oppas voor avond en weekenden

@mamavan2meisjes wrote:

haha de audities…

hebben wij ook gehad en er kwamen er toch een paar rare mensen op af… eentje spande toch echt de kroon en die heb ik direct de deur gewezen, ze kwam binnen stelde zich wel netjes voor… dus ik begon vragen te stellen of ze dit al eerder heeft gedaan, of ze zelf kinderen heeft… wanneer ze eventueel beschikbaar zou zijn… mijn dochter lag in de box en dan zou je verwachten dat ze er heen gaat maar nee hoor ze keek niet eens naar haar :shock: vroeg gelijk hoeveel geld ze kon verdienen… ik zei nou hier niks, en ze mocht weer gaan… echt een vreemd mens…




Daar hebben wij er dus ook een paar van gehad… Zeg maar gerust, allemaal… Allemaal meisjes van rond de 18, die binnenkwamen, gingen zitten, alleen antwoordden als je rechtstreeks wat vroeg, niets uit zichzelf vertelden en geen minuut naar de kids omkeken. Zelfs toen Kaylee met een boekje aankwam “wil jij lezen?” deden ze alsof ze haar niet zagen. Of als wij iets zegden van “tsjah met de kinderen moet het vooral klikken, want wij zijn er dan natuurlijk niet” , dan nog keken ze niet even naar de kinderen. Dus die zijn het idd niet geworden.



Onze oppas is uiteindelijk iemand geworden die zelf een adv. op mp had gezet. Ze is basisschooljuf, 27 en superleuk met de kindjes! Zij kwam hier binnen, stelde zich voor, liep rechstreeks naar Jayden (die was pas een maand of 3 , lag te slapen in de kinderwagen), toen naar Kaylee. Kaylee kroop meteen bij haar op schoot en ze hebben de hele tijd zitten spelen. Binnen 5 minuten wisten we dat zij het zou worden :wink:

Wij gaan ook wel eens overdag een dagje weg en dan past zij op, en dan gaat ze altijd leuke dingen doen met de kinderen: speeltuin, kinderboerderij en zo. :thumbup:

Wij betalen 3.50 tot 5 uur per uur.

Wat ik me afvraag:



Mijn ouders zijn niet echt in de gelegenheid op te passen (werk en afstand) Maar ik heb 1 vriendin hier in de buurt, en 1 die wat verder moet fietsen. Die willen graag oppassen als het nodig is, hoewel dat vrijwel nooit is. Toevallig 30 okt, dan heben we een feest.



Maar is het raar om je vriendin op te laten passen? En wat zou je dan geven? Ik heb de eerste keer een zak snoep, met een kaartje en 10 euro erin gegeven. (ik had toen een dag extra gewerkt, wat mij dus wel weer bijna 100 euro oplevert) Dat is inmiddels alweer bijna 4 jaar geleden…



Ze wilde er zelf juist niks voor hebben, en heeft laatst nog een keer opgepast (naja, ruim een jaar geleden alweer, was net zwanger) toen we gingen uiteten. Ze paste op onder het mom van:"het is ook belangrijk dat jullie als partners zijnde wat samen doen’



Of is het slim om toch een ander ‘echt’ oppasadresje te hebben?

Mijn zusje past nogal eens op. Ze deed het elke maandagavond, dan kreeg ze 5 euro voor 1,5 uur.

Voor een andere avond, ongeacht hoe lang (tenminste, als het langer dan een uur of 2 is), krijgt ze altijd 10 euro.

Miranda: als je vriendin zelden oppast, dan is een bloemetje ofzo wel voldoende. wat zou jij zelf willen hebben als je een heel enkele keer voor een vriendin oppast?

Voor vaker misschien wel financ afspraken maken of een oppasmeisje zoeken





Hier hebben we 2 oppasmeiden, 1 van 3 euro per uut, maar die heeft nu een vriendje en kan bijna nooit (16 jr)

en 1 van 4 euro per uur. In elk geval allebei wel echt met de kids spelen enzo. Het is ook maar zelden dat we het gebruiken.



10 euro per uur? Ammenooitniet! Dat verdien ik zelf maar NET per uur bij mijn baas!!!

Catje: zelf heb ik geen vriendinnen met kinderen (waar ik dan eens heb opgepast :wink: ) maar wel een goeie tip om te kijken naar wat ik zelf fijn zou vinden :wink:

Ik vind 1 ding altijd vreemd…waarom wordt het meer als normaal gevonden dat een schoonmaakhulp ca.10 euro per uur verdiend, maar dat de oppas die de verantwoordelijkheid heeft voor een klein mensje het met het minimale moet doen? Het is een hele verantwoording die ze dragen toch? Of kijk ik er nu zo verkeerd tegen aan?

@muts99 wrote:

bedankt voor jullie reacties!

Helaas moeten we wel op deze manier een oppas zoeken aangezien de familiemogelijkheden zeer beperkt zijn. We hebben ’ maar’ 1 oma, de rest leeft helaas niet meer. En die oma past al drie dagen in de week op als wij zijn werken.

ALs we haar vragen neemt ze een weekendje er ook nog wel een avondje bij hoor, maar we willen gewoon toch iets vaker samen weg gaan dan nu.

Dus vandaar via MP (ik heb er ook een aantal keer mijn poetshulp op gevonden en dat was ook prima!)

Ik heb nu 8 reactie s(1) van niet al te jonge meiden, en zal binnenkort een soort van auditie gaan afspreken met ze :smiley:

En dan zullen we wel verder zien toch?



Gr

Muts




Ik zie dat de oudste op school zit. Loopt er geen leuke stagiaire op school rond?

@Soleil wrote:

Ik vind 1 ding altijd vreemd…waarom wordt het meer als normaal gevonden dat een schoonmaakhulp ca.10 euro per uur verdiend, maar dat de oppas die de verantwoordelijkheid heeft voor een klein mensje het met het minimale moet doen? Het is een hele verantwoording die ze dragen toch? Of kijk ik er nu zo verkeerd tegen aan?




Ze slapen toch?

Inderdaad, mijn zoontje slaapt altijd 's avonds. Ik zorg altijd dat hij op bed ligt en slaapt als mijn zusje komt. Ze kijkt dus de hele avond met haar vriendje tv of zit te MSN’en.

@Soleil wrote:

Ik vind 1 ding altijd vreemd…waarom wordt het meer als normaal gevonden dat een schoonmaakhulp ca.10 euro per uur verdiend, maar dat de oppas die de verantwoordelijkheid heeft voor een klein mensje het met het minimale moet doen? Het is een hele verantwoording die ze dragen toch? Of kijk ik er nu zo verkeerd tegen aan?




ik vind schoonmaken zwaarder werk dan (`s avonds) oppassen hoor!



Ik kreeg de reactie zoals jij die beschijft ook eens van een meisje terug die voor 10 euro per uur wilde oppassen, toe ik haar melde dat ik niet van plan was zoveel te betalen.



Ik heb haar vervolgens anggeven dat ik op mijn werk (HBO opgeleid) voor 11 euro per uur verantwoordelijk ben voor 58 zieke mensen… tja, nooit meer iets van gehoord :wink:



Tuurlijk zou geld geen rol moeten spelen m.b.t. de veiligheid van en zorg voor je kind… maar het moet redelijk blijven, en bovendien anders kan ik het gewoon niet betalen. :wink:

Slapen of wakker, de verantwoording blijft hetzelfde. Daarnaast vind ik een poetshulp via mp of oppas via mp wel een groot verschil.

Kan me best voorstellen dat je er af en toe eens uit wilt maar ik zou nooit een vreemde op mijn zoontje laten passen, moet er niet aan denken :sick:

Zou het al moeilijk vinden om mijn ouders op te laten passen maar eerlijk ben ook net nieuwbakken mama en wil hem sowieso nog niet alleen laten dus misschien dat mijn gevoel er nu zo heftig over is.

Maar iemand via mp bij mijn kind, nee dat zou ik niet doen :hand:



En het geld tja moeilijk maar vind 2 euro per uur wel weinig. Zag iemand voorbij komen die dan 25 euro geeft voor een hele avond en dat vind ik wel een mooi bedrag inderdaad!

waarom niemand van MP bij je kind… :think:

je leert toch iemand kennen en besluit dan of het iets kan zijn?

hier via MP een buurtmeisje gevonden, MP is voor veel mesijes de manier om kenbaar te maken dat ze graag zouden willen oppassen, zoals je dat vroeger met een briefje bij de supermarkt zou hebben gedaan.



Hier nu via de kerk een meisje, moet zeggen dat dat inderdaad vertrouwder/bekender voelt, maar als die optie er niet is, lijkt MP me echt niet slecht…



En tja, die veantwoording, ik (geschoold) heb tijdens een dienst verantwoording over 58 zieke mensen (ik zal moeten inschatten of ik een arts laat komen ja of nee) en daar verdien ik 11 euro per uur mee…

bovendin wordt ik gewoon ingeroosterd, en kn ik niet alleen komen werken als het me uitkomt



Waarom zou een opppasmeisje (die niet mijn opleiding heeft gevolgd) die maar 2 kinderen in de gaten moet houden die in de regel niet ziek zijn, en ons altijd kan/moet bellen evenveel als er iets is moeten verdienen.

bovendien werk ze alleen als ze ook daadwerkelijk toezegd.



zoals jeal leest, ik vind het gedeelte “verantwoording” vaak enorm ovetrokken…



Tja wat is verantwoording… ik zorg zelf dat alles klaar ligt, ik kauw haar voor wat ze moet doen als er iets gebeurt…

Nee voor mij persoonlijk zou het niets zijn, je weet gewoon niet wat je in huis haalt via mp en je hoort zulke gruwelijke dingen :thumbdown: zou hem nooit met een gerust hart achter kunnen laten. Hoe goed leer je iemand kennen, voordat ze alleen blijven met je kind?

Maar nogmaals dat zou ik hebben hoor, dat andere dat minder hebben kan ik begrijpen!

Tsjah het is natuurlijk makkelijk om het niets te vinden, als je zelf je ouders o.d. in de buurt hebt wonen. Als wij niet iemand via mp hadden, hadden we niemand om op te passen en konden we nooit eens met z’n 2 ergens heen. :think: Mijn ouders wonen hier 4 uur rijden vanaf, mijn schoonvader is aan 1 arm verlamd en kan dus niet voor de kids zorgen. Mijn zwager mag niet eens meer, want de enige keer dat hij had opgepast, heeft hij mijn dochter met de oven laten spelen want dat hield haar mooi stil. :shifty: En DAT is iets waarvan ik zeker weet dat mijn oppas via mp (die trouwens basisschooljuf is, dus echt wel weet hoe ze met kids om moet gaan) het niet zou doen. :wink:

Mijn ouders wonen niet bij ons in de buurt en zijn ouders ook niet. maar laatste zijn geen optie, SO from hell :roll:

Weet dus niet hoe ik het dalijk ga doen maar voor mij is mp geen optie, niet makkelijk gezegd want hier ook niet de oppas voor het oprapen.



Ik blijf het wel een verantwoording vinden, je geeft wel het welzijn van je kind/kinderen in handen. Vond dat zelf al als ik oppaste vroeger, ook al liggen ze te slapen, als er iets gebeurt ben je wel afhankelijk van het handelen door de oppas!



Vicky, voor jou super dat het wel zo fijn heeft uitgepakt via mp!

wij hebben ook onze oppas van mp… moet eerlijk zeggen dat ik het doodeng vond en we eerst haar een paar keer hebben laten oppassen terwijl we in de buurt waren en dan voor 2 uurtjes… en zo langzamerdehand hebben we dat contact en vertrouwen opgebouwd… gelukkig begreep zij dat heel goed en is mijn man nog bij hun thuis geweest. ze woont nog thuis bij haar ouders en mijn man heeft even kennis gemaakt en we hadden nog een bed over die zij wel wilde hebben… zodoende hadden wij de mogelijkheid om te kijken waar ze vandaan kwam…



ben het er wel mee eens dat het best een risico is om een “vreemde” in huis te halen en op je kindjes laat passen… vond het echt doodeng…

gelukkig hebben wij een hele betrouwbare oppas en ontzettend lief voor onze kindjes… maar je hoort weleens andere verhalen brrrr…



wat betreft het schoonmaakster verhaal… schoonmaakwerk is natuurlijk vele malen fysiek zwaarder en die kan je niet 3 euro per uur geven want geen mens die dat dan doet he…



onze oppas heeft wel de hele avond wat te doen met onze jongste en krijgt er dus ook naar betaald of ze nou wil of niet… voordat alissa er was hoefde ze eigenlijk niets te doen en kon de hele avond tv kijken en chips eten… wat ik wel altijd eng vindt is haar naar boven te laten gaan met alissa dus dat hebben we liever niet… onze trap is heel eng vindt ik zelf en vooral als je hem niet gewend bent… dus we hebben de kinderwagenbak beneden staan en daar blijft ze dan in slapen tot wij terug zijn… dat geeft me toch een geruster gevoel… verder leggen we ook alles klaar, flesjes in de koelkast en dat soort dingen en als er iets is belt ze gewoon… en we kunnen binnen 10 min thuis zijn als er wat mocht zijn…



als we een weekendje weg gaan dan komen de ouders van mijn man oppassen… dat vindt ik dan wel veel prettiger aangezien ze wel wat gewend zijn en overal mee bekend zijn en het hun kleinkinderen zijn… onze oppas zou ik er wel mee vertrouwen maar denk dat het wel erg heftig voor haar zal zijn dus doe ik dat liever niet… voor een avondje kan dat prima…

@mamavan2meisjes wrote:

wat betreft het schoonmaakster verhaal… schoonmaakwerk is natuurlijk vele malen fysiek zwaarder en die kan je niet 3 euro per uur geven want geen mens die dat dan doet he…


Ik vind ook dat je oppassen niet kunt vergelijken met schoonmaken.

Eigenlijk kun je beter kijken naar wat zo’n tiener verdient met het rondbrengen van folders of vakken vullen in een supermarkt. Dan komen ze echt niet boven de 4 euro per uur uit hoor, en daar moeten ze erg hard voor werken.

Dan zou ik toch echt de voorkeur geven aan een bijbaantje waar je in principe lekker op de bank kan zitten televisie kijken en chips eten.

ik zou dan een tiener weer liever niet laten oppassen dat vindt ik iets te jong en teveel verantwoordlijkheid voor zo’n jonge meid…

Ligt aan de tiener. Ik was 19 toen ik au pair werd in Londen. Technisch gezien nog steeds een tiener. Ik had van de ene op de andere dag de verantwoordelijkheid voor 3 kinderen tussen 8 jaar en 15 maanden. 2 maanden nadat ik daar begon gingen de ouders een weekend naar Berlijn, en had ik de kinderen alleen van Vrijdag avond tot Maandag middag.

Ik vond het dood eng, sliep op de trap naar de zolder (waar mijn slaapkamer was) zodat ik de kinderen kon horen als ze wakker zouden worden. Toen de ouders terug kwamen waren de kinderen vrolijk en blij, en ik zat als een wrak op de bank. :roll: