oplossing phil & teds nestje

We hebben hier een phil & teds wagen ( sport )

Thijs is nu 4 maanden, maar het nestje word al erg klein vind ik :cry: Hij moet er nog 2 maanden in (minimaal ) maar ik vrees dat hij het met dit tempo niet gaat redden… Hij is 66 cm en het nestje ook. Nu is het nestje wel van stof, dus valt daar wel een beetje mee te smokkelen en ligt er nu een dekentje in waar hij in ligt (wrapper) en die zou eruit kunnen, maar dat ligt dan wel een beetje hard vind ik :think:

Iemand een phil & teds en een oplossing? Hij moet ook in duo blijven voorlopig, want Jesse loopt nog niet goed genoeg om echt einden te lopen ( zeker niet met dit weer!) en we moeten wel 5 dagen in de week naar school met onze kleuter…

Ik heb mijn zoontje vanaf die tijd in de duoseat gezet. Het nestje was echt te klein en hem ‘los’ leggen daaronder vond ik ook niet echt prettig.

Maar misschien met een extra dekentje en dan de wrapper dat het comfortabeler is of misschien past er wel een wiegmatrasje in (zo’n dunne)

Los durf ik niet, ben bang dat hij eer dan uit kukelt als ik een stoep afga. Matrasje erin kan niet, zelf 1 laten maken evt. Wel maar dan ligt hij toch alweer hoger en ik vind het daaronder nou niet echt diep.

Maar zou ik bij de sport ook een maxi cosi bovenop kunnen doen en dan Jesse evt. Onderin? Misschien zou ik daarmee nog even kunnen rekken…

iemand anders een idee?

Ik had er een verschoningsmatje in, en Y.ari toen in een dekentje.

Word dadelijk hetzelfde weer met Fay, als F.ay niet meer erin past :thumbup:

Hoe oud waren jullie kids toen het echt niet meer pastte? Kan hier nog even wel rekken, maar vraag me af hoe llang ongeveer…

Yari paste er al vroeg niet meer in, en toen het warmer werd heb ik hem er ook uitgehaald. Vond zo’n nestje toen iets te warm!

F.ay is dadelijk te bezien hoe lang ze het volhoudt. Hopelijk groeit ze niet zo hard door als nu.

En anders hebben wij een hele mooie lodger waar ze heerlijk warm in kan liggen :thumbup:

niemand anders een oplossing? Ik vrees anders dat we toch maar ff moeten uitzingen en iets te vroeg in de zitting… Zie los onderin toch niet echt zitten :think: :?

In een lodger is toch niet los? Babynestje is ook maar een omhulsel , lodger ook :think: Beter gewoon liggen dan te vroeg in zithouding continue!

in een lodger lig je eigenlijk in een dekentje of een voetenzak, het nestje is opstaand en dus ook omhoog als je snapt wat ik bedoel. Het is dus een soort zachte bak. Als ik een voetenzak of wrapper nu onderin schuif is er maar een klein opstaand randje dus bij bijv. een hoge stoeprand of bus zou Thijs er zo uit kunnen vallen, lijkt me erg eng. Het nestje zelf valt er niet uit ( is groter/hoger ) en uit het nestje kan Thijs ook niet vallen.

Misschien een stom idee, maar een groter nestje kopen? Geen idee of die bestaan (kom wel grotere afmetingen dan 66 cm tegen, maar geen idee of dat binnen- of buitenmaat is - maar bij het nestje van P&T vond ik wel ‘dus klein’ erbij…) en of dat past, hoor…maar zou een optie kunnen zijn.

misschien ff een foto ???

ik kan me er geen voor stelling van maken maar ik heb nog wel wat liggen van een oude wagen merk geen idee meer…

dus misschien met een foto kan ik zien wat je bedoelt en of eventueel wat zou passen wat ik hier nog heb liggen

wagen staat in de schuur nu en de kids zijn boven, maar moet zo Elise halen dus kan wel even een foto maken van de achterkant en van Thijs in het nestje. Ik denk dat een groter nestje niet zal passen, omdat Thijs dus onder Jesse ligt en langer zou betekenen dat hij dus verder onder Jesse komt te liggen en Jesse word dan als het ware omhoog gelift… Maar is lastig uitleggen als de wagen niet echt bekend is. Misschien dat de foto’s het straks makkelijker maken.

