oude dame die steelt..

@Tante Soesa wrote:

Of het kan of niet, dit verhaal doet mij denken aan het verhaal van een vrouwtje dat van de week bij Hart van NL haar verhaal deed die was opgelicht (zieke man veel zorgen en gedacht er goed aan te doen om de administratie rondom de zorg voor man uit handen te geven zoiets) en voor EUR 128.000,-- in de schulden zat en daarvoor een hypotheek had moeten nemen en dus amper rond kon komen. Vrouwtje zat er zo verschrikkelijk doorheen was zo verschrikkelijk zielig om te zien, echt ik zou er zo een paar tassen eten naar toe gebracht hebben…

Mijn oma had ook een heel klein pensioentje, opa was bouwvakker dus die had amper pensioen opgebouwd, echt geen vetpot voor die oudjes hun hele leven keihard hebben moeten werken…




En als het nu de vader was van een groot gezin met een uitkering of klein inkomen wat ook geen vetpot is dan had het wel gemogen??



Misschien dan maar aan elke winkeldief vragen hoe het toch zo gekomen is.



Eerder werd door iemand gesteld dat stelen niet hoeft - er genoeg redenen te bedenken waarom stelen misschien wel nodig is maar het is niet zo wenselijk.



En ik hoor wel vaker verhalen dat scholieren tassen moeten inleveren bij ingang en niet met meer dan drie en omaatjes gaan er ondertussen ook met van alles vandoor.

Ik dacht eigenlijk ook meteen aan het ‘zware dingen tussen de benen’.



Ik zie dat wel vaker, ze kunnen niet sturen en een mandje vasthouden tegelijk, dus vaak gaan de kleine dingen in het mandje voorop het scootmobiel en grote en zware dingen zetten ze dan tussen de voeten.



Bij ons worden ook complete kinderwagens volgeladen en bij de kassa weer uitgeladen.



Handig is misschien anders (voor winkelpersoneel), maar ik kan het me heel goed voorstellen.

@marisca77 wrote:

ik heb alleen de eerste pagina gelezen

viel mij op dat er bij een oude dame meteen word vanuit gegaan dat ze dus misschien wel niet kan rondkomen



komt toch door de leeftij vond gewoon grappig want als het een jong iemand was werd dit waarschijnlijk nooit als eerste gedacht.






Ik was 1 van diegene die dacht dat ze misschien niet goed kon rondkomen en nee, als het een jongere zou zijn had ik hetzelfde gedacht.

Als ik naar mezelf kijk, kom ook bijna niet rond, niet dat ik ga stelen maar kan het me goed voorstellen dat iemand die weinig tot niets heeft dat WEL doet.

ADoet me denken aan benidorm basterd.



Ik zou er ook wat van zeggen, stelen is stelen, of je nu oud, jong, marrokaan of ijslander bent.

Or whatevahhhh



Zo heb ik trouwens laatst geheel eerlijk een kratje bier gestolen door het onderop mijn kar te zetten.

Kwam ik thuis achter…



Heb het uiteraard netjes betaald later.

Tja stelen doen ze in alle lagen van de bevolking. Ik werk zelf in een winkel en ik zie het dagelijks. Ook de oma’s en opa’s doen het hoor. Heb zelf eens een oud dametje de poortjes door zien sprinten met een paar dure schoenen onder haar arm.



Wat mij verbaast is het commentaar dat de tijden zo moeilijk zijn. Niemand schijnt zich te realiseren dat een van de redenen dat de artikelen duurder worden, is dat de detailhandel dit allemaal doorberekend. We betalen uiteindelijk allemaal mee hoor aan het wangedrag van deze groep mensen.



Ik vind dat het gewoon niet hoort. Ik heb zelf eens een man betrapt die mij huilend vertelde dat de Nike’s als sinterklaascadeau voor z’n kind bedoeld was. Ik vond dat hartbrekend maar ik zou mij niet lekker voelen wetende dat mijn kind op een paar gejatte schoenen rond wandelde.

ik zou er niks van gezegd hebben maar achter haar bij de kassa gaan staan en als ze dan de boodschappen niet op de band zou laden of zou zeggen dat ze daar nog meer had staan, er een opmerking over maken.

Ik had altijd mn fietskar helemaal vol geladen, maar bij de kassa ging toch echt álles netjes op de band hoor!! En liet het desgewenst nog controleren ook!

Nee, ik durf niet meteen te beweren dat ze zou gaan stelen hoor…

:think:

Noem me naief maar ik zou er niet aan gedacht hebben dat ze aan het stelen was maar dat ze de boodschappen daar neerzette omdat dat handig was. Ik laadde de kinderwagen ook altijd vol, scheelt een hoop gesleep, wij hebben al jaren bij onze appie een scanner maar ook voor die tijd deed ik dat en haalde ik het bij de kassa er gewoon weer uit.

@sopje wrote:

Noem me naief maar ik zou er niet aan gedacht hebben dat ze aan het stelen was maar dat ze de boodschappen daar neerzette omdat dat handig was. Ik laadde de kinderwagen ook altijd vol, scheelt een hoop gesleep, wij hebben al jaren bij onze appie een scanner maar ook voor die tijd deed ik dat en haalde ik het bij de kassa er gewoon weer uit.




Ik ben net zo naief als jij… Ik schrik er zelfs van hoe mensen klakkeloos maar een conclusie trekken terwijl er in feite niet zo gek veel gebeurt. Ik weet niet beter dan dat mensen op een scootmobiel her en der spullen ‘verstoppen’ omdat dat gewoon handiger is. Maar om de dame te beschuldigen van stelen terwijl dat mogelijk niet eens aan de orde is, gaat mij erg ver.

Maar dan is het alsnog netjes opgelost door naar het personeel te stappen om het te melden. Die zorgen dat de cassieres op de hoogte zijn en dan wordt er pas ingegrepen op het moment dat ze al langs de kassa is maar toch spullen niet heeft afgerekend. Zolang ze nog in de winkel is doet ze namelijk niks fout, ze is pas in overtreding als ze niet betaalt en aan de buitenkant van de kassa’s staat.



Zo heeft een winkel waar ik werkte het ook vaak aangepakt als we een melding kregen dat iemand spullen in jas/tas/oid stopte. 1 medewerker achter de kassa’s opstellen en dan de persoon die verdacht wordt aanspreken of die nog meer spullen heeft dan wat er is betaald. Zolang ze nog in de winkel zijn kan je namelijk niks beginnen.



En mocht de vrouw het enkel daar hebben neergelegd omdat dat makkelijker is en rekent ze het daarna alsnog af, dan is er echt geen man overboord.

Ik vind het niet eens erg dat mensen denken dat ze aan het stelen is, of ze dat nu wel of niet doet, het zal. Het is in ieder geval fijn dat de ts heeft opgelet en het heeft gemeld en dan letten ze er in de winkel verder wel op wat er nu precies gebeurt.



Ik vind het wel heel erg schokkend om te lezen dat er hier mensen zijn die het helemaal niets scheelt dat er mensen stelen en het zelfs niet erg vinden, want die mensen zijn zo zielig!!! Is elke inbreker ook zielig dan, anders zou die het toch niet doen? Zullen we dat dan ook maar toelaten voortaan…?



Ik leg boodschappen trouwens ook altijd onderin de wandelwagen en haal bij de kassa alles er weer onderuit. Een wagen + wandelwagen of een wagen + mandje werkt echt niet! Heb er nooit over na gedacht dat iemand zou kunnen denken dat ik aan het stelen ben :shock:

Offffff je kan er een spelletje van maken… zo’n beveiliger door de hele winkel laten rennen… stiekem kijken… wegduiken… net doen alsof je iets in je jas stopt… heeeeerlijk…





Ooohhh nu weet ik achter wie ik zo heb aangelopen



:wink: :lol: :mrgreen:





Ik was zo´n beveiligingsbeambte en ja soms moest ik ook winkelsurveillance doen;en op een dag moest ik weer ´winkelsurf`bij een supermarkt,op een gegeven moment komt er een heel lief oud vrouwtje binnen al jaaaaaaaaren vaste klant even een praatje en weer verder.Komt op een gegeven moment de bedrijfsleider bij mij en vraagt of ik mee wil komen naar de kassa,om daar dat hele lieve oud vrouwtje aan te houden i.v.m. diefstal,een klant had gezien dat ze wat in haar tas deed (bewust) zo gezegd zo gedaan.Mevr. meegenomen naar een kantoortje daar,tassen nagekeken en wat bleek:mevr. had een dubbele bodem in haar tas gemaakt en daar konden de ´extra dingen´in :wall: zaten nu ook weer behoorlijk extra dingen in.mevr was ong 80 jaar oud en waarom ze het deed? voor de kick!!!



