Origineel cadeautje voor kraamhulp

Ik heb even rondgeneusd, maar kan het niet zogauw vinden. En hopelijk mag het een dagje hier in de huiskamer blijven staan :wink: (krijg ik meer reacties denk ik :angel: )



Mijn vraagje is alsvolgt:

De kraamhulp van mijn vriendinnetje komt morgen voor het laatst!

Het is een schat van een mens en ook ontzettend goed in haar werk.

Ze willen haar morgen dus een leuk origineel cadeautje geven. Geen standaard doosje Merci maar iets bijzonders.



Wie heeft er een leuk idee???

euuhh, lastig :think:

de mijne heeft net wel een doosje Merci gehad maar we hadden het ook over onze gedeelde chocoladeverslaving gehad :wink:



andere ideeen:

  • een leuk plantje bv blauwe druifjes ofzo in een pot
  • glazen pot met oud-hollands snoep (hema)
  • lekkere douchegel?

    sorry, ik help niet echt :roll:

Wij hebben haar een flesje Jill Sander Sun gegeven omdat zij tijdens

de kraamweek ons zonnetje is huis was :smiley:

Ik heb wat foto’s van Hieke uitgeprint (4 stuks bijelkaar op 4x6) en daarbij een tekst gemaakt: [naamkraamhulp] bedankt! Ze was er erg blij mee. Daarbij ook een geboortekaartje. Wilde ze graag voor haar plakboek. Nu met de eerste verjaardag sturen wij haar weer wat foto’s.

Wij hebben haar een fotolijstje gegeven met daarin een foto van haar en Tyme. Op het fotolijstje zelf ( was blank hout ) hebben wij een tekst geschreven met bedankt etc.



Ze vond het erg leuk!



liefs Marije.

Onze kraamhulp had net een nieuw pupje dus heb ik voor haar een klein kraammandje gemaakt met kadootjes voor de nieuwe aanwinst :slight_smile:



Zij zelf kreeg een mega bos lange rozen.

Misschien een mooi fotoboekje waar ze alle fotootjes in kan doen van kindjes bij wie ze gekraamd heeft? En de eerste foto zit er natuurlijk al in…

Onze kraamhulp was helemaal weg van onze hond dus we hebben een foto gemaakt waar zij op staat met Bram en onze hond Max…Met een leuke tekst erbij!!

Ook zag ik dat ze 2 pandora armbanden om had dus we hebben haar een cadeaubon gedaan waar ze dus e.v.t een bedeltje van kon halen

Ik ben zelf kraamverzorgende geweest en ik zelf vond het altijd heel erg leuk om een lief (geschreven) kaartje te krijgen met daarin een paar foto’s van hun kindje. Dat deed me altijd meer dan een bloemetje of kadobon :wink:

Die van ons ging een paar weken later op vakantie naar Sri Lanka dus we hebben toen een reisgids voor haar gekocht.



Maar ik denk ook niet dat ik je help nu…



@nneke! had volgens mij een ontbijt/brunch geregeld toen voor hun kv?

Wij hadden een mooie plant met potje gegeven…

Ik heb een melkpakje geknutseld van papier waarop ik eerst foto’s van hun (het waren er 2) met Leonie had gezet. In het melkpakje wat bonbons :mrgreen: en klaar is klara! Zal kijken of ik nog een foto kan vinden…

wij hebben ook een kaartje met een foto gedaan.



maar dat melkpakje/gebeuren vind ik ook heel leuk!

Dat is inderdaad erg leuk Biebels :thumbup: :thumbup:

Wij hebben onze kraamhulp een bronzen beeldje gegeven.

2 handen met een baby’tje erin.

ik had haar 2 ronde vaasjes met een rode bloem in gegeven met rode steentjes er in , omdat ze haar woonkamer net overnieuw geverfd had met rode accesiores en ik dacht dit staat vast mooi er bij op haar nieuwe kast :think:

… een boek over babymassage?

De eerste keer heb ik de kraamhulp een heel mooi bewerkte bijenwaskaars gegeven (maar dat was omdat mijn toenmalige vriend per se niet de stad in wilde om iets voor haar te kopen en ik die kaars nog had liggen :oops: )

en de tweede keer een flesje badolie. Maar eigenlijk vind ik een boek over babymassage leuker :smiley: , helaas had ik daar ook de vorige keer niet op tijd aan gedacht…

Wij hebben een foto van haar en Matthijs uitgeprint en op een kaart geplakt en daarbij 2 verfvoet afdrukjes van ons zoontje erbij.



(en een doosje merci en een bos bloemen hahaha)



Ze vond het ontzettend leuk…











(alleen achteraf, verfvoetafdrukjes maken met een baby van 6/7 dagen oud is niet echt een succes :oops: , maar goed dat wisten wij als nieuwe papa en mama toen nog neit hahahaha)

ehm, tja ik ben niet de attentste persoon op aard, maar ik ‘schrik’ even van dit topic.

Is het zo gangbaar om je kraamhulp een cadeautje te geven?

Ik heb daar dus nog nooit iemand over gehoord en had het eerlijk gezegd nooit zelf bedacht. Een beetje vanuit de gedachte dat ze gewoon voor haar werk betaald wordt.



Maar neemt niet weg dat we een heel lieve kraamverzorgster hadden en nu voel ik me dus een beetje lullig omdat ik niks voor haar had.



Ik heb haar wel een geboortekaartje gestuurd, maar ja da’s niet echt een cadeautje.

@Sonne wrote:

ehm, tja ik ben niet de attentste persoon op aard, maar ik ‘schrik’ even van dit topic.

Is het zo gangbaar om je kraamhulp een cadeautje te geven?

Ik heb daar dus nog nooit iemand over gehoord en had het eerlijk gezegd nooit zelf bedacht. Een beetje vanuit de gedachte dat ze gewoon voor haar werk betaald wordt.



Maar neemt niet weg dat we een heel lieve kraamverzorgster hadden en nu voel ik me dus een beetje lullig omdat ik niks voor haar had.



Ik heb haar wel een geboortekaartje gestuurd, maar ja da’s niet echt een cadeautje.


Nou, het hoeft niet natuurlijk, maar het lijkt me als kraamverzorgster wel leuk een aandenken te hebben aan de kindjes/gezinnen waar je bij geweest bent. Vandaar dat ik een foto-cadeautje heb gegeven.

Ik probeer als juf ook steeds de cadeautjes tegen te gaan, maar een tekening of een briefje vind ik erg leuk om te krijgen aan het eind van het schooljaar :mrgreen: (het is me trouwens nog nooit gelukt geen cadeautjes te krijgen :? :shifty: :wink: )