Overdag prima slapen...savonds is het vreselijk.

Hallo,



Hier wil dochter lief ook al 3 weken niet gaan slapen s 'avonds.



Voorheen legde we haar op bed en hoorde we haar niet voor de volgende ochtend.



Nu sinds 3 weken is het raak hier (nu zijn er wel wat veranderingen geweest 30-11 heeft ze een broertje gekregen.

En papa is 13 dec naar afganistan vertrokken voor 6 maanden.



De eerste week ging het nog goed.



En nu is het elke avond krijssen.



Ik ga er nu op een stoeltje bij zitten maar zodra ze gaat zitten ga ik weg en na 5 minuten ga ik weer terug (vandaag na 20 min want broertje was aan het drinken) maar ik ga dit zo geen half jaar volhouden denk ik.



Weet iemand wat ik kan doen???

Dat was hier ook een periode zo met de oudste, maar wij pasten de 5-min methode aan, en na een paar dagen was het over.

Dat wil niet zeggen dat wij hem altijd ‘laten huilen’, dat is een hele andere methode.

Hier was het zo over, klinkt heel cliche, maar gewoon proberen.



Of nog even blijven rommelen boven, werkte hier ook goed, zodat ze je toch nog hoorden.

Tot een jaar kun je ze niet verwennen, maar vanaf die leeftijd wel duidelijk iets gewennen, dus er bij op de kamer blijven lijkt mij niet de oplossing, maar goed… ik ben ook geen therapeut, ik geef alleen mijn mening.



Succes, want slopend is het wel!

:-*

En jeetje… je man voor 6 maanden weg, wat ontzettend moedig van je, dat je zo sterk bent.

Dan heeft hij hem alleen maar in het prille begin gezien of niet?

Ik heb heel veel bewonderingen voor zulke gezinnen, mijn petje af, je man verdiend een dikke duim dat hij het kan en wil, en jij omdat je het toch maar even ‘alleen’ moet gaan doen.

Nana: Hij heeft hem idd alleen de 1e 2 weken meegemaakt.



En we kregen half maart een telefoontje dat hij op 15 dec 2011 naar afganistan moest en ik teste positief op 6 april 2011.

We hadden wel afspraken bij de vk gemaakt hoor.



En bedankt voor je reactie ik ga het proberen!!

Vandaag begonen met de 5 minuten methode

En ben niet geweest toen ik naa 5 min wilde gaan was ze stil



:dance:



Ga dadelijk kijken als ik de jongste ga halen om te eten.

Superrrrr, hoe gaat het nu?

Ze heeft 2 dagen een terug val gehad.

Maar vandaag huilde ze niet eens toen ik d’r kamer af ging.

Leg je je kindje uit wat er gaat gebeuren dan?

Want met stijn is het echt vreselijk op dit moment.

Hij gaat niet slapen zonder dat ik erbij zit, smiddags is dat dus ookal het geval.

Snachts als hij wakker word is het wederom drama om hem in zijn eigen bed te laten slapen…raak echt een beetje out of options zeg maar.

@meissie: Ik lees een verhaaltje voor en leg haar dan in bed en zeg dat ik naar beneden ga en dan ga ik weg.(Laat haar deur een stukje open en de lamp op de overloop aan)

Beneden zet ik de wekker op 5 minuten en ga dan weer kijken door de deur ik ga niet naar binnen.als ik naar bed ga doe ik de deur dicht.

Dan slaapt ze meestal door tot de volgende ochtend.

Hier was het weer een tijdje dat ze s’nachts wakker werd en niet meer wilde slapen.

Nu heeft opa woensdag gekeken naar wateraders en die liep er een recht onder d’r hoofdeind door.

Bed verzet en nu slaapt ze alweer meteen zonder moeite in en door tot 0815 uur



Geloof het niet maar ben blij dat het helpt

Ik hoor dat wel vaker van die wateraders, blijft toch wel heel bijzonder.



Bij ons is ze iedere nacht rond 2 uur wakker en wil dan dat we bij haar komen. Dat kan dan rustig 2 uur lang duren. Dit is gekomen na maanden van ziekte waarin we naast haar sliepen en nu is het gewenning denk ik.

IK denk ook over dei 5 minuten methode, maar ben altijd bang dat ze daar psychische schade aan overhouden.

Hoe lang doet Stijn dit al?

Zou hij bang kunnen zijn voor vuurwerk? Zijn ze al een beetje aan het knallen bij jullie? Anders zou ik denken aan dromen, kinderangstjes etc.



:hug: