Ouders betrappen dochter met juf

En sowieso is zo’n verstandhouding niet goed. Het is je docent en die heeft macht over de situatie als het zou kunnen escaleren. En zou het nare gevolgen kunnen hebben. Gebeurt regelmatig, maar word nauwlijks uitgesproken.

@Madre wrote:

@Sweet-Love wrote:
Nou ik denk als de titel was:

Leraar word betrapt met dochter.

Dat er we anders gereageerd word.

ik denk het eigenlijk ook…

:lol:

Al zou ik een leraar van 40 toch iets anders vinden dan een leraar van 22 …

8)

Sluit ik me bij aan… 22 geen probleem, ik zou exact hetzelfde reageren.

Ik ben het er ook niet mee eens dat een leraar zowiezo meer macht heeft. Als het een gezonde relatie is (en dat zou ik, altijd, niet alleen in geval van leraar, wel in de peiling proberen te houden) dan is daar geen sprake van.

Daar heb ik het ook niet over. Ik heb het erover dat als het op een nare manier uit gaat, kan de docent altijd in die machtspositie gaan staan. Ik heb dit wel eens van dichtbij meegemaakt, en dat is enorm geescaleerd. Met gevolg overplaatsing, en lagere cijfers. Daarom vind ik het persoonlijk niet verstandig. En niet alleen bij een docent/leerling. Ook bij werkgevers/werknemers. Mensen kunnen rare dingen doen, en dat zijn één van die dingen.

Ik denk dat je bij sommige beroepen wel mag nadenken of het leeftijdsverschil niet te klein is. Net zoals in de jeugdhulpverlening daar is het soms ook niet handig als begeleiding maar een paar jaar ouder is dan de begeleide zeg maar.

En los van verliefd of niet vind ik 22 jaar ook wel jong voor een middelbare school.

Verder vind ik die amerikanen erg spastisch tav dit soort dingen. Geloof dat je als 19 jarige niet eens met een 17 jarige mag oid. Omdat die ene dan underaged is :roll:

@Sweet-Love wrote:

Maar… wat gebeurt er met de reacties die nu niet schokkend vinden…

als het een mannelijke leerkracht was…

Je bedoelt een jonge knul van 22.

@Madre wrote:

@Sweet-Love wrote:
Nou ik denk als de titel was:

Leraar word betrapt met dochter.

Dat er we anders gereageerd word.

ik denk het eigenlijk ook…

:lol:

Al zou ik een leraar van 40 toch iets anders vinden dan een leraar van 22 …

8)

gebeurde bij ons op de mid school wel …

en idd, het was best shocking. Maarrr ik ben nu 34, zij was iets ouder en ze

zijn volgens mij nog steeds bij elkaar. Kregen ook kinderen enzo…

Dus liefde.

Niet alle docenten zijn uit op macht natuurlijk.

Ik vind het overigens niet echt verstandig/handig. Maar vet shocking? Nee,

wel als er sprake is van dwang/verkrachting natuurlijk.

Ik wil me hier toch even in mengen.

Ik ben 31 jaar, en ben nu aan mijn 10de jaar in het onderwijs bezig. Ik ben in 2001 begonnen op een middelbare school. Ik was toen 22.

Je doet of de PABO, of de lerarenopleiding. De PABO is voor de basisschool, LO voor de middelbare school. Je gaat dus niet met je diploma van de LO op een basisschool werken, en visa versa.

Ik heb heel eerlijk gezegd nog nooit problemen ondervonden in verband met mijn leeftijd.

Overigens vind ik wel dat dit niet kan. De lerares had toch echt beter moeten nadenken. In een functie als docent kan je gewoon niet met een leerling rommelen. En als het echt de liefde van je leven is, dan wacht je toch tot de leerling geen leerling meer van je is?

En Rooike, ik vind jou best pittig in je woordkeuze. De docente is hoe dan ook een mens, en ondanks dat het niet kan wat ze gedaan heeft, vind ik klauwen en poten niet zo heel erg lekker over komen. Het was geen verkrachting he?

@Stephie wrote:

En Rooike, ik vind jou best pittig in je woordkeuze. De docente is hoe dan ook een mens, en ondanks dat het niet kan wat ze gedaan heeft, vind ik klauwen en poten niet zo heel erg lekker over komen. Het was geen verkrachting he?

Nee dat was het niet maar ik kan hier heel heftig op reageren ja.

En dat mijn woordkeuze dan pittig is, so be it, zo ben ik nu eenmaal.

:stuck_out_tongue: