Ouders laten kinderen achter in te warme auto

Ouders laten kinderen achter in te warme auto



(ANP) - De politie heeft zaterdagmiddag in Amersfoort een vader en moeder aangehouden die hun kinderen in een te warme auto hadden achtergelaten. Dat heeft de politie zondag laten weten. De kinderen zijn op tijd door de politie uit de auto bevrijd en voorlopig ondergebracht bij Bureau Jeugdzorg.



Agenten troffen na een melding twee peuters en een baby in de veel te warme auto aan. De ramen van de auto stonden een klein eindje open en de kinderen hadden het zichtbaar warm.





Het is helaas de zoveelste melding. Wanneer leren mensen het nu eens af om hun kinderen in de auto acher te laten. Heet of niet heet :evil:

Pff, ik begrijp het ook niet… Heb zelf eens mijn broodje in de auto opgegeten, dus geparkeerd met motor uit. Nou, het werd me snel warm in die zon! Denk je echt niet bij na, maar binnen tien minuten is het al snikheet…



Neemt niet weg dat ik sowieso niet begrijp dat je je kind of hond in de auto laat voor langere tijd. (ook voor iedereen verschillend, maar als ik ga tanken doe ik het wel, tank onbemand…)

Ongelovelijk he :shock:



Ik laat me kinderen nog geen vijf minuten in de auto achter, en zelfs al loop ik even weg omdat Nena ligt te slapen en ik alvast wat dingen binnen wil zetten laat ik deuren wagenwijd open en maak dat ik heel snel weer terug ben.



Geen haar op mijn hoofd na alle verhalen van de afgelopen jaren.

Precies, dat gebeurt hier ook wel natuurlijk, dat ik de kids ff laat slapen en ik de tas vast uit de auto haal. Maar dan zijn de deuren ook open omdat ik dan gewoon aan het laden en lossen ben :wink:

Ja dan loop je nog heen en weer. Andersom zetten we de kinderen ook wel alvast in de auto, die zijn dan aan het spelen en dan laten we ook alle deuren, voor ook, open en sjouwen we zelf heen en weer met spullen. Of 1 doet dat en de andere gaat alvast bij de kinderen in de auto zitten. Dan merk je idd snel genoeg dat het heel snel warm wordt in de auto!

Weer twee van die hersenloze personen die zich ouders noemen… verschrikkelijk :wall:

t gaat hier om een vader he. De moeder was hier niet bij.

Nou dan hebben ze wat te bespreken :evil: :shifty:

@Bella wrote:

Nou dan hebben ze wat te bespreken :evil: :shifty:






Oewwwwwwwwww… :silenced:

@Kwakje wrote:

t gaat hier om een vader he. De moeder was hier niet bij.






@Judith75 wrote:
een vader en moeder aangehouden






Dus lijkt mij dat ze samen waren?

Ik vraag me eigelijk af waarom de moeder is aangehouden…

Van de NOS



Ouders laten kinderen in hete auto

»

De zon

NOS Toegevoegd: zondag 21 aug 2011, 15:14



In Amersfoort heeft de politie gisteren een vader en moeder uit Putten aangehouden die hun kinderen in een te warme auto hadden achtergelaten.



De drie kinderen, een baby van een paar weken oud, een van 14 maanden en een 2-jarige peuter, waren aan het huilen en trokken zo de aandacht van omstanders.



Romper nat

Volgens de politie stonden de ramen van de auto een klein eindje open, maar waren de kinderen duidelijk oververhit.



“De baby van een paar weken oud had het zichtbaar warm. Het zweet stond op het voorhoofd en het rompertje was nat”, aldus een woordvoerder.



Jeugdzorg

De politie wist de deur van de auto via het openstaande raampje te openen en haalde de drie jonge kinderen eruit.



De kinderen werden nagekeken door ambulancepersoneel, maar mankeerden niks. Wel hadden ze veel vocht nodig, vooral de baby.



Anderhalf uur

Terwijl de kinderen werden overgedragen aan bureau Jeugdzorg, bleven agenten bij de auto posten om de ouders aan te houden.



Ruim anderhalf uur later kwam de 28-jarige vader opdagen. Hij werd gearresteerd. De 24-jarige moeder meldde zich later zelf op het bureau.







De moeder heeft zich dus later zelf gemeld op het bureau.

1,5 uur later kwam de vader pas opdagen!? Je laat je kinderen toch niet 1,5 uur lang allleen zonder eten of drinken in een warme auto. Belachelijk. Paar minuten alleen laten terwijl je keihard door de winkel rent om een pak luiers te kopen of iets anders broodnodig, zou ik nog begrijpen. Of om de spullen even snel naar binnen te brengen, maar 1,5 uur. Hoop dat de politie ze flink aanpakt, het is toch strafbaar om iemand die hulpeloos is alleen achter te laten?

Anderhalf uur - die waren dood geweest als niemand het had gezien :evil:

Die omstanders hebben 3 levens gered…

al was het niet warm… dan laat je toch nog niet 3 kinderen 2 uur alleen in een auto???

@klavertje4 wrote:

al was het niet warm… dan laat je toch nog niet 3 kinderen 2 uur alleen in een auto???






Nee idd… Je laat niets levends achter voor uren in een auto, nog geen beest, laat staan kinderen.

Die mensen (die man alleen of samen whatever…) sporen gewoon niet.

Verantwoordelijkheidsgevoel? Wat is dat???

Ze laten die kinderen achter in een auto, 2 uur later kwam de vader een x opdagen… moet je nagaan… die kinderen ZATEN al in die auto. Kan 5 min zijn, maar ook al een uur… :shock:

Daar dacht ik dus ook aan, wie weet hoelang ze in de auto zaten voor ze ontdekt waren?