Oud & Nieuw : Antibiotica & alcohol

We zijn er al over uit waar er oud en nieuw gevierd wordt met een groepje vrienden, gezellig bij ons :thumbup: (dus voor wie het gevolgd heeft, we hoeven niet met de kinderen 's nachts over straat te lopen/fietsen.

Maar ik zit helaas een beetje in de lappenmand en heb antibiotica en de laatste keer dat ik dat gehad heb was ik 19. Nu wil ik best een paar glaasjes drinken maar de huisarts heeft me gewaarschuwd met de combinatie drank en ab want 1 glaasje kan voldoende zijn om compleet op mijn kop te staan :o . Nu ben ik wel wat gewend maar ik heb geen zin om tiejolala gastvrouwe te spelen hier. Wie weet of een wijntje en wat champi kwaad kan ?

ik lees het even over en denk meteen :

Goh, wat klinkt dit eigenlijk suf :roll:, ik ben meestal de eerste die er een feestje van bouwt. Maar ik wil niet dat het verkeerd valt, snaps ?
:shifty:

Volgens mij is alcohol ook van invloed op de wérking van de ab…als ik het goed begreep altijd… :think:

Ik denk dat je het antwoord al van je huisarts hebt gehad :mrgreen: Ik denk dat hij je beter kan adviseren als arts zijnde. Ik zou t niet doen, medicijnen en dranken kunnen een rare wisselwerking op elkaar hebben. Aan de jip en janneke champagne dan maar. :mrgreen:

Oh echt ? Klinkt wel logisch maar wat ik dan niet logisch vind is dat de HA dát dan niet vermeld… Dat is toch wel belangrijker dan de info die hij mij gaf.

Als je wilt drinken, zou ik misschien alleen de ochtend dosis nemen, en dan pas weer de volgende ochtend. Maar het verstandigste is uiteraard niet drinken en gewoon je kuur afmaken.

:hug:

Natasja, hij heeft het me niet verboden hoor, hij zei heel lacherig dat ik er wel mee uit moest kijken want de alcohol zou harder inslaan. Hij wenste me een fijne jaarwisseling :wink:

Maar ik kan best zonder hoor, maar ik vind het wel lekker én gezellig.

ehm… tis uitermate slecht voor je lever! niet dat je lever er aan kapot kan gaan, maar een kamaraad van me broertje heeft daardoor wel een chronische leveraandoening!

tja… ik zou het niet doen! maar ieder zijn eigen keus!

@Karin2 wrote:

Natasja, hij heeft het me niet verboden hoor, hij zei heel lacherig dat ik er wel mee uit moest kijken want de alcohol zou harder inslaan. Hij wenste me een fijne jaarwisseling :wink:

Oooooh nou in dat geval… :mrgreen:

nou dan weet ik t ook niet eigenlijk. :think:

ik heb vroeger eens alcohol met antidepresiva gecombineerd :mrgreen: :mrgreen:

ik was compleet van de wereld en heb toen het hele huis onder gespuugd :mrgreen: :mrgreen:

dus ik zou niet gauw meer alcohol en medicijnen combineren

@konijn wrote:

ehm… tis uitermate slecht voor je lever! niet dat je lever er aan kapot kan gaan, maar een kamaraad van me broertje heeft daardoor wel een chronische leveraandoening!

tja… ik zou het niet doen! maar ieder zijn eigen keus!

Oh dat is behoorlijk ernstig, :shock: dat wist ik niet… dan zou ik t wel weten Karin. Toch maar aan de Jip en Janneke sjampie.

1 wijntje (of 2 :mrgreen: ) kan geen kwaad hoor. Als het echt niet mocht, zat er wel een waarschuwingssticker opgeplakt. Het kan inderdaad wat harder aankomen, maar verder niet.

Geniet jij maar lekker van je glaasje :angel: .

En heerlijk dat jullie toch lekker thuis kunnen blijven.

:-* Heleen

@Heleentje wrote:

1 wijntje (of 2 :mrgreen: ) kan geen kwaad hoor. Als het echt niet mocht, zat er wel een waarschuwingssticker opgeplakt. Het kan inderdaad wat harder aankomen, maar verder niet.

Geniet jij maar lekker van je glaasje :angel: .

En heerlijk dat jullie toch lekker thuis kunnen blijven.

:-* Heleen

Ik heb ook wel eens gedronken bij een abkuur…ik zou idd wel alleen de ochtend dosis nemen…

Niet lam gaan maar een glaasje gaat je lever niet zomaar stuk van hoor :angel:

toevallig zit ik precies met 't zelfde… ik heb ab gekregen vanwege een onopgemerkte blaasontsteking. Ben er vandaag mee begonnen, duurt 5 dagen. Kreeg er een met een heel moeilijke naam… nitrofurantoinemicrokristallijn Sandoz (50mg). In de bijsluiter en op de verpakking staat helemaal niets over alcohol dus heb ik de apotheek gebeld. Zij adviseerde me gerust een glaasje of 2 te drinken, dan een sloot water erachteraan en dan mag ik nog wel wat. :think:

Als ik op internet zoek op dit type ab en alcohol, krijg ik overal dat het gewoon kan (zoals mijn apotheker ook al zei).

Ik probeer gewoon eerst een glaasje, dan een uurtje later nog een en als dat allemaal goed gaat, neem ik er gerust nog een :mrgreen: en ik zorg dat ik de laatste dosis voor die dag vroeg in de avond neem.

Veel plezier alvast, fijne jaarwisseling!

Ik heb het wel eens gedaan.

Een hele avond bruiloft biertjes gedronken met de rest mee. :wink:

En de ab kuur gewoon genomen volgens recept :wink:

Dus ik zou het gewoon doen.

Goede oplossing trouwens dat het nu bij jullie is.

Hmm, ochtend,- en middagdosis ? Dat verschilt dan vast per soort want ik hoef maar 1 tablet per dag.

Fijn dat jullie meedenken :-*

Dan zou ik 'm vroeg in de ochtend nemen :stuck_out_tongue:

zitten wel grote verschillen inderdaad. Ik heb 4 pillen per dag… :sick:

had even gegoogled omdat ik toch ook wel benieuwd was :smiley: en je een pb gestuurd met een link

Nooit veel last gehad van de combi, misschien alleen als je écht veel drinkt of sterke drank als cognac of whisky ofzo? Als je het voelt gewoon stoppen toch, of een paar glazen water drinken, dat wil ook wel eens helpen voor de verdunning heb ik me laten vertellen :mrgreen: , enjoy your evening :smiley:

Whaha, bedenk me plots waar ik wél eens last van gehad heb, een flinke dosis anti allergie medicijnen en toen een wijntje erachteraan, mennnnn… wat had ik een slaap zeg! :shock: . Maar goed, moet ik er wel bijzeggen dat ik áls ik die tabletten inneem ik ook heel erg veel last heb en de maximale dosis of een beetje meer inneem :oops: om er zo snel mogelijk vanaf te zijn…