Dank jullie wel voor jullie antwoorden ik krijg al een aardig idee zo.
Chrissy, toen je buurmeisje net begon 3 jaar geleden. Hoeveel kreeg ze toen?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
hier sinds kort ook 2 meisjes/zusjes die willen oppassen bij ons. Zij zijn gewend om het gratis te doen, maar dat vind ik flauwekul. Ik heb het vroeger ook veel gedaan en ik vond een extra zakcent heerlijk!
laatst hebben we hun 10 euro gegeven voor 2 uurtjes. Ik denk dat als ik een lange avond weg ga 20 euro ga geven ofzo…gewoon vast bedrag. dat vind ik een acceptabel bedrag…en dan is het misschien de ene keer wat meer uur dan de andere keer, maar dan kijgen ze tenminste wel wat.
en idd sommige christelijke meisjes doen het gratis, omdat het een btje bij vrijwilligerswerk hoort ofzo, ken er zo nog een paar die het gratis willen doen bij ons…wel fijn hoor
Ik doe het nog steeds, maar dan gratis of via de Lets.
Als mensen me wat willen geven prima. Maar ik ga niet m’n handje op houden.
Misschien dom he, maar waarom krijgt een pedagogisch geschoolde oppas meer als een niet-pedagoge? Als ze in bed liggen is er toch geen verschil?
Sommige meiden van 17 kunnen beter omgaan met een kind dan een 25 jarige pedagoge…
Ik zou echt blij worden van een oppas, maar helaas kennen we niemand.
Misschien zijn er hier nog wel mensen die eventueel willen oppassen?
Mocht je in de buurt van A’sfoort wonen?
Onze oppas is ook ons buurmeisje. Ze past nu ruim een jaar bij ons op. We betalen haar 3,50 per uur (en ronden altijd af naar boven)
Nu komt ze ook van de zomer 1x per week een dag oppassen (tussen de middag kom ik dan naar huis om te eten). We hebben daar een vast bedrag van 25 euro per keer voor afgesproken.
Het is een leuke en verantwoordelijke meid en onze jongens zijn gek met haar! Geeft ook een goed gevoel om ze dan bij haar te laten als wij weg zijn.
@Paikea wrote:
Onze oppas kennen we via de kinderopvang. Daar liep ze stage. Ze is dus al wat ouder en heel ervaren (meerdere oppasadressen). Ze krijgt van ons 5 euro per uur.
Een onervaren iemand zou ik minder geven, maar hoeveel minder?
misschien iets volledig anders, maar ik zou gewoon geen onervaren iemand kiezen
@Reat wrote:
Misschien dom he, maar waarom krijgt een pedagogisch geschoolde oppas meer als een niet-pedagoge? Als ze in bed liggen is er toch geen verschil?
Sommige meiden van 17 kunnen beter omgaan met een kind dan een 25 jarige pedagoge…
Ik zou echt blij worden van een oppas, maar helaas kennen we niemand.
In mijn geval is het zo dat onze “geschoolde” oppas sowieso ervaring heeft dmv stages en dat ze kinderEHBO heeft. In principe liggen ze in bed maar hè ze komen er ook weleens uit toch? En als je een keer wat eerder weggaat legt ze ze op bed. Ik zal niet zeggen dat ik perse geen onervaren oppas wil, ik ben zelf ook zo begonnen toen ik 16 was. Maar ik vind t niet meer als logisch dat je een gediplomeerde meer betaald als een ongediplomeerde. Maarja das mijn mening he .
@Zonneschijn wrote:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden ik krijg al een aardig idee zo.
Chrissy, toen je buurmeisje net begon 3 jaar geleden. Hoeveel kreeg ze toen?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Uhhmm, ik denk 2,50 ofzo? Ik weet het eigenlijk niet meer.
@sassie1980 wrote:
We hebben een meisje van 23 jaar die sinds dit jaar stage loopt op een kdv en wij betalen haar 's avonds 3 euro per uur.
(Nu moet ik wel zeggen dat ze thuis erg gelovig zijn en ze toch weinig heeft aan veel geld, ze hebben geen tv of spelcomputers e.d.)
wat een aparte opmerking… zou je iemand die niet gelovig is meer betalen, want die heeft meer aan veel geld? :mrgreen:
@klavertje4 wrote:
@sassie1980 wrote:We hebben een meisje van 23 jaar die sinds dit jaar stage loopt op een kdv en wij betalen haar 's avonds 3 euro per uur.
