Oppas

Onze oppas stopt ermee :’( Zo jammer, kindjes vinden haar helemaal leuk en wij ook :frowning:



Maar mocht er dus iemand zijn, of mocht je iemand weten, die af en toe in het weekend op onze ukken wil passen… Gewoon incidenteel, als wij een keer een dagje of een avondje wegwillen.



Pfff baal er wel van hoor, we hebben er zo lang over gedaan om haar te vinden en ze is hier 3 leuke jaren geweest. Maar goed, aan alles komt een eind he :wink:

Heb je het al aan de oppas zelf gevraagd, of zij niet iemand weet die haar baantje wil overnemen?

Ik ben vroeger wel eens op die manier via vriendinnen aan een oppasbaantje gekomen.

Ja heb ik gedaan. Maar onze oppas is 28 of zo en de meeste 28-jarigen en hun vriendinnen zijn met andere dingen bezig dan oppassen :mrgreen:

wij zijn dus ook op zoek, mijn schoonzusje gaat na de vakantie studeren in zwolle en heeft dan niet echt tijd meer om op te passen.

dus, de oppas heeft gelijk twee adresjes waar ze wel eens kan oppassen!

ze mogen ook af en toe wel hier komen hoor :mrgreen: gezellig en plek zat



ik heb alle papieren als gastouder heb ehbo en manlief is brandweerman



en heeeeeeel erg veel ervaring

haha ja maar het is voor als wij een keertje uit eten willen oid, dan wil ik toch echt iemand hier aan huis hebben :wink: Wil gewoon een leuke meid die we kunnen bellen, die zelf geen rekening hoeft te houden met haar eigen kinderen en gewoon kan komen als we bellen.



Heb een adv. op mp gezet weer, eens kijken wat er deze keer van reacties komt…

Vicky ik ga voor je duimen dat je iemand vind. Ik zal hier ook mijn oren en ogen openhouden voor je!

Ja hoor, ik heb mijn vorige oppas ook via mp. Je moet wat he, we hebben echt niemand in de buurt die het kan doen (of die we het willen laten doen).

Gewoon iedereen uitnodigen en gesprekken voeren en dan merk je het snel genoeg. En wij willen ook wel eens weg kunnen. Nood breekt wet.



Thx Chantal :-*

In navolging heb ik ook meteen een advertentie op mp gezet.



Hier zou een oppas ook wel erg fijn zijn. Mijn schoonouders hebben inmiddels zoveel andere bezigheden dat ze niet altijd kunnen.

Mijn moeder kan al ruim een jaar s’avonds niet meer weg ivm zorg om haar moeder van 96 en soms moeten we dus echt de kinderen gedeeld onderbrengen.

Ik probeer het gewoon.



Dus als iemand een persoon in Zwolle kent die wel op 4 bengels zou willen passen… :wink:

helaas zwolle woon ik niet meer maar ken daar wel leuke meiden



zal wel ff een mail voor je sturen

Ik heb nou 3 reacties, waarvan 2 van meiden die spw hebben gevolgd en in de kinderopvang werken of gewerkt hebben… Heb ze gemaild dat we graag zouden willen dat ze langskomen om kennis te maken met de kinderen en te kijken of t klikt. Ben benieuwd.

@Vicky, kun je ook niet iets bij een ROC ofzoiets een papiertje ophangen? Of kunnen informeren?



Wel fijn dat je al zo snel reactie heb.

Hier ook 1 reactie gekregen… vind ik al heel wat.



Heb haar gemaild en idd gevraagd om langs te komen, mits ze het ziet zitten aangezien ik ook heb verteld dat Peet ass heeft en dus vooral duidelijkheid en geduld nodig heeft van een oppas.

Denk… ja, eromheen draaien heeft weinig zin natuurlijk.

Als het haar niet afschrikt, mag ze komen kennismaken.

Deze gaf aan spw te doen en ondertussen ook 2 dagen in de week te werken als gastouder…



vind het altijd maar raar dat je blijkbaar zo toch de kost kan verdienen.

Ze wilde er nog wel wat bij doen… :think:

Waarom vind je dat raar Cell?

Omdat gastouder zijn je nog geen 3 euro per uur oplevert toch?

Kan me ook niet voorstellen dat je daar van kunt leven.

Of je moet veel kinders hebben die komen.

Als je 1 of 2 kindjes hebt is het geen vetpot nee. Gastoudervergoeding ligt tussen de 4 en de 5 euro per kind per uur. Ik had 4,50. En zo’n drie kinderen per dag. Das 13,50 bruto per uur. Tevens was ik zelfstandige en dus betaalde ik niet veel belasting. Dus ik verdiende als go meer dan nu bij een baas… Groot nadeel is wel dat je natuurlijk totaal geen (sociale) zekerheden hebt…

nou… raar is misschien niet het goede woord…



Maar ik denk wel… je studeert, je bent jong, je doet spw en als bijbaantje ben je dan al gastouder? :think: Het klinkt me dan gewoon wat apart in de oren.

Lijkt me dat je meer verdient als je 2 dagen of meer gewoon in loondienst gaat werken, maar misschien heb ik dat wel mis… :think:

Misschien kan ze meer dan 2 dagen als GO niet combineren met haar school, maar wil ze wel incindenteel extra verdienen. Oppassen aan huis is wel een leuke job. Ik vond oppaswerk altijd heel erg leuk.

Als je niet hoeft te werken voor het geld en je vindt het leuk om als gastouder te werken. Nou heerlijk toch?





Ik ben zelf ook gastouder en verdien iets van 4,5 per uur (geen vetpot, maar ik hoef niet te werken voor het geld). En dit werk vindt ik leuk om te doen (voel me er goed bij en ben al sinds ik gastouder ben niet meer ziek geweest).

@Cell wrote:

nou… raar is misschien niet het goede woord…



Maar ik denk wel… je studeert, je bent jong, je doet spw en als bijbaantje ben je dan al gastouder? :think: Het klinkt me dan gewoon wat apart in de oren.

Lijkt me dat je meer verdient als je 2 dagen of meer gewoon in loondienst gaat werken, maar misschien heb ik dat wel mis… :think:




Vraag even na of deze gastouder ook al in het bezit is van een diploma wat nodig is om als gastouder te mogen werken.

Dat kan alleen als ze voor de spw/saw bijv. een niveau 2 diploma helpende zorg/welzijn heeft.

Maar het klinkt mij ook raar in de oren. Ik weet niet welke variant ze doet, maar spw is gewoon een 40-urige werkweek; school en stage samen. Daar kunnen geen 2 dagen bovenop aan werk.