Of die keer dat ik weer aan het werk was en toevallig even achter de camera zat(weer een supermarkt maar wel een andere)en toen zag ik dat een oudere(±70 jaar) mijnheer een gloeilamp in zijn zak stak,weer hetzelfde verhaal mijnheer meegenomen hem verteld wat ik had gezien en gevraagd zijn zakken te legen en idd daar was de gloeilamp.Op mijn vraag waarom zei hij :ik wilde weten hoe het voelde als ik wat zou meenemen!!Niet leuk dus ,want toen had mijnheer een winkelverbod.

@martha73 wrote:

Offffff je kan er een spelletje van maken… zo’n beveiliger door de hele winkel laten rennen… stiekem kijken… wegduiken… net doen alsof je iets in je jas stopt… heeeeerlijk…





Ooohhh nu weet ik achter wie ik zo heb aangelopen



:wink: :lol: :mrgreen:





Ik was zo´n beveiligingsbeambte en ja soms moest ik ook winkelsurveillance doen;en op een dag moest ik weer ´winkelsurf`bij een supermarkt,op een gegeven moment komt er een heel lief oud vrouwtje binnen al jaaaaaaaaren vaste klant even een praatje en weer verder.Komt op een gegeven moment de bedrijfsleider bij mij en vraagt of ik mee wil komen naar de kassa,om daar dat hele lieve oud vrouwtje aan te houden i.v.m. diefstal,een klant had gezien dat ze wat in haar tas deed (bewust) zo gezegd zo gedaan.Mevr. meegenomen naar een kantoortje daar,tassen nagekeken en wat bleek:mevr. had een dubbele bodem in haar tas gemaakt en daar konden de ´extra dingen´in :wall: zaten nu ook weer behoorlijk extra dingen in.mevr was ong 80 jaar oud en waarom ze het deed? voor de kick!!!



Of die keer dat ik weer aan het werk was en toevallig even achter de camera zat(weer een supermarkt maar wel een andere)en toen zag ik dat een oudere(±70 jaar) mijnheer een gloeilamp in zijn zak stak,weer hetzelfde verhaal mijnheer meegenomen hem verteld wat ik had gezien en gevraagd zijn zakken te legen en idd daar was de gloeilamp.Op mijn vraag waarom zei hij :ik wilde weten hoe het voelde als ik wat zou meenemen!!Niet leuk dus ,want toen had mijnheer een winkelverbod.




Jeetje, dat is écht doortrapt!



Lijkt me ook niet de gemakkelijkste baan die je hebt, respect!
Offffff je kan er een spelletje van maken.. zo'n beveiliger door de hele winkel laten rennen.. stiekem kijken.. wegduiken.. net doen alsof je iets in je jas stopt.. heeeeerlijk..

Ik zie hier nou werkelijk de lol niet van in.

@Roos wrote:

Offffff je kan er een spelletje van maken… zo’n beveiliger door de hele winkel laten rennen… stiekem kijken… wegduiken… net doen alsof je iets in je jas stopt… heeeeerlijk…

Ik zie hier nou werkelijk de lol niet van in.



Ik wel..

Als je 9 van de 10 keer in winkels achterna gelopen word door de beveiliging ben je er op een gegeven moment wel een beetje flauw van..
En dan haal ik zulke streken uit..
Gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde humor te hebben he.. :lol:

@faizaa wrote:

@Roos wrote:
Offffff je kan er een spelletje van maken… zo’n beveiliger door de hele winkel laten rennen… stiekem kijken… wegduiken… net doen alsof je iets in je jas stopt… heeeeerlijk…

Ik zie hier nou werkelijk de lol niet van in.



Ik wel..

