keer geprobeerd, maar ons bed ziet hij echt als een speelplekje, en dan is hij binnen no time wakker en klimt vrolijk het hele bed door… :roll:



Heel veel succes met je mannetje!! Ik hoop mee dat het een fase is en vanzelf over gaat!!! :pray:



Groetjes, Marieke

We hebben hem dus die nacht in het bed van zijn grote broer gelegt.

Hij heeft toen wel geslapen.

Wij weer niet zo best omdat er dus weer iemand in ons bed lag.

Issie 's avonds misschien te moe om goed in slaap te vallen? Door oververmoeidheid kan het meer moeite kosten om in slaap te vallen. Je zou eens kunnen proberen, als je dat haalt, om hem 's avonds wat eerder naar bed te brengen.



Doet hij al 1 slaapje per dag of nog 2? Als hij er nog 2 doet, dan misschien over naar 1 slaapje?



En kan het nu, na een paar weken, ook gewenning zijn, dat hij lekker bij jullie in bed wil liggen en nu bij voorbaat al begint te brullen dat hij lekker in het grote bed wil liggen?



Sterkte ermee, want dit is voor jullie en voor Stijn natuurlijk helemaal niks.

Hij slaapt nog 2x per dag en dan meestal 2x 2 uurtjes.

Morgen maar eens proberen hem 1x te laten slapen.



Ik denk ook wel dat gelijk hebt met het gewenning hoor…hij vind het heerlijk bij ons in bed hahahha.

We hebben hem nu apart gelegt zodat hij Wessel niet wakker houd.

Hopelijk geeft hij snel de strijd op en valt hij in slaap.

We laten hem nu maar gewoon huilen…als we naar hem toe gaan en na het speentje geven weer weg lopen is het nog steeds brullen.

Vind dit erg moeilijk hoor…Wessel was niet zo moeilijk met slapen.

Ik herken het wel van mijn zoontje. Uiteindleijk hielp het bij hem om hem overdag minder te laten slapen…

Hij wilde nog wel eignelijk maar dan was het 's avonds dus geen doen. We legden hem 's avonds dan wel vroeg in bed!

Stijn slaapt nu nog maar 1 x overdag en het in slaap vallen ging gisteren al beter.

Hij word alleen dus wel steeds nu ssnachts wakker en wil dan niet meer slapen.

Ach hopelijk is het allemaal een fase en komt het allemaal goed.

ik lees mee… hier ook zo;n dame… eentje die altijd heeeeeeeel veel sliep… en smiddags gaat het wel…



ze moppert sinds een weekje of 2 wel als je ze naar bed brengt, maar ze slaapt wel, maar sinds 2 dgn is het een groot drama…

Het inslapen gaat nu wat beter maar nog steeds snachts wakker.

En dan valt hij dus niet meer in zijn eigen bedje inslaap.

nou dat vorige berichtje had ik dus maar beter niet kunnen plaatsen.

Wat een kaaauuutheeee avond is het weer.

Hij blijft maar huilen…dan ga ik er weer ff heen…vervolgends stop ik hem weer in en loop weg…BRULLEN!!! :x



Ik weet het echt niet meer…wat is er toch aan de hand :think:

mischien een lichtje op zijn kamer,

lynn schiet helemaal in paniek als het te donker is



vreselijk he als ze zo huilen :hug:

ja een lampje hebben we al geprobeerd…dat gaat 2 nachten goed en dan begint het weer opnieuw.

Het is alsof ik mijn verhaal lees.



Thomas doet dit nu al een maand of 2 (weet echt nmiet meer hoelang geleden het begonnen is)

soms gaat hij 's middags heel makkelijk slapen maar soms ook niet, maar 's avonds is echt hel



Van de week sliep hij om 22 uur nog niet en toen hebben we hem uit boosheid in zijn campingbed gelegd zodat hij er niet uit kon. Maar ook zodra je wegloop brullen en uit bed komen en als je bij blijft zitten blijft hij wel lief liggen maar inslaap vallen ho maar dan denk je na een half uur dat ie wel slaapt maar zodra je opstaat begint het allemaal opnieuw en 's nachts 2 tot 3 keer wakker worden en dan niet meer willen slapen of alleen in ons bed willen slapen. Ik word ook helemaal gek en verheug me nu al op vannacht want beide kinderen slapen bij opa en oma vannacht zodat wij eindelijk weer een keer echt kunnen door slapen

@meissie: voor je eigen nachtrust eens proberen of hij wel wil slapen in het campingbedje op jullie kamer (scheelt al weer iemand in je bed en hij is wel dicht bij je) en zodra dat goed gaat m steeds weer wat dichter naar zn kamer doen.



Ik heb er zelf geen last van klopklopklop :wink: maar wat ik wel eens als tips voorbij zie komen is de indeling van het kamertje veranderen, zodat het bedje opeens ergens anders staat.

Lampje zoals al gezegd en dan gewoon heel klein lichtje zodat het weer niet teveel licht is, maar dat i net wat ziet als i wakker wordt.

Een knuffel in zn bedje met een prachtig verhaal dat die hem beschermd als er 's nachts wat engs is en dat hij het daar tegen kan vertellen (maar daar is i misschien nog een beetje jong voor)

De deur van zn kamertje open laten, zodat hij jullie nog wel hoort rommelen.



Verder weet ik het ook niet, maar hoop dat het idd een fase is en het snel weer over is :hug: .

Vergeet gewoon helemaal te melden dat Stijn al een paar nachten in zijn eigen bedje heeft geslapen.

Vannacht was het alleen weer even minder…het arme ventje was helemaal overstuur…heb hem echt nog nooit zo meegemaakt dus even getroost in bed en toen hup weer terug naar zijn eigen bedje.

Oh, da’s fijn Nathalie!

aaahhh hier ook drama

lizz slaapt op de dag goed maar savonds en snachts drama :cry:



eindelijk is ze nu naast me in slaap gevallen leg dr zo in bed hopelijk slaapt ze door

drama koningin als ze uit bed is lacht ze en laten huilen heeft geen zin ze krijst tot ze blauw is :roll:

bianca… kan het zijn dat haar kamer te donker is?



Dat was hier bij beide meiden steeds het probleem, het was gewoon te donker,

ik liet/laat altijd een lampje op de gang aan, die op een timer zat.



of kan het zijn dat ze smiddags te lang slaapt?

Het is hier al weer een tijdje hommeles…hij wil niet slapen in zijn eigen bedje, tnezij je er naast gaat zitten of liggen.



Ben echt ten einde raad, hij drukt een hele stempel op het leven hier in huis.

Relatie met manlief word er ook niet beter op en de 2 andere kids reageren weer op ons…tis hier echt op en top gezellig…NOT!!