oppas voor avond en weekenden

Hallo!



Wij hebben besloten om een vast oppas te zoeken voor onze feestjes en eens in de maand een vaste avond om samen eens weg te kunnen.

Nu heb ik een aantal gegadigden, maar ik schrik me helemaal een ongeluk van de prijs; tussen de 9 en 10 euro per uur!!!

Poetst ze dan ook mijn hele huis ofzo?

Wat betalen jullie voor een avondoppas uitgaande van twee kindjes?

(denk dan zelf aan van 20.00 tot 01.00 uur ofzo)



Gr

Muts

hangt een beetje af van wat ze/hij moet doen, kinderen op bed leggen etc.?

Na 0.00 uur wordt het duurder, en het hangt ook een beetje van de leeftijd af.



Wij komen meestal voor 0.00 uur thuis, en betalen de oppas standaard 2,50 per uur en ronden het vervolgens naar boven af.

De kinderen liggen al op bed als hij komt.



Dus als hij er van 20.00 uur tot 0.00 uur is krijgt hij 10 euro, maar dat vind ik meestal te weinig dus geef ik 12,50 of 15 euro ofzo. We zijn er niet heel consequent in, maar ik bedenk me altijd dat iemand wat wil bij verdienen.



Maar 9 euro per uur… nee…

We doen 3,50 euro per uur en ronden naar boven af. :wink:

Sorry ik moet er hartelijk om lachen. Is er echt iemand die dat durft te vragen??



Hoe oud zijn die mensen? Zijn ze pedagogisch opgeleid?



Ik ben echt een beetje in shock hoor…



Hier tussen de 3 en 3,50 per uur.

toe wij in schiedam een oppas zochten vroegn de meest meiden ook 10 euro per uur…

en nee bedankt, dan blijf ik wel thuis…



nu wonen we in Hillegom, en ik heb een meisje voor 4 euro per uur (16 jaar) en een leuker meisje voor 3 euro per uur (20 jaar)



voor die prijs blijft het nog leuk om een avond weg te gaan.



het ene meisje hebben we via marktplaats en wont om de hoek (ze vroeg oorspronkelijk 5 euro)

Het andere meisje hebben we via de kerk (zij wilde aanvankelijk niets :wink: )

zou zeker geen 10 euro geven per uur… dat verdient mijn vriend als hij bijklust bij vrienden :wink: Dus misschien wel aan iemand die idd pedagogisch geschoold is ofzo, maar zeker niet aan een 16-17 jarig meiske. Nou weet ik ook niet of ik Elise of het brusje daar zo zou achterlaten… :think:



Ze gaat nu meestal naar een vriendin als ik even een oppas nodig heb, of naar m’n vader als het in het weekend is… of evt. mijn schoonouders.



maar 10,00 voor een oppas… nee, dat was ik niet van plan!

Heb laatst ook gekeken voor oppas en zag ook bedragen :shock: . Weet dat ik ooit begonnen ben voor 3,50 GULDEN per uur… Zag laatst een adv. van twee meisjes die omgerekend meer dan 30 euro wilden hebben voor een avond. Vond dat ook teveel. Ook al hebben we meerdere kinderen, in principe hebben ze nauwelijks werk als de kids op bed liggen (uitzonderingen nagelaten) Nu met de jongste erbij zal het er voorlopig wel weer niet van komen (en anders kijk ik opa en oma maar eens lief aan, die wonen alleen ver weg dus kost weer treinkaartjes, maar dat is nog geen 30 euro!)

Ik als opppas vraag voor een avondje weg vaste prijs 15 euri normaal,

ook als ik kindjes op bed moet brengen , vind ik alleen maar leuk, dus vraag ik niks extra voor.

De prijzen midden nederland of lager zijn wel duurder als in groningen hier heb ik idee en in omgeving.



Per uur zou ik 6,50 vragen ofzo ?

5 euro per week. Het is een meisje van begin 20 die opgeleid is tot leidster in de kinderopvang. Ze volgt nu nog een opleiding (niveau 4).



We hebben het 1 keer geprobeerd via de oppascentrale (gekoppeld aan de opvang). Ook 5 euro per uur, maar wel nog 7,50 euro extra administratiekosten.

Ik ben op mijn 12 begonnen met oppassen, kids lagen gewoon op bed. Naar mate ik ouder werd mocht ik ze ook in bed doen. En vanaf mn 16e at ik ook wel eens met ze. (ouders gingen dan samen uiteten en daarna gingen ze stappen)



Maar heb van mijn 12 tot mijn 18e €2,50 gevraagd. Na 00.00uur €5,-

Ik vond het gewoon leuk om te doen, maar had dan ook intotaal 7 oppas gezinnen zat dus bijna elke weekend wel op te passen :lol: Ook door de weeks wel eens. Nam dan mijn huiswerk gewoon mee en deed dat als de kids sliepen.

