Ik had vandaag geen tijd om boodschappen te doen dus ik heb een rondje door de koelkast en diepvries gemaakt en ik ga proberen om een ovenschotel te maken met zalmmoten, spinazie , ricotta en penne (pasta) en ik heb nog pijnboompitten en tomatensaus en een bechamelsaus is zo makkelijk zelf gemaakt!
Ben benieuwd of het wat wordt :thumbup:
Het is iets anders geworden. 2 zalmmoten met 100 gram gerookte zalm, spinazie, ricotta, pijnboompitjes, ui, knoflook,citroen en penne. De moten zijn in de grillpan gegaan en de gerookte zalm door de ppasta en de saus. De moten zijn op het einde nog even meegeweest in de oven.
ik heb heerlijke dingen voorbij zien komen ga er zeker een paar maken zeg.
sommige hebben geen slagroom of andere room en aangezien ik ben aant lijnen is dat wel fijn dan kan ik die gewoon maken zonder me druk te hoeven maken om de callorieën.
sonja begin ik niet aan . ik moet 20 kilo en dat ga ik niet volhouden dus ik ga naar een dieëtiste.
Ik warm een ovenschotel gewoon op in de magnetron en ik vind het gewoon hetzelfde smaken dan.
Zonde want heb echt wat meer dan de helft in de prullenbak gegooid !!
Ik moest 30 kilo afvallen toen ik met sonja bakker begon.
Ik moet zeggen dat je redelijk snel van sonja afvalt in het begin.
de eerste x was ik in 9 weken tijd sonja bakker 8 kilo kwijt.
Daarna ben ik 6 weken gestopt omdat je dan gewoon even moet stoppen en heb gewoon normaal gegeten en moet zeggen dat mijn gewicht gewoon stabiel bleef.
En dat ook in de feestdagen.
En nu moet ik nog 7 kilo maar moet zeggen ik hou me er niet echt geweldig aan.
Dus gaat een stuk langzamer…gaan elke x wel een paar onsjes vanaf of blijf ook wel eens een week stilstaan maar ik kom niet meer aan!!
het is nu de bedoeling dat ik een gezond eetpatroon ga aanleren waardoor ik ook een gezod gewicht krijg en hou want als je dan zo blijft eten kom je ook niet aan.
Ik heb ook sonja gedaan maar had dan vaak toch honger en dat heb ik nu helemaal niet moest juist meer fruit en groene eten.
En heb dus niet echt het idee dat ik aant lijnen ben
Ik had juist minder shoarma (230 gram volgens mij), aangezien ik toch wel kilo’s kwijt wil raken Ik heb het aangevuld met courgette en paprika.
Hub krijgt het vanavond weer, want we hadden nog 1 portie over
Bedankt in ieder geval voor het heerlijke recept!
Ik had ook nog veel over.
Maar wist niet dat je een ovenschotel kon bewaren ??
Is het dan nog wel lekker.
En warm je het dan weer op in de oven ?
Zonde eigenlijk want heb echt veel weg gegooid.
Ja ik moet ook nog 7 kilo afvallen maar voor een xtje mag het wel… Verder hou ik me heel de week aan sonja bakker !!
Ik zet de schaal gewoon in de koelkast. En als ik het weer op wil warmen doe ik het voor mezelf in de magentron, maar hub vindt het lekkerder als het in de pan opgewarmd wordt. Dus dan doe ik het in een wokpan. Ik vind het dan nog lekker, maar niets is zo lekker als dat het net uit de oven komt
Enne lijnen, ik doe streep-je-slank, en dat werkt prima. Mag ik lekker toch nog mijn beschuitjes met pure hagelslag, maar ik val toch af. Je leert te kijken wat je nu eigenlijk per dag eet. Ik eet nu veel vaker per dag, maar gevarieerder, en ik hoef niet allerlei aanpassingen te doen op mijn boodschappenlijstje, behalve dan dat ik optimelvla haal, en magere smeerkaas, omdat ik anders teveel hokjes weg moet strepen naar mijn zin
Heeeeel erg simpel maar ik en Kitana eten het super graag!
Blik tonijn in eigen nat.
Hard gekookte eieren.
Gekookte aardappelen.
Kaassaus.
De bodem van de ovenschotel bedekken met tonijn een laag aardappelen erover in schijfjes gesneden, schijfjes ei erover en dan bedekken met veel kaassaus oven in tot er een korstje opkomt en klaar is kees.
Kan je nadien ng is opwarmen in de microgolf smaakt iets minder maar is ng altijd lekker.
Waarom veel kaassaus mijn ouders vinden het ngal droog en doen het liever met een blikje zalm.
Ibizagirlke, ik mis kruiden in je recept, gebruik je dat niet ?
Het klinkt mij erg droog en te simpel…naar mijn smaak.
Ik zou zout,verse peper en rode ui toevoegen en ipv een kaassaus een vers gemaakt bechamelsaus met kaas, dille en nootmuskaat erover doen. En ik zou de tonijn in een verse lichte tomatensaus doen.
Doe de zuurkool in een ruime pan en voeg de kerrie, de wijn en de laurierblaadjes toe. Schil de aardappelen, snijd ze in stukken en doe ze in een pan met water en zout. Snijd de katenspek in stukjes. Snijd de rookworst in plakjes.
Bereiding
Verwarm de oven voor op 180 graden. Zet de zuurkool op een matig vuur en laat een ca half uurtje koken. Zet de aardappelen op en laat ze ca 20 minuten koken tot ze gaar zijn.
Bak de katenspek in een pan ca 5 minuten. Knijp de gare aardappelen door een pureeknijper. Voeg de melk en 100 gram boter toe en roer het geheel tot een puree. Breng op smaak met zout, peper en nootmuskaat. Laat de zuurkool uitlekken en maak hier een laag van in een glazen ovenschaal.
Doe daar bovenop het katenspek en de rookworst. Daar bovenop komt dan weer de puree. Bestrooi de ovenschotel met paneermeel en verdeel de overgebleven blokjes boter er over. Schuif de ovenschaal in de oven en laat er in 30 minuten een mooi bruin korstje op komen.
Dat klinkt lekker Daantje! Lijkt een beetje op onze schotel maar wij doen er nog stukjes ananas door en kaas. Kaas door de aardappelpuree en nog een laagje in het midden :drool: