TOLEDO - Een lerares is aangeklaagd omdat ze seks had met een minderjarige leerlinge. Ze werden op heterdaad betrapt door de ouders van het meisje…
De 22-jarige Amerikaanse docente, Erika Bentley, zou een relatie met het 15-jarige meisje hebben gehad, melden Amerikaanse media. De lerares werkte op een middelbare school in Toledo.
De vrouw moet voor de rechter verschijnen en kan een gevangenisstraf van 18 maanden krijgen. Ze claimt echter onschuldig te zijn.
:shock:
18 maanden vind ik persoonlijk heel weinig voor een land als Amerika.
Waarom ben je nu geschokt…?
Toen ik 16 was had ik ook een vriendje van 23… ik vind het niet zo schokkend eigenlijk, eerder de heisa die er om gemaakt wordt (en straf die uitgedeeld wordt).
@Lune wrote:
Toen ik 16 was had ik ook een vriendje van 23… ik vind het niet zo schokkend eigenlijk, eerder de heisa die er om gemaakt wordt (en straf die uitgedeeld wordt).
Ik snap dat best. Niet zozeer om het leeftijd verschil, maar ze is een docente. En dat vind ik niet echt professioneel. En logisch dat er in Amerika heisa word gemaakt, daar is “homo” zijn nog steeds niet helemaal geaccepteerd. Dus op zich vind ik 't niet zozeer vreemd.
Ik vind het ook niet oke hoor, en ik snap wel dat er daar heisa om gemaakt wordt om het homodeel ansich, maar ik vind het eerlijk gezegd alles behalve schokkend. Nee, het is niet netjes, als docente moet je dat niet doen. Maar er is (zo te lezen) geen dwang aan te pas gekomen, het is geen vent (of vrouw) van 40 maar een meisje van 22!
Dat ze er om zou liegen vind ik eerlijk gezegd wel een beetje zorgwekkend en laf. “Want ze beweerd onschuldig te zijn”. Ik snap jouw punt ook, shockerend vind ik het niet. Maar wel zorgwekkend.
Vind dit ook niet schokkend. Een beetje dom van de lerares in kwestie wel, maar ja… verliefde gevoelens gaan voor verstand vaak…
Wat ik vreemd vind, en daar is het dan weer typisch Amerika voor denk ik dan, is waarom een 22-jarig meisje op een middelbare school als juf werkt. Het leeftijds verschil tussen de scholieren en de leerkrachten is dan in mijn optiek te klein.
Het risico dat een scholier de leerkracht niet als leerkracht beschouwd is dan vrij groot.
@Destiny72 wrote:
Wat ik vreemd vind, en daar is het dan weer typisch Amerika voor denk ik dan, is waarom een 22-jarig meisje op een middelbare school als juf werkt. Het leeftijds verschil tussen de scholieren en de leerkrachten is dan in mijn optiek te klein.
Het risico dat een scholier de leerkracht niet als leerkracht beschouwd is dan vrij groot.
Dat begrijp ik niet… moet een afgestudeerde dan jaren zonder werk zitten voor ze mag beginnen werken? Hier studeer je af als je 21 bent…
@Vicky S wrote:
@Destiny72 wrote:Wat ik vreemd vind, en daar is het dan weer typisch Amerika voor denk ik dan, is waarom een 22-jarig meisje op een middelbare school als juf werkt. Het leeftijds verschil tussen de scholieren en de leerkrachten is dan in mijn optiek te klein.
Dat begrijp ik niet… moet een afgestudeerde dan jaren zonder werk zitten voor ze mag beginnen werken? Hier studeer je af als je 21 bent…
Nee dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ik het niet verstandig vind dat iemand van 22 op een middelbare school als leerkracht werkzaam is. Zo iemand zou ik liever in het basisonderwijs zien eerst waarbij het leeftijdsverschil tussen leerling en leerkracht dus groter is en dus ook het respect er gewoon is.
@Destiny72 wrote:
nee, snap ik ook niet zo goed, je gedachtengang!
Overigens had ik zelf een lerares aardrijkskunde van 24 ofzo. Jongens gingen graag naar haar lessen, kwijlend. Maar wat maakte dat uit? Ze gaf top les!
@Destiny72 wrote:
@Vicky S wrote:@Briëlle wrote:Wat ik vreemd vind, en daar is het dan weer typisch Amerika voor denk ik dan, is waarom een 22-jarig meisje op een middelbare school als juf werkt. Het leeftijds verschil tussen de scholieren en de leerkrachten is dan in mijn optiek te klein.
Nee dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ik het niet verstandig vind dat iemand van 22 op een middelbare school als leerkracht werkzaam is. Zo iemand zou ik liever in het basisonderwijs zien eerst waarbij het leeftijdsverschil tussen leerling en leerkracht dus groter is en dus ook het respect er gewoon is.
Dat zijn 2 totaal verschillende studies, basisonderwijs en middelbaar onderwijs. Het zou toch vreselijk zijn als je eerst mag gaan oefenen bij de kleintjes terwijl je hart daar niet ligt omdat er ouders zijn die het leeftijdsverschil te klein vinden.
Je brengt een leuke discussie op gang :thumbup:
Het kan gewoon voor onnodige problemen zorgen. Als ik zo rondkijk zou ik liever de leerkrachten in het voortgezet onderwijs liever van minimaal een jaar of 30 ofzo hebben. En dit is niet lelijk bedoeld ofzo van mijn kant uit hoor…
@Sooki wrote:
@Destiny72 wrote:Wat ik vreemd vind, en daar is het dan weer typisch Amerika voor denk ik dan, is waarom een 22-jarig meisje op een middelbare school als juf werkt. Het leeftijds verschil tussen de scholieren en de leerkrachten is dan in mijn optiek te klein.
nee, snap ik ook niet zo goed, je gedachtengang!
Overigens had ik zelf een lerares aardrijkskunde van 24 ofzo. Jongens gingen graag naar haar lessen, kwijlend. Maar wat maakte dat uit? Ze gaf top les!
Nee ik wil geen discussie starten Het is gewoon puur mijn mening en zoals ik het nu zie hier in dit topic: ben ik er de enige in…
Nou ja… goed toch?
@Sooki wrote:
@Destiny72 wrote:@Vicky S wrote:@Destiny72 wrote:Wat ik vreemd vind, en daar is het dan weer typisch Amerika voor denk ik dan, is waarom een 22-jarig meisje op een middelbare school als juf werkt. Het leeftijds verschil tussen de scholieren en de leerkrachten is dan in mijn optiek te klein.
Dat zijn 2 totaal verschillende studies, basisonderwijs en middelbaar onderwijs. Het zou toch vreselijk zijn als je eerst mag gaan oefenen bij de kleintjes terwijl je hart daar niet ligt omdat er ouders zijn die het leeftijdsverschil te klein vinden.
Je brengt een leuke discussie op gang :thumbup:
Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar in Belgie studeer je ofwel voor leerkracht lager onderwijs of wel voor leraar middelbaar onderwijs… :think:
Ik heb me er ook niet in verdiept hoor hoe het precies zit qua opleiding. Het is puur een constatering van mij geweest en dat ik vind dat een zo laag leeftijdsverschil tussen leerling en leraar wel eens een bepaald risico zou kunnen inhouden.
Mwah, ik weet het niet hoor.
Verliefdheid op leerkrachten komt toch altijd wel voor, ook op die prachtige kale geschiedenisleraar van 40+
Ik denk wel dat als je niet van jezelf een natuurlijk overwicht hebt dat het knap lastig kan zijn. Leeftijd kan dan wel in je voordeel werken.
Maar dat is natuurlijk in meerdere vakken zo.
Als ik naar een psycholoog of een pedagoog stap en ik tref een meisje van 22 ben ik ook minder geneigd haar heel serieus te nemen.
@Lune wrote:
Mwah, ik weet het niet hoor.
Verliefdheid op leerkrachten komt toch altijd wel voor, ook op die prachtige kale geschiedenisleraar van 40+
Ik denk wel dat als je niet van jezelf een natuurlijk overwicht hebt dat het knap lastig kan zijn. Leeftijd kan dan wel in je voordeel werken.
Maar dat is natuurlijk in meerdere vakken zo.
Als ik naar een psycholoog of een pedagoog stap en ik tref een meisje van 22 ben ik ook minder geneigd haar heel serieus te nemen.
Ja dat bedoel ik dus.
@Vicky S wrote:
Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar in Belgie studeer je ofwel voor leerkracht lager onderwijs of wel voor leraar middelbaar onderwijs… :think:
Hier ook hoor.
Ik zie het probleem niet zo van een jonge docent(e) op de middelbare school. Ik heb zelf ontzettend goede, jonge docenten gehad en hele slechte oude docenten. Goed kunnen lesgeven en overwicht heeft met veel meer te maken dan met alleen leeftijd.
En wat het openingsbericht betreft. Het mag niet docent met leerling. Maar om er nu zo over geschokt te zijn… ik heb het al veel vaker gehoord. Het is alleen heel lastig en niet voor niets ‘verboden’. Je hebt nu eenmaal te maken met macht.
@Lune wrote:
Waarom geschokt?
Omdat het gewoon niet zo hoort.
Je kan wel als VB geven dat je zelf 16 was en hij 23, maar dit is niet hetzelfde.
Zij heeft als lerares een functie te vervullen, en niet om relaties aan te gaan met minderjarige leerlingen…