Oud?

Af en toe voel ik me ineens zo oud. En dat ben ik niet vind ik zelf. Ik ben nu 33 en heb het idee dat ik gisteren nog een les Nederlands aan het volgen was op de middelbare school :mrgreen:.

Maar af en toe :shifty: :?..als ik 's morgens wakker word en mijn gezicht beter bekijk. Zie ik ineens weer een rimpeltje die er eerst toch echt nog niet zat. En schiet mijn vel in mijn hals en borst niet weer direct in de plooi. Dus zit het daar ook nog in de kreukels :roll:.

En dan ga ik de straat op en heb ik het idee dat het personeel in de winkels steeds jonger wordt of bijvoorbeeld de politieagenten :mrgreen:. Da’s natuurlijk niet zo…ik word ouder :wall:.

En steeds mensen mensen gaan u tegen me zeggen. Nu met twee kleine kinderen lijkt het wel nog harder te gaan.

Waar blijft de tijd…

Ik heb nog helemaal geen rimpels… Ben dan ook nog maar 27… :smiley: Maar ik heb ook niet de huid om vroeg rimpels te krijgen. (wel grijze haren, maar die werk je makkelijker weg)

Toen ik laatst in de supermarkt een fles wijn kocht, vroegen ze me om mijn legitimatie… :angel:

Als ik zeg dat ik 19-21 ben geloven mensen het ook… :lol:

Maar er wordt ook wel u tegen me gezegd… en ik zie ook wel dat mensen op tv jonger worden.

Dan voel ik me soms niet meer zo fris en fruitig…

Ik ken het… :wink: Word volgende maand 32, hebben zware tijden metonze dochter gehad en dat is mij niet in de koude kleren gaan zitten en dat is mij (mijns inziens) ook aan te zien. Wallen, rimpels en een moe gezicht.

Nu moet ik ook wel zeggen dat tijdens alle turbulentie ik mijn gezicht ook niet goed verzorgt heb, terwijl ik daarvoor met cremé-pjes en maskertjes in de weer was, mijn huid is daardoor nu ook erg droog.

Word ook aangesproken als u en mevrouw en waar ik steeds meer tegenaan loop zijn de lichamelijke ongemakken. Een pijntje hier en een pijntje daar en ook al wil ik nog steeds 7 dingen tegelijk, het lukt mij gewoon niet meer.

Ik kwam laatst een oud klasgenootje tegen van 16 jaar geleden.

Ik zei nog tegen hem dat ik mezelf eigenlijk nog helemaal niet zou oud voel.En dat is ook zo.Soms denk ik weleens kan dit wel in ben al 30 :think:

Ik ben gelukkig niet de enige met deze “afwijking” :mrgreen:

Vriendin en ik zeiden laatst nog dat we onszelf zo jong vonden en alle andere moeders om ons heen er echt uitzagen naar hun leeftijd.

Maar volgens omstanders ligt dat echt aan ons en zien we er wel uit als 29 en 30 jaar :lol: Ik voel me 19 en voor mijn gevoel zie ik er ook zo uit.

Maar ja…als de oppas van 17 er is en ze zegt netjes u en mevrouw tegen mij, besef ik me weer dat ik echt geen 19 meer ben :mrgreen:

Zeer herkenbaar :mrgreen: Ik ben ook 33 en idd steeds meer mensen zeggen u. Maar ik heb nog geen rimpels :mrgreen: :wink: Ik voel mezelf ook jonger en veel mensen schatten mij ook jonger. Ach je bent zo oud als je je voelt zeg ik altijd maar.

Nou ik ken het ook, ben ook 33 jaar.

Ik heb het ook met dingen die ik dan vertel tegen iemand en die weet dan echt niet waar ik het over heb. Dan zeg ik maar gelijk, ja, dat is van voor jouw tijd!

Het U zeggen valt mij ook steeds meer op. We worden gewoon oud!

Ik was vandaag op een verjaardag.

Iemand van 21 vroeg of ik wat wilde drinken.

Ze zei u tegen me :shifty:

@Becca wrote:

Ik was vandaag op een verjaardag.

Iemand van 21 vroeg of ik wat wilde drinken.

Ze zei u tegen me :shifty:

Whahahahahha

Ow sorry hoor, maar je zegt het zo grappig!

Ik ben trouwen 23 en zeg echt geen u tegen mensen van 33.

Tenminste niet als het iets informeels is.

Ik ben overigens nog laaaaaaaaaaaaaaang geen 33 :lol:

Nee dat dacht ik al :mrgreen:

oke ik ben dan nog niet echt… ‘oud’ (bijna 20)… maar ik merkte het toen ik vorrig jaar achter de bar stond van een voetbalkantine al die gozertjes zeiden u tegen mij (terwijl sommige van mijn leeftijd zijn!!!) geweldig natuurlijk dat ze nog een beetje respect hebben… maar kom op :stuck_out_tongue:

ben het trouwens wel zat dat als ik shag voor vriendlief ga halen ze blijven vragen om m’n identificatie… ik bedoel… moet je daar niet 16 voor zijn??? :doh: de mensen die het vragen zijn vaak nog jonger dan mij…

Laatst vroeg iemand (jaartje of 25) hoe oud is was…ik zeg 37, zegt ze “oh, geeft niet hoor”… :shock:

Toevallig had ik het er met mijn moeder vorige week over toen ik 34 werd. Ik voel me nog steeds ergens begin 20, hihi. Maar idd, als ik dan in de spiegel kijk zie ik de eerste rimpeltjes verschijnen… :cry:

Ik word al jaren oud 8)

ik heb dat ook wel eens (heel vaak…) en ik ben 26… mensen schatten mij 33…

maar als ik een kroegie of discotheek in stap lopen er allemaal meiskes rond en dan voel ik mij echt OUD!

@Mar10e wrote:

Ik word al jaren oud 8)

En gelukkig maar zou ik zo zeggen.

Ik vind niet dat ik er oud uit zie, ben 26 en word vaak nog jonger geschat.

Ik voel me nog jong, fris, fruitig en hip (ben het ook 8) :angel: ) maar als ik dan af en toe kijk naar de televisie inderdaad, dat een Nicolette van Dam bijvoorbeeld nog maar 23 is… dan denk ik ook…goh dan ben ik ouder…

Of als ik op zaterdag moet werken en al die werkende scholieren in de kantine zitten en dingen bespreken die ik ruim 10 jaar geleden interessant vond dan denk ik ook…goh ik word oud…

Of als je hoort dat je nichtje van 15 (die ik nog in de kinderwagen heb rond geduwd) naar dezelfde discotheek gaat als waar jij ‘vroeger’ altijd heen ging.

Maar dat is dus echt meer op dat gebied, gelukkig niet als ik in de spiegel kijk.

Altijd als mensen zeggen ‘Goh, jij lijkt echt veel jonger’ zeg ik ‘Als ik 50 ben, ben ik er vast erg blij mee’. :smiley:

Ik besefte laatst dat het al 20 jaar geleden is dat ik voor mijn MAVO ben geslaagd…20 jaar :shock:

Gelukkig voel ik me (meestal :shifty: ) nog net als 10 jaar geleden.

Zoals Toon Hermans het al zo mooi zei: Als je morgen geen dag ouder bent als vandaag, dan is er iets goed mis :lol:

Ik ben 34 jaar en inderdaad blij dat ik elke dag weer een dagje ouder word.

Het helpt wel dat er laatst iemand aan de deur kwam, die vroeg of mijn moeder thuis was :mrgreen:

Heb ze maar verteld dat ze dan bij haar moesten aanbellen en niet bij mij :stuck_out_tongue: