Ik had een keer een maand AB ivm tekenbeten en ging toen na een tijdje toch een keer een biertje drinken - nou die telde voor vijf. Ik was die avond goedkoop uit zeg maar.
Dus ik zou voor de zekerheid niet te vroeg beginnen met drinken en mijn vrienden alvast waarschuwen voor als je ineens ligt te snurken onder de tafel.
Ik werd er vooral heel duf van.
En ik heb momenteel een client waar ik werk met een stevig alcohol prolbeem en die heeft nu ook ab en die is zo wazig als wat (want tja die drinkt natuurlijk gewoon door)
In het begin werd ergens geschreven dat je alleen de ochtend dosering moest nemen, maar zoiets moet je dus nooit doen.
Het geldt voor jou nu gelukkig niet, maar als je zelf de dosering van AB gaat veranderen, dan kun je het net zo goed door de plee spoelen.
Datgene waarvoor je het dan slikt, gaat waarschijnlijk niet goed over en kan vervolgens erger weer terugkomen.
Maar dit even helemaal terzijde 8)
@Heleentje wrote:
In het begin werd ergens geschreven dat je alleen de ochtend dosering moest nemen, maar zoiets moet je dus nooit doen.
Het geldt voor jou nu gelukkig niet, maar als je zelf de dosering van AB gaat veranderen, dan kun je het net zo goed door de plee spoelen.
Datgene waarvoor je het dan slikt, gaat waarschijnlijk niet goed over en kan vervolgens erger weer terugkomen.
Maar dit even helemaal terzijde 8)
um…als je een dosis vergeet voor wat voor reden zal dat echt niet de rest van de kuur teniet doen hoor.
Gewoon niet drinken?
Karin, waarom slik je de AB?
Ik neig ook naar niet drinken zonde van de dure champagne. Die bubbeltjes smaken op 10 januari net zo goed of misschien als je de AB slikt ivm holte ontstekingen etc nog wel beter.
@ruud wrote:
Karin, waarom slik je de AB?
Ik neig ook naar niet drinken zonde van de dure champagne. Die bubbeltjes smaken op 10 januari net zo goed of misschien als je de AB slikt ivm holte ontstekingen etc nog wel beter.
Bronchitis.
En die dure champagne maakt mij niet zoveel uit. Het had ook een goedkope mogen zijn maar ik lust best een glaasje. Kom op, het is oud en nieuw! Daar hoort een glaasje proost bij.
En anders ben ik gewoon de bob en breng ik het bezoek thuis. Ik denk dat ik dan het hele jaar aardig gevonden word, is ook wat waard

@Angel & Luna wrote:
ik heb vroeger eens alcohol met antidepresiva gecombineerd :mrgreen: :mrgreen:
ik was compleet van de wereld en heb toen het hele huis onder gespuugd :mrgreen: :mrgreen:
dus ik zou niet gauw meer alcohol en medicijnen combineren
Oh :silenced: heb 2,5 jaar Antidepresivia geslikt maar ook als ik ging stappen gewoon flink gedronken. (had nergens last van na die tijd gelukkig) Maar heb daar nooit bij nagedacht eigenlijk dat het geen combi is :doh:
Tja antibiotica en alcohol :think: ik zou die gok toch niet nemen
@Karin2 wrote:
@ruud wrote:Karin, waarom slik je de AB?
Bronchitis.
En die dure champagne maakt mij niet zoveel uit. Het had ook een goedkope mogen zijn maar ik lust best een glaasje. Kom op, het is oud en nieuw! Daar hoort een glaasje proost bij.
En anders ben ik gewoon de bob en breng ik het bezoek thuis. Ik denk dat ik dan het hele jaar aardig gevonden word, is ook wat waard![]()
Als je dan toch wilt drinken zou ik een fles van een tientje halen en die echte bewaren voor als mijn smaak optimaal is. :inlove:
Volgens mij wil jij gewoon iets drinken wat wij ook zeggen - we horen wel hoe het was :mrgreen:
Misschien al gezegd hoor…Maar kan nu niet alles teruglezen want ik zit op het werk :shifty: Anders even de apotheek bellen? Ik denk dat die je toch het beste kan adviseren…Wij kunnen nu toch wel zeggen, nou 1 glaasje kan geen kwaad of wel…Zij hebben er voor geleerd…
Vindt dat je niet met je gezondheid risico’s moet nemen…Maar dat is mijn mening he :shifty:
Ik ben eruit hoor, ik kreeg per pb al de vraag wat ik doe morgen
En de fles champagne gaat gewoon open want we hebben ook wel een reden om te knallen en ik drink een klein glaasje mee. Daarvan zal ik niet op mijn kop gaan staan
@Karin2 wrote:
Ik ben eruit hoor, ik kreeg per pb al de vraag wat ik doe morgen
En de fles champagne gaat gewoon open want we hebben ook wel een reden om te knallen en ik drink een klein glaasje mee. Daarvan zal ik niet op mijn kop gaan staan
En als je wel op je kop gaat staan…Fotos!!! :lol:
nou idd wat nef zegt hahahaha
bewijs
Iig veel plezier vanavond hoor!
De apotheek of assistente zal altijd zeggen niet te drinken, maar ach wat kan 1 glaasje nu??
Je zal er hoogstens beter van slapen hahahaha!
Veel plezier vanavond!!! :thumbup:
vriendin van me heeft wijn gedronken tijdens een ab kuur en die is een dag vreselijk ziek geweest (lees heel erg braken…). Dus het kan inderdaad heel verkeerd vallen.
technische uitleg:
Medicijnen worden afgebroken via je lever, als je dus iets neemt dan worden de ’ paden’ in je lever geblokkeerd. Als je daar alcohol bij drinkt kan het zijn dat de alcohol minder wordt afgebroken omdat de paden in je lever al bezet zijn. Hierdoor kan de alcohol dus harder pakken in je lijf, je kunt dus meer dronken worden van 1 glaasje bv.
Zelf drink ik gerust bij alcohol, je moet alleen een beetje uitkijken als je bv daarna nog moet rijden en normaal misschien wel rijdt na 1 glaasje.
Ik zou dus zeggen: lekker aan de champie!!!
Veel plezier
gr
muts
Uhh de champie blijft toch in de kelder staan. Mijn toestand verbetert niet en ik krijg er vandaag Prednisolon bij :? Dus eerst maar even beter worden!
Bedankt voor het meedenken en een goede jaarwisseling allen :lol:
@muts99 wrote:
Zelf drink ik gerust bij alcohol
hi hi hi hi hi hi hi hi :mrgreen:
Maar lees net het ber van TS

Beterschap karin :hug: :hug: :hug: