Oppas

Zowel zaterdag als zondag komt er iemand langs hier… ben benieuwd…

Hier dinsdag en woensdag… Ben ook benieuwd.



De gastouder blijkt al aardig klaar met haar opleiding en werkt inmiddels bijna fulltime als gastouder bij mensen aan huis.

Dat verdient al meer dan dat je kinderen zelf opvangt bij je thuis.

Ze komt kennismaken en ik bleek haar al te kennen van het schoolplein. Ze heeft afgelopen jaar 3x in de week voor 1 gezin de dochters opgevangen en de oudste van school gehaald… Dus we hebben zelfs wel eens hele gesprekken gevierd terwijl we samen op fietsten… hahaha.

Niet dat dit betekent dat het klikt tussen haar en ons en haar en de kinderen, dus dat gaan we wel zien.



De andere is een 19 jarige studente die gewoon door de week studeert en zaterdag in de supermarkt werkt, maar nog wel in de avonden en zo wil oppassen…



Het valt me tot op heden niet tegen wat je via zo’n advertentie dan aan reactie krijgt… zou het anders zijn in de randstad? :think:

Cell, mijn ervaring met de vorige keer is, dat het er op papier een stuk anders kan uitzien dan irl. De vorige keer dat wij een oppas zochten was Kaylee 2.5 en Jayden was een maand of 4.



Zo hadden wij hier toen een meisje, ik had haar op papier zo aangenomen, veel ervaring, spw opleiding etc…

Komt ze hier, stelt ze zich voor aan ons, maar negeert Kaylee en Jayden compleet :shifty: Ze gaat zitten, wij geven haar koffie, begint ze hele verhalen tegen ons, Kaylee loopt naar haar toe met een boekje van “wil jij mij voorlezen?”, doet ze gewoon alsof ze haar niet opmerkt :eh:

Zelfs na een hint van mij á la “ja je bent hier zodat we kunnen zien of t klikt met de kinderen, want zij brengen natuurlijk de meeste tijd met jou door” kwam er helemaal niks. Ze heeft Jayden niet aangekeken en tegen Kaylee bijna geen woord gezegd.

Tsjah jammer, maar dan gaat t dus niet door…



Ook wel een keer iemand gehad, mailtje was ok, gesprek ging goed, dus we hadden haar laten komen om op te passen. Maar dat bleek toen uiteindelijk toch niet zo met ons te klikken en met Kaylee ging t redelijk.



Daarna hebben we onze oppas gevonden die er nu dus mee stopt.



Ook een hoop 13-jarige meisjes, ook deze keer, die heb ik allemaal meteen afgewezen.



Of mailtjes met alleen “ik wil wel oppassen hoor”. Aha. :wink:



We zien t wel dit weekend :slight_smile:

Nou, dat zal ons dus idd ook benieuwen. Ik ken de ene dus een beetje, maar ben niet meteen happig. Vond haar wel aardig altijd overkomen, maar ze lacht amper. Ik weet niet of het dus zal gaan klikken.

De andere zullen we ook wel gaan zien.

De leeftijden zijn wel oke.



Wij hadden in de advertentie ook wel meteen gezet dat we iemand boven de 16 zochten ivm de gezinsgrootte en dus de verantwoording.

Wij hebben hier volop familie/vrienden/kennissen die kunnen oppassen. En dan zijn er nog zat meiden in de kerk die op zouden kunnen passen. Dat voordeel hebben wij.

Maar als je dat niet heb lijkt het me best wel lastig om iets te vinden.

Als t goed is hebben we weer een oppas… Morgen komt ze langs, gaan we samen met haar het bedritueel doen en daarna gaan wij even wat eten. Kijken hoe t gaat. Pfff vind het best spannend hoor, was zo gewend aan de oppas die we hadden en nu “moet” ik ze weer bij een vreemde achterlaten.



Komt goed :angel:

fijn dat het gelukt is!

Hoe was het bij jullie gegaan Cell?

eh nog niet.



1 belde om te verzetten ivm een logee, de ander kon toch pas aankomende week en de 3e ook.



Maar nu kunnen wij weer niet, hahahaha…

Vicky, durf je dat via MP? Ik weet niet… vind het toch een beetje eng!

Succes met zoeken!