sorry ik snap het idd niet nee
bij die 6/7 andere juffen meesters van de week heeft ze ook een paar keer gehad van huilen ik wil naar huis en kreeg ik haar de klas WEL in
bij deze juf krijg ik haar de klas niet in kind word helemaal hysterisch
m’n kind niet kunnen loslaten?? ik heb Luna met jas en al de klas in gebracht in de hoop dat de juf een klein beetje aandacht zou schenken aan Luna van kom we gaan het gezellig maken vandaag
NEE ze bleef uit haar neus vreten (nee ze stond niet letterlijk groene bellen in haar mond te proppen :roll: ) maar ze voerde geen reet uit
ik liet Luna vervolgens los en die stond toen weer in de gang haar sjaal tasje beken en broodtrommel te pakken
dus er is nogal een verschil met ik wil niet en IK WIL NIET bij de ene krijg ik haar wel de klas in en huilt ze bij de andere gilt ze hysterisch alle doden wakker en krijg ik haar de klas niet in
oh en die juf word niet begeleid die neemt zelfs toetsen af en helpt kinderen bij dingen die ze moeilijk vinden
nou hoop duidelijk geworden voor mij ik heb Luna d? vaste juf gesproken
Ach jeetje wat moeilijk dit.
En wat is dan het beste he?!
Ik heb altijd geleerd om naar je gevoel te luisteren, maar dan ben ik soms bang om dingen over het hoofd te zien.
Maar er is dus duidelijk geen klik tussen Luna en de invaljuf… invaljuf… volgens mij heeft ze haar al bijna vaker gehad dan de vaste juf?!
Het lijkt me zo naar om je kind op die manier achter te moeten laten. En ik vraag me af of ze er niets van overhoudt, want 1x naar een andere klas brengen is wel wat anders dan elke keer een strijd.
Ik heb zelf ook hele nare ervaringen aan 2 van mijn kleuterjuffen en dat neem je echt wel de rest van je (school)leven mee!
Bij Th. op school zorgen ze er voor dat er nooit teveel kindjes tegelijk instromen, na de zomer- en kerstvakantie gebeurt dat natuurlijk wel. Juf heeft dan genoeg tijd voor het nieuwe kindje, neemt het bij zich op schoot, zet het naast zich, troost het wanneer het moet huilen en houdt het de eerste tijd gewoon dicht bij zich. Op die manier komt er ook een vertrouwens band tussen kind en juf.
De meeste kinderen stoppen dan al snel met huilen of de klas niet in willen. Kinderen die bijvoorbeeld het afscheid nemen nog moeilijk vinden mogen hun knuffel meenemen, die verdwijnen dan later in de mand, tenzij ze hun knuffel echt nog een tijd nodig hebben.
Als juf ziek is dan blijven de jongste kleuters meestal thuis. Of er is een (vaste) inval juf of ze gaan naar de andere kleuterklas, maar dan mag je nog altijd zelf beslissen of je je kind naar school laat gaan of niet.
Ik zou je bijna willen adviseren, ga eens kijken op een Vrije School :oops: .
Maar ja, wieweet is dit wel gewoon iets waar ze door moet… ik weet het ook niet…
Dus echt veel heb je niet aan me, ik kan je niet veel meer geven dan een knuffel :hug: !
@Angel & Luna wrote:
nou hoop duidelijk geworden voor mij ik heb Luna d? vaste juf gesproken
oooh nu ben ik benieuwd?
opgelost
@Angel & Luna wrote:
sorry ik snap het idd niet nee
bij die 6/7 andere juffen meesters van de week heeft ze ook een paar keer gehad van huilen ik wil naar huis en kreeg ik haar de klas WEL in
bij deze juf krijg ik haar de klas niet in kind word helemaal hysterisch
m’n kind niet kunnen loslaten?? ik heb Luna met jas en al de klas in gebracht in de hoop dat de juf een klein beetje aandacht zou schenken aan Luna van kom we gaan het gezellig maken vandaag
NEE ze bleef uit haar neus vreten (nee ze stond niet letterlijk groene bellen in haar mond te proppen :roll: ) maar ze voerde geen reet uit
ik liet Luna vervolgens los en die stond toen weer in de gang haar sjaal tasje beken en broodtrommel te pakken
dus er is nogal een verschil met ik wil niet en IK WIL NIET bij de ene krijg ik haar wel de klas in en huilt ze bij de andere gilt ze hysterisch alle doden wakker en krijg ik haar de klas niet in
Het is geen aanval naar jou, de juf zal zeker niet de vriendelijkste zijn, maar doordat je vanaf het begin hebt gezegd dat ze niet meer naar haar toe hoeft kan het zijn dat dat nog steeds bij je dochter door het hoofd spookt. Ze doet dus ook moeilijk in het begin bij andere docenten (logisch als je er zoveel voorgeschoteld krijgt), maar dan bedaard ze. Deze juf heeft ze een negatieve ervaring mee die door haar moeder bevestigd is, dus logisch dat ze bij haar de klas niet in wilt en zal aan beide kanten gewerkt moeten worden en moet de juf stoppen met uit haar neus te eten en aandacht aan je dochter spenderen.
Ben ook benieuwd wat er uit het gesprek met de andere juf is gekomen. (ik heb het al gelezen)
Zoals ik het nu zie, maar ik ken alleen jou verhaal natuurlijk en zoals al eens gezegd, wij zitten niet in die situatie, zal het idd wel een hele slechte school zijn.
de directeur was goed maar die was vrijdag voor het laatst
en toen maandag stond direct die inval voor de klas (maandag was Luna “ziek” groeipijn gehad in de nacht)
@Angel & Luna wrote:
in
Als dat naar mij bedoelt is omdat ik vragen had over een term die ik niet ken als het er uit slaan - dan vind ik dat erg flauw.
Dus ze blijft nu een tijdje thuis?
En jullie gaan een andere school zoeken?
Bella: nee hoor niet specifiek om jou maar af en toe lijkt het hier op het forum een sport om te kijken waar ze nu weer over kunnen vallen van wat ik typ
Marite: dinsdag gaan we praten op een andere school en voorlopig blijft Luna dus thuis
scheelt ook dat we hier geen wachttijden kennen dus als het zou moeten zit Luna volgende week weer gewoon op school :thumbup:
Klinkt goed! :thumbup:
Succes morgen!