Als je 9 van de 10 keer in winkels achterna gelopen word door de beveiliging ben je er op een gegeven moment wel een beetje flauw van..
En dan haal ik zulke streken uit..
Gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde humor te hebben he.. :lol:

Begrijpelijk, hebben ze bij mij ook tijd gedaan.
Omdat ik Poolse familie heb, dachten ze dat ik 'mee deed' aan dingen die 'Alle polen', doen..

Heb toen niks in mijn zak gestopt, maar wel hun het idee gegeven, werd aangehouden, en ze konden niets vinden...heb toen maar eens gevraagd of ze iedereen die ook maar enigsinds connectie hebben met Poolse, Marrokaanse, Turkse jongeren, zo word aangekeken als of ze de eerste beste crimineel waren... ja dus...
:wall: want 'ELKE BUITENLANDER!! doet dat MEVROUW''...... :wall:
'' Dan mag je wel eens op een cursus ofzo, om mensen gelijk te behandelen als je winkel manager ben, en niet klakkeloos aannemen dat buitenlanders, zoals jij ze noemt, steelt en crimineel is..''
Ben zo weggelopen..
Ik wel..

Als je 9 van de 10 keer in winkels achterna gelopen word door de beveiliging ben je er op een gegeven moment wel een beetje flauw van..
En dan haal ik zulke streken uit..

Maar door je dan expres verdacht te gedragen maak je de cirkel weer rond.
Ik als volledig Nederlandse heb overigens ook meer dan eens een bewaker in mijn nek gehad terwijl ik gewoon een nagellakje aan het uitzoeken was.

En iid, ieder zijn eigen soort humor :wink:

@Roos wrote:

Ik wel…



Als je 9 van de 10 keer in winkels achterna gelopen word door de beveiliging ben je er op een gegeven moment wel een beetje flauw van…

En dan haal ik zulke streken uit…

Maar door je dan expres verdacht te gedragen maak je de cirkel weer rond.
Ik als volledig Nederlandse heb overigens ook meer dan eens een bewaker in mijn nek gehad terwijl ik gewoon een nagellakje aan het uitzoeken was.

En iid, ieder zijn eigen soort humor :wink:



Da kan ja.. maar na de zoveelste keer was mijn rationaliteit ook ver te zoeken... :wink: De ene keer kon ik het beter hebben dan de andere keer.. :angel:

Goed van je dat je het hebt gezegd…



Ik werk in een winkel en er word elke dag wel wat gestolen, van kerstbalhaakjes tot parfums

Vind elke dag wel lege verpakkingen ergens verderop in de winkel tussen de kleding gemoffeld of op een ander plekje.

Afgelopen week zijn er nog 2 meisjes van 12 jaar aangehouden bij ons.

Zelfs de foto plakkertjes van 0.38,- worden gejat :roll:

@Goudvis wrote:

Goed van je dat je het hebt gezegd…



Ik werk in een winkel en er word elke dag wel wat gestolen, van kerstbalhaakjes tot parfums

Vind elke dag wel lege verpakkingen ergens verderop in de winkel tussen de kleding gemoffeld of op een ander plekje.

Afgelopen week zijn er nog 2 meisjes van 12 jaar aangehouden bij ons.

Zelfs de foto plakkertjes van 0.38,- worden gejat :roll:




Zo te lezen werk jij bij action. Ja daar word ook gigantisch gestolen, bij ons in het filiaal toen ook. :wall:

@Mutsie86 wrote:

@Goudvis wrote:
Goed van je dat je het hebt gezegd…



Ik werk in een winkel en er word elke dag wel wat gestolen, van kerstbalhaakjes tot parfums

Vind elke dag wel lege verpakkingen ergens verderop in de winkel tussen de kleding gemoffeld of op een ander plekje.

Afgelopen week zijn er nog 2 meisjes van 12 jaar aangehouden bij ons.

Zelfs de foto plakkertjes van 0.38,- worden gejat :roll:




Zo te lezen werk jij bij action. Ja daar word ook gigantisch gestolen, bij ons in het filiaal toen ook. :wall:




Ja klopt :mrgreen:

Is ook moeilijk te voorkomen, wij doen er wel veel aan maar meer kunnen we gewoon niet doen.