Das idd fijn, maar hoe wordt dat ei slagroom mengsel? Wordt dat hard, blijft dat kleverig, ik kan me er zo weinig bij voorstellen? Ik wil het graag proberen, maar ik zit zo tegen die eiren en slagroom op te kijken :oops:
500 g fusilli (pasta) 2 eetlepels olijfolie 1 pak gesneden bladspinazie (450 g), ontdooid 125 ml slagroom 1 blik tomatenblokjes (400 g) 100 g geraspte kaas jong
Kook de fusilli 8 minuten (hoeft niet helemaal gaar te zijn). Verwarm de oven voor op 175 °C. Vet de ovenschaal in met de olijfolie. Schep de spinazie om met de slagroom en breng dit op smaak met zout en peper. Verdeel een dun laagje spinazie over de bodem van de ovenschaal, bedek dit met een derde van de fusilli en leg hierop een laagje tomatenblokjes. Bestrooi dit met zout en peper. Leg hierop achtereenvolgens een laagje fusilli, tomatenblokjes, spinazie, fusilli, spinazie en bestrooi de schotel tot slot met de geraspte kaas. Bak de spinazieschotel in 35 minuten gaar in het midden van de oven.
Das idd fijn, maar hoe wordt dat ei slagroom mengsel? Wordt dat hard, blijft dat kleverig, ik kan me er zo weinig bij voorstellen? Ik wil het graag proberen, maar ik zit zo tegen die eiren en slagroom op te kijken :oops:
Dat stolt gewoon, dus je krijgt geen snoteier mengsel er door heen of iets dergelijks.
Ik had het met creme fraiche gedaan en het stolde idd gewoon… Was wel lekker ertussen hoor :thumbup: Eindelijk weer eens wat anders dan een broodje shoarma :mrgreen:
Ik had vandaag geen tijd om boodschappen te doen dus ik heb een rondje door de koelkast en diepvries gemaakt en ik ga proberen om een ovenschotel te maken met zalmmoten, spinazie , ricotta en penne (pasta) en ik heb nog pijnboompitten en tomatensaus en een bechamelsaus is zo makkelijk zelf gemaakt!