Ovenschotel

@dragon wrote:

Blij dat ie bevallen is :mrgreen:

Das idd fijn, maar hoe wordt dat ei slagroom mengsel? Wordt dat hard, blijft dat kleverig, ik kan me er zo weinig bij voorstellen? Ik wil het graag proberen, maar ik zit zo tegen die eiren en slagroom op te kijken :oops:

Een vegetarische:

500 g fusilli (pasta) 2 eetlepels olijfolie 1 pak gesneden bladspinazie (450 g), ontdooid 125 ml slagroom 1 blik tomatenblokjes (400 g) 100 g geraspte kaas jong

Kook de fusilli 8 minuten (hoeft niet helemaal gaar te zijn). Verwarm de oven voor op 175 °C. Vet de ovenschaal in met de olijfolie. Schep de spinazie om met de slagroom en breng dit op smaak met zout en peper. Verdeel een dun laagje spinazie over de bodem van de ovenschaal, bedek dit met een derde van de fusilli en leg hierop een laagje tomatenblokjes. Bestrooi dit met zout en peper. Leg hierop achtereenvolgens een laagje fusilli, tomatenblokjes, spinazie, fusilli, spinazie en bestrooi de schotel tot slot met de geraspte kaas. Bak de spinazieschotel in 35 minuten gaar in het midden van de oven.

Wij eten deze schotel héél vaak op onze vegtarische dag, de kinderen zijn er gek op.

@mama van anne wrote:

@dragon wrote:
Blij dat ie bevallen is :mrgreen:

Das idd fijn, maar hoe wordt dat ei slagroom mengsel? Wordt dat hard, blijft dat kleverig, ik kan me er zo weinig bij voorstellen? Ik wil het graag proberen, maar ik zit zo tegen die eiren en slagroom op te kijken :oops:

Dat stolt gewoon, dus je krijgt geen snoteier mengsel er door heen of iets dergelijks.

Ik had het met creme fraiche gedaan en het stolde idd gewoon… Was wel lekker ertussen hoor :thumbup: Eindelijk weer eens wat anders dan een broodje shoarma :mrgreen:

Ik geloof dat we die laatste van Alina, volgende week maar even gaan proberen :mrgreen:

Die shoarma schotel was idd heerlijk!

Ik heb de slagroom maar achterwege gelaten, omdat er nog heel wat kilo’s af moeten na mijn zwangerschap :wink: maar ook zonder was het heerlijk!

creme fraiche ipv de slagroom? en dan dezelfde hoeveelheid?

hub is nogal dol op shoarma, misschien toch eens proberen :think:

Oke, dan zal ik m deze week ook eens proberen :drool:

wij gaan de shoarmaschotel vanavond proberen maar dan ipv de slagroom halfvolle creme fraiche

shoarma schotel gaan we vandaag ook proberen hier :slight_smile:

Ben benieuwd

haha, het hele forum aan de shoarma schotel vandaag :mrgreen:

goed topic dragon :thumbup:

Ik had vandaag geen tijd om boodschappen te doen dus ik heb een rondje door de koelkast en diepvries gemaakt en ik ga proberen om een ovenschotel te maken met zalmmoten, spinazie , ricotta en penne (pasta) en ik heb nog pijnboompitten en tomatensaus en een bechamelsaus is zo makkelijk zelf gemaakt!

Ben benieuwd of het wat wordt :thumbup:

klinkt goed karin! :drool:

laat je weten hoe het geworden is?

Ja doe ik !

Zo de schotel is klaar en nu staat nu in de oven !!

Ben benieuwd ziet er wel lekker uit in ieder geval.

@romata wrote:

Zo de schotel is klaar en nu staat nu in de oven !!

Ben benieuwd ziet er wel lekker uit in ieder geval.

:drool:

oeeeh dat ziet er lekkerrrrr uit

Hier vandaag zuurkoolschotel met ananas, staat nu lekker in de oven (ben laat vandaag, we eten pas om half 7)

de shoarma schotel viel erg goed in de smaak bij hub :thumbup: veel dank van hem bij deze :mrgreen:

ik ga 'm ook nog eens een keer maken met slagroom, kijken of dat anders werkt dan met creme fraiche

wie heeft er meer goede ideeen? :angel:

iets met pasta? ik heb nog een courgette over :think:

zuurkoolschotel is hier ook altijd favoriet, heerlijk

er staan erg lekkere dingen tussen zeg… :thumbup:

Zo en dit was het resultaat.

Moet zeggen dat ik het erg lekker vond.

Ik had er al meer shoarma in gedaan en vond het nog best weinig.

Vind dat er best 500 gr in mag.

En ik zou persoonlijk 1 laag courgette weglaten vond dat een beetje te veel.

Verder vond ik hem heerlijk.

Ook erg veel voor 2 pers :stuck_out_tongue: