Nee…de mense die de post krijgen hebben ook nog nooit een boete gehad…en verder ben ik in het dagelijkse leven zo braaf dat ik dit wel aan durf hoor…
En welke omrekenkoers houden ze nu dan aan??? Want ik kreeg dus een kerstkaart met een 1 gulden postzegel erop en daar stond een groot kruis doorheen van de postbode :think: Ik heb dit jaar ook van die hele kleine vierkante kaartjes gekregen met kerst en al de kleintjes waren de postzegels niet van afgestempeld, die heb ik er ook afgepulkt en op een andere kaart geplakt Handig hoor die stickerzegels :thumbup: Het is moet ik eerlijk zeggen nog nooit bij me opgekomen om afgestempelde postzegels her te gebruiken :eh: Ben ik misschien altijd veel te braaf voor geweest :shifty: Hetzelfde als adres doorkrassen en verhuisd erop zetten, dat doe ik dus alleen als het echt zo is
Wat een eng heilig boontje ben ik zo zeg :sick:
@Karin2 wrote:
Vroeger had ik veel penvrienden (haha lekker suf of heb ik tegenwoordig hippe mailvrienden ? 8) ) en toen plakten we plakband op de postzegel en de stempel kon je er gewoon weer afgummen !
hihi me too

Pritt werkte trouwens beter. dat plakband viel nog al op…

postbode heeft toen wel eens aangebeld dat dat ZO toch echt niet kon

m’n buitenlandse penvriendinnen stuurden dan gewoon altijd mijn postzegels weer meeterug en ik die van hun

zo heb ik m’n vriendenboek voor 7 gulden de hele wereld ongeveer over gehad :oops:
plakband deden wij op de strippenkaart van de bus! Dan kon je de stempel er ook weer afvegen! Vooral dat zachtere, minder doorzichtige plakband deed het goed! En als ze het doorhadden dan deed je net of je neus bloedde, en dat je de buskaart van een vriendin had gekregen omdat je een lekke band had! :shifty:
@#puk# wrote:
plakband deden wij op de strippenkaart van de bus! Dan kon je de stempel er ook weer afvegen! Vooral dat zachtere, minder doorzichtige plakband deed het goed! :shifty:nee daar gebruikte ik labello voor kan je ook de stempel weer afkrijgen :silenced:
Dan ben ik blijkbaar erg braaf, want ik vind het echt aso om gebruikte postzegels los te weken en opnieuw te gebruiken.
Dat je dat als tiener/puber deed met je penvrienden, a la… Maar als volwassene?
Nou ja, wellicht ben ik een brave burgertrut hoor, maar als voorbeeld naar mijn kinderen toe vind ik het ook helemaal niks. Ik zie mijn dochter al kijken als ze zou zien, dat ik zegeltjes losweek.
@Karin2 wrote:
OKe, het mag dus gewoon! :thumbup: Nou heb ik even geluk dat alle 19 zegels niet gestempeld zijn! Er zit voor dik 6,50 op dus ik ga ze lekker afstomen
Of kan ik ze gewoon uitknippen en weer opplakken ? :think:
Vroeger had ik veel penvrienden (haha lekker suf of heb ik tegenwoordig hippe mailvrienden ? 8) ) en toen plakten we plakband op de postzegel en de stempel kon je er gewoon weer afgummen !
Dat deden wij ook! :mrgreen: :mrgreen:
@Frischling wrote:
Dan ben ik blijkbaar erg braaf, want ik vind het echt aso om gebruikte postzegels los te weken en opnieuw te gebruiken.
Dat je dat als tiener/puber deed met je penvrienden, a la… Maar als volwassene?
Nou ja, wellicht ben ik een brave burgertrut hoor, maar als voorbeeld naar mijn kinderen toe vind ik het ook helemaal niks. Ik zie mijn dochter al kijken als ze zou zien, dat ik zegeltjes losweek.
Als de postzegel ongestempeld is vind ik dat gewoon mazzel hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit op let hoor, ik vind de inhoud van de envelop belangrijker dan de rest maar deze lap postzegels viel wel heel erg op en toen zag ik ook nog dat de zegels niet gestempeld waren. Toch niks mis mee om deze her te gebruiken ? Recyclen noemen we dat

Nee, ongestempeld kan ik nog wel inkomen.
Maar zoals ik hier iemand lees: altijd de gestempelde zegels losweken en hergebruiken zodat je nooit zelf zegels hoeft te kopen. Ik zou er zelf niet eens opkomen eerlijk gezegd.
Oh nee, ik ook niet. Hoe kom je d’r op :o Gebruikte zegels hergebruiken…ik zou niet eens durven…
Hee even OT, je bent 15 weken! Heb ik dat zomaar ineens gemist! Gefeli!
Dus met de 4 mijl liep je met z’n 2-tjes ? :inlove:
Bijna wel iig!
Nou…
Ik heb de 4 mijl gelopen samen met mijn man en toen zijn we na afloop even snel samen gaan douchen en toen…en toen…
Enfin… 8)
Whahahahahaaaa geweldig :lol: !!!
Leuk verhaal !
Twee topprestaties op 1 dag he :mrgreen:
Kun jij zeggen! :thumbup:
@Frischling wrote:
Nee, ongestempeld kan ik nog wel inkomen.
Maar zoals ik hier iemand lees: altijd de gestempelde zegels losweken en hergebruiken zodat je nooit zelf zegels hoeft te kopen. Ik zou er zelf niet eens opkomen eerlijk gezegd.
Je zal maar een periode helemaal geen geld hebben of je inzetten voor een kleine organisatie met een goed doel wat geen geld heeft. Ach in de oorlog deden verzetstrijders ook dingen die niet mochten.
Kom op dames af en toe een beetje stout kan geen kwaad hoor.
Maar zoals gezegd tegenwoordig doe ik het ook anders. Ik heb ook wel dingen gepikt uit winkels vroeger maar dat ben ik nu lasse echt niet aan het leren hoor.
Ik vind de vergelijking met een verzetsstrijder in de oorlog niet echt gepast hoor… En dan druk ik me nog zwak uit moet ik zeggen.
hahaahahaha heerlijk … ik vind het ook slim hoor
niet afgestempeld gewoon lekker nog een keer gebruiken
TNT verdient bakken met geld hoor
ik ben door de post zeker 10 geboorte kaartjes kwijt geraakt
of kwamen pas 3 weken later aan.
niet dat mijn moeder het wel van de daken schreeuwde dat ze opnieuw oma was geworden … daar kon geen kaartje tegenop :mrgreen:
maar ik heb zat klachten over TNT
dus lig over een paar gebruikte zegels niet wakker
doe toch eens lekker stout :mrgreen:
Hihi de tip kwam van een postbode zelf…en wij zaten niet moeilijk met geld hoor,meer makkelijk…zo heb je altijd postzegels in huis…en ach…verder leven we zoals de norm…dus ik lig er niet wakker van…