OK. Tot nu toe passen, indien dat een keertje nodig is, de opa’s en oma’s op of heel toevallig volgende week een keer mijn schoonzus.
Rinse en ik willen al langer af en toe een keertje een avondje uiteten (doen we nu sporadish omdat we het een soort van belasting vinden voor mijn moeder die toch al 79 jaar is). Dus een buurmeisje of iemand willen we daarvoor vragen.
Een nichtje woont ook niet ver uit de buurt (zit hier vlakbij ook op de middelbare school) hebben we nu gevraagt of ze dit leuk zou vinden. Ze heeft nog totaal geen ervaring hiermee, maar heeft wel verantwoordingsgevoel, wat een ander nichtje die ruim een jaar ouder is, niet of in elk geval minder heeft (die woont ook verder weg, maar stel je voor dat dat niet het geval was, dan was heeft het jongere nichtje toch mijn voorkeur)
Een leuk zakcentje dus voor haar.
:think: Maar nu? Hoeveel moet ik haar per uur geven? Wat is te weinig en wat is te veel? Wordt het per uur, of gewoon een vast bedrag per avond (wij maken het zoiezo niet te laat en misschien (keuze aan haar) blijft ze gewoon slapen)?
Hoeveel geven jullie of eigenlijk zouden jullie in dit geval geven?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Volgens mij staan er op de website van nibud richtlijnen hiervoor. Verder gewoon kijken wat je kan missen. Hangt ook af van of het avond (kinderen in bed en lekker tv kijken) of overdag is. Voor een avond denk ik dat 3,5 euro per uur wel aardig is. En natuurlijk een fles cola in de koelkast en een zak chips op het aanrecht :mrgreen:
kennisje van ons is pedagogisch medewerkster en vraagt 10 euro per uur :think: ze is dan wel al 22, maar vind het voor cash in het handje wel veel of ligt dat aan mij? Aan de andere kant laten we haar wel met 3 kids achter natuurlijk…
10 euro :shock: is dat overdag of savonds … als ze al op bed liggen vind ik dat wel heel erg veel als er nu 3 of 4 de hele dag vermaakt moeten worden en geholpen vind ik het weer wat anders…
volgens mij rekent ze 1 ‘tarief’ maar ik vind het voor eventjes uit eten wel heel veel geld, dan zou ik voor 3 uurtjes 30 euro bij moeten betalen… Maar vind aan de andere kant 3,50 wel weer erg weinig, maar ligt denk ik ook aan de hoeveelheid kids en de leeftijd van de oppas… ik zit zelf zo te denken tussen de 5-6 euro per uur als de kids al in bed liggen… ( en dan voor 3 kids ) als ze wakker zijn zou ik wel rond de 7,50 per uur willen betalen en evt. dan naar boven afronden, maar ligt dus niet aan mij dat ik 10 euro vrij veel vind? :think: Als het echt om 1 uurtje zou gaan zou ik wel 10 euro willen betalen, maar voor een middagje zou ik dat wel erg prijzig vinden.
Wij geven €10 per keer ongeacht de tijd. De ene keer heeft ze geluk, dan heeft ze €10 per half uur verdient en de andere keer zijn we een hele avond weg. Het is incl eten, drinken. (De provisiekast wordt echt aangevallen :lol: )
10 euro per uur voor als kinderen al op bed liggen, vind ik absurd hoog. Ik vind zelf geloof ik 5 een beetje de max.
en moet verdorie zelf ook snel iemand vinden, word een beetje gek van al dat gekronkel als ik weer eens een feestje heb om de kinderen ergens onder te brengen
Fiep, wat je meld onder de spoiler herken ik wel
En 10,00 is dus echt teveel, dan weet ik genoeg wat dat betreft Hoe oud is iemand die je 5,00 per uur geeft, want heb ook wat collega’s zelf, maar die zijn varierend 18 en 21. 1 vd 2 studeert pedagogiek, de ander zit in laatste jaar havo…
ons buurmeisje past bij ons op, zij is 17. ze krijgt 3.50 per uur.
Afgelopen week zijn we samen weggeweest, en is ze de hele avond met de kinderen in de weer geweest, we waren 3.5 uur weg en toen hebben we er 15 euro van gemaakt.
