junkie hahahaha
kaar als je niet helemaal totalll losssss gaat dan kan je heus wel 1tje 2tje 3tje nemen denk ik hoor.
maarja , het risico ALS het wat harder inkomt dan kan je ook al helemaal lam zijn van een half glaasje
ben eens een keertje straaaaaaaaaaaaaal bezopen geweest van 2 slokkies bier ghehehe viel ook niet helemaal goed , maar das weer een ander verhaal :lol:
@natasja wrote:
Ik denk dat je het antwoord al van je huisarts hebt gehad :mrgreen: Ik denk dat hij je beter kan adviseren als arts zijnde. Ik zou t niet doen, medicijnen en dranken kunnen een rare wisselwerking op elkaar hebben. Aan de jip en janneke champagne dan maar. :mrgreen:
:thumbup:
Zo erg is het toch niet om niet te drinken :think: gezondheid gaat voor een glaasje .
Ik ben wat dat betreft heel stipt met dat soort dingen

Ik zou me iig geval wel aan de dosis houden, anders is de kans groot dat je de kuur opnieuw kan beginnen.
Zit ook sinds gisteren aan de ab maar drink toch niet…"(1slokje champ dan…)
Zou geen alcohol nemen…
Lol zonder alcohol kan ook!!
Toch?? :think:
Ik zou ook geen alcohol nemen, zekerheid voor alles.
Daarbij, lol kun je ook hebben zonder alcohol. Vind het een beetje onzin om dan te gaan zeggen je kunt makkelijk 1 of 2 glaasjes nemen, dan kun je ze ook makkelijk niet nemen.
(nou ben ik altijd een alles of niets type hoor, dus ik zou voor de drank gaan of niet. In mijn geval dus ook niet dit jaar ;))
Dames,ik zeg toch ook niet dat ik geen lol heb zonder alcohol ? Beetje flauw om dat te zeggen. Ik mag graag een wijntje drinken, ik vind het lekker en zeker gezellig, helemaal op zo’n avond als deze. Bovendien heeft M. vorig jaar een belachelijk dure fles champagne gekregen en die hebben we toen ook mét reden in de kelder laten staan met oud & nieuw maar nu gaat ie wel knallen hoor! Maar ik wil geen problemen krijgen met de kuur en bij navraag blijkt dat heel erg mee te vallen dus ik neem zeker een glaasje champie.
Dan maar junkie :roll:
@Karin2 wrote:
Dames,ik zeg toch ook niet dat ik geen lol heb zonder alcohol ? Beetje flauw om dat te zeggen. Ik mag graag een wijntje drinken, ik vind het lekker en zeker gezellig, helemaal op zo’n avond als deze. Bovendien heeft M. vorig jaar een belachelijk dure fles champagne gekregen en die hebben we toen ook mét reden in de kelder laten staan met oud & nieuw maar nu gaat ie wel knallen hoor! Maar ik wil geen problemen krijgen met de kuur en bij navraag blijkt dat heel erg mee te vallen dus ik neem zeker een glaasje champie.
Misschien heb je dan wel dubbel lol…laveloos na 1 glas! Cheap date!

@Karin2 wrote:
t, is maar net hoe je het zelf opneemt hoe het er staat :think:
T, is jou lichaam je moet zelf weten wat je doet, maar het wel drinken neem je wel aan , maar beter niet doen niet :think:
het kan altijd de kuur beinvloeden, maar goed jou lijf niet de mijne :-*
enne er staat nergens dat je een junk bent en er is ook niemand die dat zo voordoet komen!
Nou drink ik toch al bijna nooit alcohol maar als ik ook maar iets op heb wat een medicijn is dus ook een paracetamol dan drink ik dus niets waar alcohol in zit. He kan zelfs de werking van het medicijn beinvloeden.
Als ik met oud en nieuw een AB kuur zou hebben dan zou ik zeker niet drinken, dan zou ik denken knal die champagne een week later open.
Maar alcohol in combinatie met een medicijn vind ik niet kunnen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Hier ook een junkie lig al vanaf vorige week woensdag ziek in bed met keel en oorontsteking 2de abkuur inmiddels morgen slik ik de laatste pillen maar ik ga er ook voor hoor ff een glaasje wijn erin.
Mijn knoarts zei dat het best wel mee viel maar met mate innemen, en dat doen we dan ook drinken met maten :mrgreen:
@melanie wrote:
@Karin2 wrote:Dames,ik zeg toch ook niet dat ik geen lol heb zonder alcohol ? Beetje flauw om dat te zeggen. Ik mag graag een wijntje drinken, ik vind het lekker en zeker gezellig, helemaal op zo’n avond als deze. Bovendien heeft M. vorig jaar een belachelijk dure fles champagne gekregen en die hebben we toen ook mét reden in de kelder laten staan met oud & nieuw maar nu gaat ie wel knallen hoor! Maar ik wil geen problemen krijgen met de kuur en bij navraag blijkt dat heel erg mee te vallen dus ik neem zeker een glaasje champie.
T, is jou lichaam je moet zelf weten wat je doet, maar het wel drinken neem je wel aan , maar beter niet doen niet :think:
De huisarts heeft niet gezegd dat het beter is van niet.
Ik reageerde op de opmerkingen dat je ook een leuke avond kunt hebben zonder alcohol, dat was het punt namelijk helemaal niet.
Ik dronk gewoon altijd wat 2 of 3 glaasjes ofzo en had er niks van. Ik gebruik nu ook anti depressieva en drink ook ook 3 glaasjes. Je kunt toch gewoon een glaasje drinken en dan kijken of je je er goed bij voelt zo niet dan stoppen zo wel kun je volgens mij best nog een glaasje drinken hoor.
gr Leonie
Het is voor iedereen anders denk ik.
Mijn psych had me gewaarschuwd voor alcohol en mijn medicijnen .
Hij zei dat 1 glas zou voelen als 2 glazen.
maar normaal dronk ik 3 glazen en dan voelde ik het.
nu dronk ik 5 glazen voor ik er iets van voelde.
En dat terwijl ik al anderhalf jaar niet had gedronken.
bij mij gold het dus helemaal niet…
Een vriendin van mij is apotheker en die heeft eens tegen mij gezegd dat alcohol en antibiotica echt geen kwaad kan. Ik zou me niet te druk maken en gewoon een paar glaasjes nemen als je er zin in hebt!
(en ik slik ook ad en drink ook weleens alcohol hoor, kwestie van wennen maar 't gaat prima! :mrgreen: )
Tip: voor je eigen gemoedsrust kan je het ook de apotheker vragen, die weet er meer van dan een huisarts.
Ik vind het wel bijzonder dat veel mensen hier denken dat een paar glazen wel kunnen - zonder te weten wat voor soort medicijn je precies gebruikt.
Even googlen levert me bijvoorbeeld deze informatie op (van alcoholinfo website):
Het is afhankelijk van de soort antibiotica dat u slikt of u wel of niet een glaasje kunt drinken. In alle gevallen geldt dat zowel het antibioticum als de alcohol door de lever worden afgebroken. Dit belast de lever extra.
Bij sommige antibiotica levert de combinatie met alcohol problemen op. Een voorbeeld hiervan is flagyl, dat bij vrouwen wordt voorgeschreven bij vaginale infecties. Hier kunnen bijwerkingen als misselijkheid, hoofdpijn, blozen en zweten zich voordoen.
Bij antibiotica die niet in combinatie met alcohol kan vindt u een waarschuwing in de bijsluiter of een vermelding op het etiket. Bij andere antibiotica mag u alcohol drinken mits u het bij een enkel glaasje houdt. U kunt bij twijfel altijd informatie vragen bij uw apotheek.
Persoonlijk zou ik mijn informatie in dit geval liever bij arts en/of apotheek halen dan hier op het forum.
Van die verhalen van ‘ik doe het ook altijd en heb nooit problemen gehad’ … tja, wat moet je daar nou mee - valt voor mij in de categorie ‘mijn opa van 90 rookt drie pakjes sigaretten per dag en hij is er ook oud mee geworden’.
Voor de duidelijkheid nogmaals :
Ik heb het er met mijn huisarts over gehad en mijn huisarts is tevens apotheker. Ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat en ik haal mijn info dus niet van het forum, ik vraag alleen naar de ervaringen van ab en alcohol, niet of het kwaad kan maar in hoeverre het invloed heeft op mijn toestand
Oh sorry, dat had ik niet goed gelezen dan… :oops:
Ik wilde eigenlijk Meijs quoten, beetje mislukt :shifty:
Maar ik weet wel degelijk wat voor medicijn ik gebruik. Ik weet dat ik allergisch ben voor een paar soorten ab behalve deze die ik nu heb. De bijsluiter ken ik zowat uit mijn hoofd, ik lees altijd alles na wat ik slik. Ã?ls ik wat slik want ik gebruik zelden medicatie.
Overigens Meijs, waar haal jij uit dat mensen niet weten wat voor medicijnen ze gebruiken ?
@Karin2 wrote:
Ik wilde eigenlijk Meijs quoten, beetje mislukt :shifty:
Maar ik weet wel degelijk wat voor medicijn ik gebruik. Ik weet dat ik allergisch ben voor een paar soorten ab behalve deze die ik nu heb. De bijsluiter ken ik zowat uit mijn hoofd, ik lees altijd alles na wat ik slik. Ã?ls ik wat slik want ik gebruik zelden medicatie.
Overigens Meijs, waar haal jij uit dat mensen niet weten wat voor medicijnen ze gebruiken ?
Ik schreef dat mensen hier niet weten welk medicijn JIJ precies gebruikt - en ze dus ook niet veel kunnen zeggen of jij dat veilig in combinatie met alcohol kan doen.
Ik had overigens wel gelezen hoor dat je arts het geen probleem vindt. Maar ik snap dan niet zo goed wat je nog hier zou willen horen - heb jij er iets aan om te horen hoe anderen met HUN medicijnen en HUN lichaam op alcochol hebben gereageerd?
En mijn opmerking is verder niet bedoeld om je aan te vallen - het lijkt erop dat je je goed hebt laten informeren door je arts, en als je op basis daarvan denkt wel een paar glazen te kunnen drinken, dan lijkt me dat prima.
Maar het valt me op dat hier op het forum veel mensen denken van alles te weten over medische zaken, waarvan ik denk, hoe kun je nou een mening geven hierover als je a. geen arts bent en b. niet alle details weet over de betreffende persoon / ziekte / medicijnen.
(sorry, is meer een ergernis in het algemeen)
@Mejis wrote:
@Karin2 wrote:Ik wilde eigenlijk Meijs quoten, beetje mislukt :shifty:
Ik schreef dat mensen hier niet weten welk medicijn JIJ precies gebruikt - en ze dus ook niet veel kunnen zeggen of jij dat veilig in combinatie met alcohol kan doen.
Oooh aha, dan heb ik je verkeerd begrepen. In dat opzicht heb je wel gelijk natuurlijk, niemand weet welk soort ab ik gebruik.
En of het veilig kan icm alcohol was ook mijn vraag niet alhoewel dat wel als zodanig wordt opgevat.