(Nu moet ik wel zeggen dat ze thuis erg gelovig zijn en ze toch weinig heeft aan veel geld, ze hebben geen tv of spelcomputers e.d.)
wat een aparte opmerking… zou je iemand die niet gelovig is meer betalen, want die heeft meer aan veel geld? :mrgreen:
Het staat er misschien anders als dat ik bedoelde :oops:
Ze vroeg zelf 3 euro per uur en toen ik zei dat ik meer verwacht had, zei ze zelf dat ze thuis erg gelovig zijn en niet veel mag uitgeven.
Ik wilde met mijn opmerking uitleggen waarom iemand van 23 jaar die een opleiding voor kdv volgt (en dus ervaring heeft) toch maar 3 euro per uur krijgt.
Hier past de dochter van mijn man zijn collega op ze krijgt 4 eor per uur. Of ze op bed liggen of niet maakt niet uit .
Toen ik vroeger oppaste kreeg ik altijd 5 gulden per uur, ik kreeg eigenlijk nergens éen bedrag voor een avond en er werd geen verschil gemaakt tussen avond en dag :think:
Wel legde ik eigenlijk altijd alle kindjes ook in bed en bij sommige gezinnen kookte ik ook.
Moet wel zeggen dat ik veel oppaste in een wijk waar een tientje meer of minder niet zoveel uitmaakte zal ik maar zeggen :lol:
Wij zijn ook bezig met een oppas (ik word het idd ook een beetje zat om alleen afhankelijk te zijn van mijn moeder…), een meisje van 18. Ik zou haar 5 euro per uur betalen.
@sassie1980 wrote:
@klavertje4 wrote:@sassie1980 wrote:We hebben een meisje van 23 jaar die sinds dit jaar stage loopt op een kdv en wij betalen haar 's avonds 3 euro per uur.
Het staat er misschien anders als dat ik bedoelde :oops:
Ze vroeg zelf 3 euro per uur en toen ik zei dat ik meer verwacht had, zei ze zelf dat ze thuis erg gelovig zijn en niet veel mag uitgeven.
Ik wilde met mijn opmerking uitleggen waarom iemand van 23 jaar die een opleiding voor kdv volgt (en dus ervaring heeft) toch maar 3 euro per uur krijgt.
Wel bijzonder dat dat meisje 23 is, en niet veel mag uitgeven. Dan ben je toch volwassen lijkt me en dan bepaal je dat toch lekker zelf en niet je ouders?. Gelovig of niet? Maar goed…beetje oftopic… Sorry.
Ik was vroeger heel blij met 10 a 15 gulden voor een hele avond oppassen. Gewoon van 18:00 uur tot middennacht. Was altijd wel balen als er niks lekkers in huis was hoor.
Ik vind dat trouwens geen vereiste. Kast vol lekkers hebben.
Snap ook niet dat er oppassers zijn die dan gerust alles opeten.
Een zak chips en wat drinken a lá. Willen ze meer of wat anders, nemen ze het zelf maar mee.
(Ik nam altijd zelf wat mee, fruit vooral, als je al een behoorlijk bedrag krijgt vind ik het persoonlijk asociaal om dat ook nog eens de kasten bij mensen te plunderen.)
Ik heb tot in mijn zwangerschap opgepast (tot afgelopen september ofzo). Kreeg 5 euro per uur, ben overigens 22.
Iedereen vindt 5 euro erg laag in mijn omgeving, maar in de 6 jaar dat ik oppas heb ik nooit meer dan 5 euro gekregen omdat men dat teveel vindt.
@Mutsie86 wrote:
Ik vind dat trouwens geen vereiste. Kast vol lekkers hebben.
Snap ook niet dat er oppassers zijn die dan gerust alles opeten.
Een zak chips en wat drinken a lá. Willen ze meer of wat anders, nemen ze het zelf maar mee.
(Ik nam altijd zelf wat mee, fruit vooral, als je al een behoorlijk bedrag krijgt vind ik het persoonlijk asociaal om dat ook nog eens de kasten bij mensen te plunderen.)
Eens hoor. leegplunderen is ook niet okay. Heb ik ook nooit gedaan. Maar een volledig lege koelkast en helemaal niks lekkers in huis vond ik nooit zo leuk. Op die leeftijd (15 jaar) heb je meestal niet veel geld om je eigen boodschapjes te doen, dus een flesje fris en een zakje chips is wel leuk toch? Hoort ook een beetje bij de leeftijd.
Ja gewoon drinken vind ik wel normaal om in huis te hebben. Maar wij hebben bv echt niet elke dag chips in huis ofzo.
Bij buren heb ik altijd gratis opgepast en bij mijn ene oom en tante ook. Ik vind het zo leuk om daar op te passen dat ik nooit geld wou hebben.
Maar mocht bij mijn oom en tante altijd mijn beste vriendin mee nemen en zij huurden dan een film en daar lag wel altijd wat lekkers klaar. Vond ik nog leuker bij elkaar dan geld krijgen.