Onze oppas is 21 en afgestudeerd pedagogisch medewerker. Ik betaal haar 5 euro per uur. Ti’s altijd wel een hap uit het uitgaansbudget maar het is ook heerlijk om op je gemakkie in een restaurant te zitten zonder je zorgen te maken om thuis :thumbup: . Ik ben echt heel blij met onze oppas!
We hebben een meisje van 23 jaar die sinds dit jaar stage loopt op een kdv en wij betalen haar 's avonds 3 euro per uur.
(Nu moet ik wel zeggen dat ze thuis erg gelovig zijn en ze toch weinig heeft aan veel geld, ze hebben geen tv of spelcomputers e.d.)
Meiske van 16. Krijgt €3,- als de kinderen al in bed liggen en €3,50 als ze ze in bed legt. En dan ronden we het bij het betalen altijd wel af naar boven en er ligt allerlei lekkers voor haar klaar. Volgens mij is ze er nog steeds tevreden mee, want ze zegt altijd bij het weggaan: Bel maar he!
Wij gaan volgende week dus lekker uit eten. :dance:
Mijn zusje is 18 en krijgt meestal 5 euro voor minder als 2 uur en 10 euro voor meer dan 2 uur. Mijn broertje van 21 idem.
Elke donderdagavond hebben we dansles. Oppas komt om 9 uur en wij zijn om 23.30 uur weer terug. Ze krijgt van ons 7,50. Klinkt nu wel erg krenterig :oops: Ze hoeft overigens niets te doen, want die kleine slaapt altijd door!
Hier een meisje van 15 die 2,50 per uur krijgt, meestal is ze er vanaf acht uur tot half een ongeveer. Ik rond dan altijd af op 15 euro.
Nu is het hier natuurlijk ook nog wel erg makkelijk oppassen, maar al zou ze er later naar bed moeten doen zal t miss iets meer worden maar niet heel veel.
Tien euro in het uur vind ik echt veel te veel en vijf vind ik ook aan de hoge kant!
Ach als zij meer geld nodig heeft staat dr jongere zusje al te wachten om dr op te volgen :mrgreen: dus zit voorlopig goed qua oppas hahaha
Ik geef vijf euro per uur, of ze nu wakker zijn of in bed liggen. Voor het zelfde liggen ze al in bed, maar hebben ze een moeilijke avond
En ik zorg dan ook altijd voor drinken (wat ze lekker vinden) en chips en soms is er al eens een pizza bij (als ze vroeg hier moeten zijn).
@sassie1980 wrote:
(Nu moet ik wel zeggen dat ze thuis erg gelovig zijn en ze toch weinig heeft aan veel geld, ze hebben geen tv of spelcomputers e.d.)
Alsof je als gelovige geen andere dingen kunt kopen.
Toen ik nog (veel) oppaste ging mijn geld naar kleding, kadootjes etc.
Bij mij was het trouwens heel verschillend.
Bij de een kreeg ik 25 gulden per uur.
Een ander weer 10 euro.
Soms 2,50 per uur.
Ik paste ook vaak op zonder dat ik er iets voor wilde hebben.
Onze oppas kennen we via de kinderopvang. Daar liep ze stage. Ze is dus al wat ouder en heel ervaren (meerdere oppasadressen). Ze krijgt van ons 5 euro per uur.
Een onervaren iemand zou ik minder geven, maar hoeveel minder?
@Kwakje wrote:
@sassie1980 wrote:
Alsof je als gelovige geen andere dingen kunt kopen.
zat ook al te denken haha.
Maar goed die trouwen meestal meteen vanuit huis dus die moeten sparen voor een bruiloft :mrgreen: :wink:
ik heb zelf jaren lang opgepast. Kreeg 25 euro per avond. (20:00-0:00/0:30)
Zelf hebben we echt heel zelden een oppas nodig, gewoon omdat wij zelden weggaan samen. Toevallig over een paar maandjes wel omdat we naar een bruiloft gaan. Gelukkig heb ik bij mijn moeder in de buurt een nichtje die graag wil oppassen. Ik denk dat ik haar 10/15 euro geef en we halen haar op en brengen haar weer naar huis.
Ons buurmeisje is onze vaste oppas, sinds 3 jaar alweer. Ze is inmiddels 17 en we betalen haar nu 3-4 euro per uur, afhankelijk of de kinderen al in bed liggen of niet. We ronden altijd af naar boven.
Ik ben erg blij met haar, 't is een hele lieve meid en de kinderen vinden het geweldig als ze komt. Zo’n oppas dicht bij huis is een luxe.