oude dame die steelt..

Ik was net in de C1000 en er was een mevrouw op een scootmobiel die een hele lading in een tas deed stiekum onder haar benen. Ze zag dat ik het zag en schrok een beetje… Even later gooide ze daar weer wat in. En de andere kleine dingentjes in een mandje.



Ik twijfelde zo wat ik zou doen. Normaal een grote mond maar nu dacht ik ach misschien heeft ze het moeilijk die oude dame. Net voor de kassa liep er een medewerker en in heb het haar toch maar gezegt. Stelen is gewoon niet goed …en als iedereen het accepteerd zal mijn kind het ook normaal vinden…



Moest het even kwijt allemaal :wink:

:shock:



Je hebt het goed gedaan hoor!

Wat een oude muts :thumbdown:

ik zou he took gezegd hebben

Goed van je hoor! Ookal zou ze het moeilijk hebben om rond te komen, stelen ga je dan niet :thumbdown:

Ik zou het ook vermeld hebben, denk ik.

Kan daar niet zo goed tegen namelijk,…

Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat de medewerker toen heeft gedaan?

ik zou niks zeggen.

maar dat moet iedere voor zich weten.

Ach, ik weet niet…mijn vader heeft net voor het eerst zijn AOW gehad (hij wordt morgen 65 :wink: ) en het is geen vetpot, hoor!!!

















Nee natuurlijk zit er geen leeftijdsgrens aan stelen. Het mag niet! Punt!

Ik zou het ook zeggen…



Mijn vader heeft bijstand en zou het ook fijn vinden gratis te krijgen, zusje en vriend zitten ook niet ruim, maar stelen doen ze niet…

ik had haar zelf persoonlijk aangesproken…



oude mensen doen toch geen kwaad…



bij jonge mensen is het natuurlijk een ander verhaal…



zo zag ik laatst een klein oud mevrouwtje spullen uit een prullenbak pakken, bij de appie happie…



ik kreeg een draai in mijn maag, en gaf haar mijn halve brood…




stelen mag gewoon niet… :naughty:

Ik zou het ook gezegd hebben.



Arm/rijk, jong/oud, vluchteling, zwerver of rijke lui, stelen is niet nodig.

Ben ook benieuwd wat de medewerkster er mee gedaan heeft.



Ik heb zo laatst een getinte man weerhouden van het zakkenrollen van een oude vrouw.

Dat ging als volgt (kopie van www op hyves):

Whaaa ik heb net een zakkenroller betrapt en voorkomen dat hij een oudere vrouw van haar portemonnee ging beroven. Ik vond hem en een andere gast al zo raar in het rond kijken. Toen liep ik langs een schap met suiker, thee en koffie. Er stond een oudere vrouw en hij kwam er naast staan. Ik liep door en keek om en zag net zijn hand richting haar jaszak gaan. Volgens mij ging die haar niet lief van achter omhelzen dus ik riep: hey! Waarop hij snel een pak suiker pakte; naar mij enorme ogen opzette. En toen liep hij direct langs een kassa naar buiten. (weet niet waar de suiker nu is) Ik ben direct naar een medewerkster van de AH gelopen en heb haar alles verteld. Zij is gaan checken bij de oude mevrouw of ze haar portemonnee nog heeft, en ze heeft de bedrijfsleider erbij geroepen. De andere gast hebben we nog zien afrekenen en toen liep hij ook naar buiten. pfffffff het hart zat in mijn keel toen hij zo naar me keek. Ze heeft nog wat genoteerd en ze zouden zometeen kijken of ze op de camera’s ook wat zagen… @ trots zijn op mezelf, maar wat een enge vent! @ KATWIJK AH, nu thuis

Ook al zou ze het minder goed hebben en uit nood stelen, dan is er altijd nog de voedselbank.

En wat de drempel om naar de voedselbank te gaan betreft, ik denk dat gepakt worden met stelen heel wat meer schaamte opwekt dan naar de voedselbank gaan.



Ik zou er ook wat van gezegd hebben.

stelen hoort niet… daar zit geen leeftijdsgrens aan.

Hoe kan ik dat mijn kinderen duidelijk maken en het vervolgens door de vingers zien bij iemand anders?



Hoe moeilijk ze het ook mag hebben… ik kan er echt geen begrip voor hebben dat er dan gestolen wordt.



Ik had laatst in de winkel dat ik zei dat er geen zakje omheen hoefde… het antwoord: dan pak ik wel even een papieren zakje, want dan weten we tenminste zeker dat u het gekocht heeft… je wilt niet weten hoeveel er namelijk onderop een kinderwagen de winkel uit verdwijnt :shock: .



Vond het fijn dat ik het alternatief van een papieren zakje kreeg al vond ik het wel bizar, ik neem heel vaak dingen gewoon los onderop mee. Heb de bonnetjes toch om het te bewijzen dat ik het betaald heb :eh: .

Ik zou heel veel medelijden met zo’n vrouwtje hebben, mijn hart zou breken.

Zo oud en dan gewoon waarschijnlijk het niet goed kunnen redden.



Ik vind een groot verschil tussen stelen omdat je geen geld hebt voor eten of stelen om die goederen bv te verkopen.



Ik zou er WEL wat van gezegd hebbe, maar tegen de mevrouw zelf.



Ik heb er wellicht te veel suggestieve gedachten over, maar zo’n oudje vrouwtje wat waarschijnlijk veel heeft mee gemaakt hoeft van mij niet te worden opgepakt.

@Madre wrote:

Ik zou heel veel medelijden met zo’n vrouwtje hebben, mijn hart zou breken.

Zo oud en dan gewoon waarschijnlijk het niet goed kunnen redden.



Ik vind een groot verschil tussen stelen omdat je geen geld hebt voor eten of stelen om die goederen bv te verkopen.



Ik zou er WEL wat van gezegd hebbe, maar tegen de mevrouw zelf.



Ik heb er wellicht te veel suggestieve gedachten over, maar zo’n oudje vrouwtje wat waarschijnlijk veel heeft mee gemaakt hoeft van mij niet te worden opgepakt.




ene kant zou ik dat ook hebben, maar ik moet ook altijd een beetje denken aan die volkswagen reclame…niet elk lief oud vrouwtje is een lief oud vrouwtje zeg maar.



Het is gewoon zo moeilijk in te schatten, je weet gewoon niet hoe iemand zijn situatie is…



Denk dat ik trouwens in eerste instantie haarzelf zou aanspreken, maar als ik merk dat ze het toch mee wil nemen toch wel iemand in de winkel.

@Sabrina84 wrote:

ik zou niks zeggen.

maar dat moet iedere voor zich weten.






Ik zou ook niets zeggen, laat ze lekker doen, niet mee bemoeien in elks geval.

Die oudjes kunnen al helemaal slecht rondkomen, ik zou ook iets zeggen tegen haarzelf niet tegen het winkelpersoneel.

Ik heb soortgelijke situatie ook eens meegemaakt hier.



Toen sprak iemand ook de winkelleiding aan en die gingen naar (in dit geval) de meneer toe en spraken hem erop aan…

En wat die meneer vertelde zat zo’n logica in…



De zware spullen deed hij in de tas tussen zijn benen, omdat dat hem weleens uit het mandje gevallen was!!!



Dus misschien deed deze mevrouw dat ook wel…



Vind het moeilijk, had denk ik ook de mevrouw erop aan gesproken… Het is idd: stelen mag niet, al ben je 100!

Maar wat nou als die medewerker met toeters en bellen op die mevrouw was afgegaan en het was niet zo???



Nee, denk ook, zelf mevrouw aangesproken…

@Rooike wrote:

@Sabrina84 wrote:
ik zou niks zeggen.

maar dat moet iedere voor zich weten.






Ik zou ook niets zeggen, laat ze lekker doen, niet mee bemoeien in elks geval.

Die oudjes kunnen al helemaal slecht rondkomen, ik zou ook iets zeggen tegen haarzelf niet tegen het winkelpersoneel.


Mijn opa heeft geld zat hoor! Dus niet alle oudere mensen komen slecht rond…

Ik kan het ook niet laten om te zeggen dat alleen vanwege de leeftijd het een ‘arm vrouwtje’ is, of lief alleen omdat ze oud is.

Lijkt mij in dit geval van niet, want stelen kan toch echt niet.



Ik kan onderhand wel tientallen voorbeelden geven waaruit blijkt dat oudere mensen ook héél erg gierig, schijnheilig, brutaal en nog véél erger dan dat kunnen zijn.

Ik zie oudere mensen dat wel vaker doen met die karretjes. Maar bij de kassa laaien ze het dan gewoon uit. Volgens mij is het gewoon handiger. Dus niet zo snel oordelen vind ik