Ik zat te twijfelen of dus niet een maxi cosi erop kan en dan toch een kindje eronder bij het model sport? Weet wel dat het bij andere (nieuwere)modellen kan… Misschien iemand hier ervaring mee? Anders maar eens kijken of ik die vraag niet bij phil&teds zelf kan stellen… :think:

Waar zou hij eruit moeten vallen dan? aan het hoofdeind? Verder is het toch een soort van hangmat? :think:

Als hij er dan bij het hoofeind uit zou kunnen vallen dan zou ik eerder geneigd zijn een lodger te gebruiken en kind er gewoon zo in… evt op een klein opgevouwen dekentje…

Aan mij heb je verder niks, want vond het een onding (had de voorloper van de P&T sports/E3

Peet vond het ook niet fijn dat hij met zijn voetjes niet kon trappelen… dan zat hij klem onder de bips van zus.

Is tijdelijk een draagdoek niks? of een kussentje in de zitting zodat kind iets minder rechtop zit? En anders in de zitting met een hoofdverkleiner… immers in een maxi cosi “zitten” ze ook en het is alleen niet zo praktisch als je langer dan 2 uur gaat wandelen… ik red dat niet, meestal ben ik met 1 uur al weer terug van boodschappen doen…boswandelingen zijn ook geen uren.

@Cell wrote:

Waar zou hij eruit moeten vallen dan? aan het hoofdeind? Verder is het toch een soort van hangmat? :think:

Dat vraag ik mij dus ook echt af…

Want als een kindje zonder nestje zou liggen, zou de baby net zo “los” liggen als in een kinderwagenbak.

Ben inderdaad beetje bang dat hij bij het hoofdeinde eruit zou vallen… Zit nog steeds te dubben over een fietskar, maar ben met die zoektocht maar even gestopt omdat het hier erg lastig is… :think:

Dat onder de bips van je broer/zus met de voetjes ken ik, da’s hier ook, alleen lijkt Thijs er geen last van te hebben. Wat je zegt over de zitting is ook wel waar, maxi-cosi is wat dat betreft het zelfde… :think: Lopen imet de wagen is hier ook geen uren hoor, even boodschappen doen, even naar school/terug, alles is wel binnen max 1-1,5 uur.

Even de foto’s die ik gemaakt heb uploaden van de foon :wink:

Wij hebben dan niet de sport, maar ik heb de jongste wel eerder dan 6 maanden in de ombouw gedaan. Hij zit dan idd meer, maar niet zo rechtop, beetje hangmat idee vond ik het…

Miranda, welk model hebben jullie? Nog de oude kiwi explorer? Is de onderste zitting dan beetje vergelijkbaar met de sport? ( de duo-zit dus?)

De rechterfoto is thijs in het nestje, je kan denk wel duidelijk zien dat hij echt te klein word… :oops: Hij ligt op deze foto met zn voetjes onderin, dus wel gestrekt, maar echt veel langer gaat dit (vrees ik) niet kunnen… Zo jammer, want de rest van deze wagen vind ik geweldig, alleen dat kleine nestje zeg… :think: Hij kan ook weinig kanten op omdat hij natuurlijk ook onder Jesse ligt, maar het is zo koud nu dat het nestje wel de warmste optie is :think:

Cin, maar de kinderwagenbak is wel dieper dan waar hij zonder nestje in zou liggen. DIt is hoogstens 10 centimeter denk ik, de kinderwagenbak is wel 20 of 25 cm diep (hoog)

Cin, hebben jullie de lodger dan vastzitten onderin? of heb je het er los in liggen? Vast zou misschien wel kunnen, dan zou ik hem gewoon in de originele gespjes moeten vastmaken… Dan zou ik wel weer nog een lodger moeten halen, aan de andere kant zou dat ook moeten als Thijs in de zitting zou gaan denk ik… Lastig, lastig…

Gewoon los!

Maar het lijkt alsof wij een diepere “hangmat” hebben, maar kan gezichtsbedrog zijn :think:

Want als ze hier zonder nestje er in ligt, is dat echt compleet veilig. Ze kan nergens uitvallen.

zitten er riempjes in ? dan zou ik voor de lodger bunker gaan kun je ook een soort nestje maken …

en daarna heel lang gebruiken

wij hebben hem ook en m zit er nog in alleen zonder schoenen want dat past niet meer

en ik denk als je dat zo om zijn hoofdje met touwtjes die er in zitten aantrekt heb je ook het nest idee

ik zal straks ff foto maken