Ouders laten kinderen achter in te warme auto

reactie van een kennis zag ik zojuist bij het krant bericht :



Goedemiddag lezers. Toevallig ken ik de mensen waar het hier om draait. Ik weet dat het waarschijnlijk niet veel helpt als ik dit schrijf maar ik wil graag wat feiten met jullie delen waardoor het verhaal ook van een andere kant belicht wordt. Allereerst weet ik dat in ieder geval de moeder (de vader ken ik niet) ontzettend veel van haar kinderen houdt. Haar kinderen zijn alles voor haar. Helaas zit dit echtpaar in éen hele nare situatie die het onmogelijk maakt voor de moeder om altijd bij haar kinderen te zijn, hoe graag ze dat ook zou willen. Alles wat ze doet, doet ze enkel en alleen voor haar kinderen. De papa van de kinderen ken ik niet persoonlijk. Hij was dus degene die op dit moment verantwoordelijk was voor de kinderen. Hij nam de drie mee om even een boodschap te doen. Moest hij ze dan thuis laten? Hij zette het raam een stukje open om ervoor te zorgen dat ze die paar minuten dat hi j weg was in ieder geval frisse lucht hadden. Vervolgens kwam hij bekenden tegen waar hij mee aan de praat raakte. Toen hij terug kwam zag hij echter politie bij zijn auto. Zijn ervaringen met politie zijn waarschijnlijk zodanig dat hij niet terug naar zijn auto durfde. Maar het ging om zijn kinderen, dus uiteindelijk moest hij wel… De moeder werd op de hoogte gebracht. Ze was volledig in paniek en wilde zo snel mogelijk naar haar kinderen. Huilend smeekte ze om hulp waarop we haar een lift hebben gegeven naar het politiebureau. Ze gaf aan vaak tegen haar man gezecht te hebben de kinderen nooit alleen te laten, ook niet voor even. We hebben enorm respect voor deze vrouw als we zien wat zij voor haar kinderen doet. Menig ouder kan hier een voorbeeld aan nemen! Natuurlijk was het fout van de vader om zijn kinderen in de auto achter te laten maar oordeel niet te snel… u zult maar eens in eenzelfde situatie komen…

Maar oordeel niet te snel…?



Omdat… hij onderweg is bevangen door de hitte en is flauwgevallen…of is overvallen en neergeslagen… of omdat hij een bejaarde vrouw uit de sloot heeft gered…of een kat uit een brandend huis heeft gered…?



Nee, omdat hij boodschappen ging doen, maar wél het raampje heeft open gelaten, en onderweg nog even heeft staan l*llen (zo’n 1,5 uur in totaal).

Hij zag politie en werd bang (en dat heeft ook een reden lijkt mij) en durfde niet naar de auto toe.





En tja…



‘Hij nam de drie mee om even een boodschap te doen. Moest hij ze dan thuis laten?’



Wat dacht je van…meenemen naar de winkel…?





Maar het feit dat mama ontzettend veel van ze houd maakt veel goed hoor…



Dit bericht van die zogenaamde kennis maakt het alleen maar erger.

Het niveau is in ieder geval gelijk aan dat van de ouders zoals ik ze inschat…

Mijn mond valt open van de reactie van die kennis :shock:

Wat moest hij dan???

Idd de kinderen mee nemen de winkel in, doet een vriendin van me ook, en ja dat is druk met 3 kids maar kom op man, die kinderen hadden dood kunnen zijn :evil:

Er is gewoon geen enkele “andere kant” waarnaar gekeken kan worden en nee dit kan echt niet iedereen overkomen, alleen mensen die 0 verantwoordelijkheidsgevoel hebben t.o.v. hun kinderen zouden in deze situatie komen :snooty:



Wat ik overigens niet begrijp is waarom de moeder later ook aangehouden is als zij er helemaal niet bij was :think:

:shock: Als die baby al zo nat was, en zoveel dorst had, zullen ze er echt wel al even gezeten hebben. Belachelijk zeg!

Wat een reactie van die kennis :silenced: … Die heeft zoiets van: redden wat er te redden valt :doh: …



Het valt gewoon NOOIT goed te praten, hoeveel excuses je ook verzint :hand: !!



Ik heb geen goed woord over voor de ouders, heb alleen heel veel medelijden met de kinderen :cry:

:frowning: ik zou mn kinderen nog niet alleen thuis laten…laat staan in een auto…en t hoeft echt niet warm te zijn, de temperatuur in een auto loopt snel op en kinderen die overstuur raken krijgen t ook al snel veel warmer…

ik had de reactie van die kennis ook al gelezen…maar er is echt geen goed woord voor je kinderen alleen in een auto te laten…er kan ook iets gebeuren buiten je schuld waardoor je langer weg bent…

kinderen van die leeftijden horen gewoon mee de winkel in te gaan, geen enkele boodschap is zo belangrijk dat je ze alleen in een auto laat… :eh:

@Anneke wrote:

Maar oordeel niet te snel…?



Omdat… hij onderweg is bevangen door de hitte en is flauwgevallen…of is overvallen en neergeslagen… of omdat hij een bejaarde vrouw uit de sloot heeft gered…of een kat uit een brandend huis heeft gered…?



Nee, omdat hij boodschappen ging doen, maar wél het raampje heeft open gelaten, en onderweg nog even heeft staan l*llen (zo’n 1,5 uur in totaal).

Hij zag politie en werd bang (en dat heeft ook een reden lijkt mij) en durfde niet naar de auto toe.





En tja…



‘Hij nam de drie mee om even een boodschap te doen. Moest hij ze dan thuis laten?’



Wat dacht je van…meenemen naar de winkel…?





Maar het feit dat mama ontzettend veel van ze houd maakt veel goed hoor…



Dit bericht van die zogenaamde kennis maakt het alleen maar erger.

Het niveau is in ieder geval gelijk aan dat van de ouders zoals ik ze inschat…


Precies!



Jeetje wat ondenkbaar om je kids zo in de auto te laten zitten…

Wat triest, en als ze al zo nat waren en al (oververhit) zullen ze er echt niet net 1 minuut ingezeten hebben :naughty:


  • zucht * wat een ouders…

Ik heb zo mijn twijfels bij die reactie van die kennis :silenced:



Volgens mij is er ooit eens eerder zo’n reactie geweest bij een bericht over ouders die hun kinderen in de auto achterlieten… komt me te bekend voor…

Natuurlijk was het fout van de vader om zijn kinderen in de auto achter te laten maar oordeel niet te snel… u zult maar eens in eenzelfde situatie komen…



Ik zou niet weten waarom ik in zo;n situatie terecht zou komen, 1 ik laat mijn kind niet in de auto en 2 ik heb geen problemen met politie of andere overheidsinstellingen :?

Verschrikkelijk… en dan die reactie van de kennis…



Ik moest laatst mijn man zijn bankpasje brengen. Beide jongens in de auto en de oudste viel in slaap. Zitten twijfelen of ik hem wakker zou maken, maar toch naar binnen gerend met alle ramen open en letterlijk binnen 30 seconden weer buiten. En zelfs dan twijfel ik aan mezelf :oops: Kan niet begrijpen dat iemand 1.5 uur lang weg blijft… :hand:

Ook dat zou ik nooit durven, de kinderen in de auto laten met ramen of deuren open. Dalijk neemt een of andere gek ze mee. Misschien onrealistisch, maar ik wordt wel bang voor zulke dingen in deze tijd.

Ik laat iig niet meer mijn sleutels in het contact zitten nadat in Utrecht een vader nog even naar binnen ging, auto liet draaien en een dief er met de auto vandoor ging. Met kind en al. Kind is toen achtergelaten in een winkelcentrum ofzo. Was toen mega in het nieuws. Sindsdien trek ik hoe dan ook de sleutel uit het contact als ik binnen nog even iets moet pakken.

Ik laat m’n twee jongsten af en toe in de auto achter, wanneer ik de oudste van school op ga halen. Ik weet dan dat ik binnen 5 minuten terug ben.

Ik heb een keer een boze meneer tegen me gehad, matthijs was strontvervelend en wilde niet uit de auto bij de winkel. Ik besloot eerst een winkelwagen te gaan halen, dan matthijs met kop en kont oppakken en in t stoeltje zetten. Kom ik terug, boze meneer bij de auto of ik wel wist dat mijn kind huilend in de auto zat. Ik was op dat moment pissig, want waar bemoeide hij zich mee, maar bedacht me dus achteraf dat hij t goed bedoelde, wist hij veel hoe lang matthijs al in de auto zat.