Onze oppas krijgt voor s avonds 4 euro per uur, en voor overdag € 5/uur

ik zat dus met hetzelfde, en kijkend naar mijn financiele situatie kan ik gewoon niet meer dan 2.50 tot 3 euro betalen. Heb dat nu dus ook in een advertentie gezet… (low budget oppas gezocht)… en ik ben benieuwd…



Moet ik meer betalen heeft een avondje uit voor mij al geen zin meer omdat mijn budget dan gewoon al alleen aan oppas opgaat… dat is je doel lichtelijk voorbijstreven, toch?

ik heb vroeger vaak opgepast… maar heb er nooit geld voor gevraagd… kreeg soms wel eens wat, maar het hoefde van mij echt niet…

ik geef altijd vast bedrag zo’n 20 a 25 euro per avond en meestal is dat van 9 tot 1 uur…

het is mijn nichtje van 16 jaar dus die kan wel wat extra’s gebruiken :wink:

wij gaan trouwens bijna nooit weg hoor!! gebeurt zo’n 2 keer per jaar en

als ze wil logeren bij opa en oma dan nemen wij het er ook wel van :slight_smile:

Pfff… 10 euro per uur. Ik vind het een hele berg geld. Ik kreeg vroeger 15 gulden per avond. Bedoelde dat meisje niet 10 euro voor een avond :think:



Onze kleine man gaat meestal logeren bij opa en oma (is de dag erna ook wel makkelijk :wink: ) en anders passen de buren op. Die willen er niets voor hebben, omdat wij ook wel eens op hun huis “passen”. Ik wil ze wel iets geven, maar dat weigeren ze. Dus nu komen ze binnenkort gezellig een avondje bij ons eten :thumbup:

onze oppas vroeg 4 euro per uur, avond en weekenden…

we geven haar meestal een tientje extra ofzo… nu hadden we het er laatst met haar over hoeveel ze nu wil hebben aangezien alissa erbij is gekomen :inlove: … ze wilde niets meer hebben want ze vond het geweldig om met alissa te tutten en te knuffelen en esmee ligt altijd al op bed en wordt nooit wakker dus heeft ze geen werk aan…

maar we doen haar dan altijd iets extra;s erbij met als smoes dat we niet kleiner hebben :lol:

het is een geweldige meid en ontzettend lief en zorgzaam, komt altijd met kadootjes aan op verjaardagen en met mijn zwangerschap kreeg ik zo wat leuks van haar… dus dan mag ze best wat extra;s :smiley:



het zou mij niet zoveel uitmaken wat het kost per uur… ik maakte me meer druk of het allemaal wel goed zou gaan en ging helemaal in het begin best gestrest weg… was allemaal niet nodig achteraf gezien… maar meer omdat we een nare ervaring hebben gehad met onze vorige en eerste oppas…! schijn bedriegt was dat in ons geval… was een hele lieve leuke verantwoordelijke meid van 21 woonde hier 5 min vandaan… ging altijd goed totdat ze een keer weg is gegaan terwijl wij nog niet thuis waren!! ik was woest en ze mag blij zijn dat ik haar nooit alleen tegen ben gekomen… :evil:



zou dus wel goed uitkijken en aftasten wat je in huis haalt bij je kostbaarste bezit… heeft mij heel lang weerhouden om weg te gaan samen… sinds een jaar ongeveer hebben we weer een oppas en deze meid vertrouw ik volledig… ook goed contact mee gelukkig…

Ik pastte heel lang op bij een gezin en dat waren 2 kids, ik verdiende dan 3 euro per uur nog niet zolang geleden…

Was niet veel maar ik vond het ook niet nodig veel ervoor te vragen omdat je ook amper wat hoefde te doen…



Ik bracht ze dan altijd wel op bed maar daarna was het tv kijken en boekjes lezen…

bedankt voor jullie reacties!

Helaas moeten we wel op deze manier een oppas zoeken aangezien de familiemogelijkheden zeer beperkt zijn. We hebben ’ maar’ 1 oma, de rest leeft helaas niet meer. En die oma past al drie dagen in de week op als wij zijn werken.

ALs we haar vragen neemt ze een weekendje er ook nog wel een avondje bij hoor, maar we willen gewoon toch iets vaker samen weg gaan dan nu.

Dus vandaar via MP (ik heb er ook een aantal keer mijn poetshulp op gevonden en dat was ook prima!)

Ik heb nu 8 reactie s(1) van niet al te jonge meiden, en zal binnenkort een soort van auditie gaan afspreken met ze :smiley:

En dan zullen we wel verder zien toch?



Gr

Muts

haha de audities…

hebben wij ook gehad en er kwamen er toch een paar rare mensen op af… eentje spande toch echt de kroon en die heb ik direct de deur gewezen, ze kwam binnen stelde zich wel netjes voor… dus ik begon vragen te stellen of ze dit al eerder heeft gedaan, of ze zelf kinderen heeft… wanneer ze eventueel beschikbaar zou zijn… mijn dochter lag in de box en dan zou je verwachten dat ze er heen gaat maar nee hoor ze keek niet eens naar haar :shock: vroeg gelijk hoeveel geld ze kon verdienen… ik zei nou hier niks, en ze mocht weer gaan… echt een vreemd mens…

overigens zie ik nu wel in dat ik mijn tarief iets mag opschroeven :oops:

Ik betaal volgens mij te weinig nu…

Oppassers hebben ook een geindexeerd loon natuurlijk :mrgreen: