Oude postzegels gebruiken...mag dat ?

Ik kreeg vandaag een pakketje van de pakketdoenst van TNT met hierop 19 (ongestempelde!) postzegels mét pakketsticker met tracktracecode. Dus geen pakketzegel maar gewoon een streepjescode.

Ik verbaas mij er over dat dit zo verstuurd mag worden. Het zijn postzegels uit 1991 tot 1995.

Mag dat ? :think: :o

Volgens mij mag het wel, als je maar bijplakt tot het bedrag wat op dit moment geldt…

leuk voor een verzamelaar :mrgreen:

Mag je gewoon gebruiken… bijplakken tot het juiste bedrag en je post wordt gewoon verstuurd…

Ook al zijn het nog guldens… even omrekenen en klaar… :thumbup:

:lol: :lol: zolang je maar genoeg geld erop plak mag het ja maar 19 zegels :shock: alleen voor de hoeveelheid zegels moet je al een extra zegel plakken vanwege het gewicht :lol: :lol:

idd, zolang je maar het juiste bedrag plakt…maar ludiek is het wel :lol:

En ze moeten natuurlijk wel ongestempeld zijn… :mrgreen:

Nee hoor…er mag gerust een stempel op…

Zal ik es vertellen dat wij al jaren met gebruikte postzegels brieven versturen?

Dit hoorden we ooit eens van een postbode…die zei dat de machine alleen las of er een postzegel op zat,niet of er een stempel op zat…dus wij weken de zegels los in warm water en plakken ze met pritt er weer op…hebben nog nooit een brief terug gehad…en kopen dus ook nooit nieuwe zegels hihi…vooral met kerst errug handig

@nomi wrote:

Zal ik es vertellen dat wij al jaren met gebruikte postzegels brieven versturen?

Dit hoorden we ooit eens van een postbode…die zei dat de machine alleen las of er een postzegel op zat,niet of er een stempel op zat…dus wij weken de zegels los in warm water en plakken ze met pritt er weer op…hebben nog nooit een brief terug gehad…en kopen dus ook nooit nieuwe zegels hihi…vooral met kerst errug handig

:shock:

das slim!!

:lol: :lol:

@nomi wrote:

ik heb tijdens mijn studententijd wel een periode gehad dat we probeerde met theezegels, tankstationzegels en wat al niet meer op ergens wel iets van een postzegel weg had, post te versturen. 9 van de 10 keer kwam het gewoon aan. :mrgreen: maar dat was meer ludiek dan kosten besparen.

ik ben inmiddels bijna zo’n burgertrut dat ik toch begin te vinden dat je gewoon moet betalen voor de diensten waar je gebruik van maakt…

@nomi wrote:

…hebben nog nooit een brief terug gehad…

En de ontvanger krijgt geen strafport?

(kijk je krijgt geen brief terug wil niks zeggen, je kunt er wel

geen afzender opzetten… :wink: )

@nomi wrote:

waarom zet de postbode hier dan een streep met pen door de zegel als de automaat hem niet gestempeld heeft :think:

ongestempelde week ik ook los, ben een krent :angel:

Ik heb wel al een paar keer gehad dat ik een brief kreeg van iemand, te weinig gefrankeerd en dat ik moest betalen hoor.

Zat er een briefje/sticker oid aan en moest ik naar het postkantoor

(heb ik nog braaf gedaan ook :wall: )

Heb evensnel gezocht en op de site van tnt staat het volgende:

Postzegels met waardeaanduiding in guldens, uitgegeven vanaf 1977, en postzegels met dubbele waardeaanduiding (euro en gulden) blijven voor onbepaalde tijd geldig. U kunt deze dus gewoon gebruiken. U dient dan wel te plakken tot het geldende tarief. Hiervoor zijn speciale bijplakzegels verkrijgbaar. Overigens zijn postzegels in euro?s, net als postzegels in guldens, alleen te gebruiken bij verzending vanuit Nederland.

Op de pakketzegel, aangetekend-zegel en servicezegels, bijvoorbeeld rembours, staat geen waardeaanduiding. Deze zegels blijven gewoon geldig. De bijbehorende formulieren en biljetten waarop guldens staan vermeld mogen sinds 2002 niet meer gebruikt worden. Alleen remboursformulieren en verzendbiljetten met eurobedragen zijn geldig. Nieuwe formulieren zijn verkrijgbaar op het Postkantoor.

Heb ik mijn minder brave tijd ook wel gebruikte postzegels gebruikt.

Of een gebruikte envelop met postzegel - naam/adres doorkrassen en zeggen verhuisd en naam van degene waar het heen moet en ‘nieuwe’ adres oid.

Tegenwoordig ben ik daar veel te braaf voor. Ik lijk Fiep wel 8)

OKe, het mag dus gewoon! :thumbup: Nou heb ik even geluk dat alle 19 zegels niet gestempeld zijn! Er zit voor dik 6,50 op dus ik ga ze lekker afstomen :angel:

Of kan ik ze gewoon uitknippen en weer opplakken ? :think:

Vroeger had ik veel penvrienden (haha lekker suf of heb ik tegenwoordig hippe mailvrienden ? 8) ) en toen plakten we plakband op de postzegel en de stempel kon je er gewoon weer afgummen !

FOei dames :naughty: :mrgreen:

ja dat mag, je moet het wel frankeren tot het tarief wat nu geldt

paar minuutjs op en schoteltje water leggen, zijn ze zo los, even laten dorgen en gaan :thumbup: