"opgelost"

opgelost

meeste berichten verwijderd aangezien dit deel openbaar is en daar had ik geen erg in :doh: (voortaan dus maar weer eerst uit en inloggen voor ik een bericht ergens ga neerzetten :thumbup: )

Je hebt nu alleen de kant van Luna haar verhaal gehoord begrijp ik hieruit?

Ik zou eens de dingen voorleggen aan de inval juf. Hoe luna reageert thuis en wat ze over haar zegt.

Misschien kan de inval juf haar rustiger benaderen of stem is minder verheffen oid.

Met praten kom je verder lijkt me,dan de boel ontlopen.

@Angel & Luna wrote:

ik heb gisteren ook even de juf gesproken en die gooide alles lekker makkelijk op sinterklaas :wall:

Die zin had ik net niet gezien :lol: Of je hebt het er nog onder gepropt :wink:

Maar heb je het er ook over gehad dat Luna niet naar school wil als de inval juf er is,dat ze vond dat de juf boos deed en haar moeilijke puzzel liet doen?? Als de inval juf van niks weet,kan ze ook niks veranderen is mijn mening.

ik heb de juf wel gesproken en die gooide alles op sinterklaas terwijl sinterklaas er vorige week ook was en toen alles goed ging

ik heb tegen de juf van vandaag gezegd dat Luna er totaal geen zin in had omdat de inval juf nogal stug was geweest tegen Luna

ja heb ik wel gezegd en 's middags ging het wel iets beter maar vanmorgen was het huilen dat ze niet naar school wou en dat ze weer naar huis wou toen we op school waren :thumbdown:

Het spijt mij, maar als ik het zo lees ben je een beetje overbeschermend.

Het is nu eenmaal een drukke stressige tijd voor kindjes, Sklaas. En dan ook nog voor het eest naar school en een invaljuf.

Ik snap dat ze het allemaal niet leuk vind, maar niet iedereen geeft op dezelfde manier les. De een is heel geduldig, de ander heel lief en weer een ander is streng.

Ik denk dat ze gewoon nog moet wennen aan het een nieuwe ritme dat school heet…

Natuurlijk snap ik dat je als moeder zoiets hebt van: doe eens extra lief voor een nieuwkomer, zou ik ook hebben… EN voor jou is het ook allemaal nieuw.

Een kindje die na een paar dagen school al zegt niet meer te willen gaan wijt ik ook aan nieuwheid en wengedrag…Sorry…

Madre: ja als ze daarvoor nooit naar school was geweest zeg ik ja je hebt gelijk maar vanaf begin november gaat ze 5 dagen naar school

Maandag ochtend peuterspeelzaal

Dinsdag ochtend kleuterschool middag peuterspeelzaal

woensdag kleuterschool

donderdag ochtend peuterspeelzaal middag kleuterschool

vrijdag middag peuterspeelzaal

enige verschil is nu dat ze gisteren ook de middag is geweest en er een nieuwe juf was

daarbij zit de peuterspeelzaal 2 lokalen verder dan waar ze nu zit dus de omgeving is ook niet nieuw voor haar

Ik zou aangeven dat ze niet zo graag meer naar school gaat en vragen of ze wat extra aandacht kunnen geven hieraan.

Ook al is het een drukke tijd, ik denk dat ze best wel even iets extra’s kunnen doen voor de nieuwelingen.

Toen het met mijn kleine een dagje iets minder ging en niet wilde blijven, mocht ie even op schoot bij de juf zitten.

Ook al is het nieuwigheid en wengedrag, Ze kunnen best een handje helpen vind ik en thuishouden als die juf er is, is denk ik juist een heel slecht idee.

ja en ik denk niet eens echt dat die drukke tijd er mee te maken heeft want vorige week was sinterklaas er ook en toen ging ze wel graag naar school

was gisteren echt na die juf dat ze ineens had van ik wil niet meer…

@Angel & Luna wrote:

Madre: ja als ze daarvoor nooit naar school was geweest zeg ik ja je hebt gelijk maar vanaf begin november gaat ze 5 dagen naar school

Maandag ochtend peuterspeelzaal

Dinsdag ochtend kleuterschool middag peuterspeelzaal

woensdag kleuterschool

donderdag ochtend peuterspeelzaal middag kleuterschool

vrijdag middag peuterspeelzaal

enige verschil is nu dat ze gisteren ook de middag is geweest en er een nieuwe juf was

daarbij zit de peuterspeelzaal 2 lokalen verder dan waar ze nu zit dus de omgeving is ook niet nieuw voor haar

Wat jij als ‘enige verschil’ ziet is juist een heel groot verschil voor een kindje dat net naar school gaat. Op de basisschool van Anne gaan ze ervan uit dat het 3 maanden duurt voor een kind gewend is op school en je als ouder zijnde gedragsveranderingen kan waarnemen van je kind.

Anne gaat vanaf september met heel veel plezier…na een dikke maand was haar juf 1 dag ziek en werden de kinderen onderverdeeld over de andere klassen (ze hebben hier vijf 1/2groepen). Anne vond het vreselijk en wilde ook niet meer naar school. Ik heb niet tegen haar gezegd als ze de dag erna weer onderverdeeld zou worden ze niet hoefde te gaan, hier moest ze ook gewoon aan wennen en hoe vervelend het ook is het hoort erbij. Die juf bij wie ze kwam gaf natuurlijk anders les dan haar eigen juf, tja. Haar eigen juf kreeg een dikke knuffel toen ze er weer was en alles was oke. Sommige kinderen die al een jaar op school zitten hebben nog moeite met de veranderingen die er soms zijn en dan mag de mama even mee naar binnen om afscheid te nemen. Dus zelfs als ze al een jaar op school zitten kunnen er dingen zijn dat een kind even geen zin heeft of iets dergelijks.

ik zie het ook niet als iets kleins hoor :wink: maar is wel het enige wat anders is

ik heb gisteren ook tegen Luna gezegd komop niet iedere juf is even lief en morgen komt de lieve juf weer en ik ga wel even met de juf praten en toen ging het 's middags ook iets beter maarja vanmorgen was het huilen en helemaal kijken of de inval juf er niet was

@Angel & Luna wrote:

ik zie het ook niet als iets kleins hoor :wink: maar is wel het enige wat anders is

ik heb gisteren ook tegen Luna gezegd komop niet iedere juf is even lief en morgen komt de lieve juf weer en ik ga wel even met de juf praten en toen ging het 's middags ook iets beter maarja vanmorgen was het huilen en helemaal kijken of de inval juf er niet was

Ik denk niet dat je moet gaan benadrukken dat die juf niet lief is eerlijk gezegd.

Ze zal nou eenmaal vaker met die juf te maken krijgen. Ik zou het omdraaien tot iets positiefs, hoe moeilijk ook…

@Madre wrote:

@Angel & Luna wrote:

Ik denk niet dat je moet gaan benadrukken dat die juf niet lief is eerlijk gezegd.

Ze zal nou eenmaal vaker met die juf te maken krijgen. Ik zou het omdraaien tot iets positiefs, hoe moeilijk ook…

Helemaal mee eens dat je dat niet moet benadrukken, net zo goed dat je niet moet zeggen dat ze dan niet naar school hoeft. Een kind onthoudt dat en zal allerlei uitvluchten gaan zoeken om dan thuis bij mama te zijn, terwijl de ene juf zus les geeft en de andere zo. Volgend jaar krijgt ze die juf misschien als vaste juf en wat dan?

Ja ik zou het ook zeker niet benadrukken. Ze onthouden alles.

Grote kans dat de eerstvolgende keer dat die ene juf er weer is, luna direct rechtsomkeerd gaat omdat jij tegen haar hebt gezegd dat ze mee naar huis mag. Echt hoor, oppassen met dat soort beloftes.

Ik verbaas me bij merijn ook nog iedere keer over hoeveel hij onthoudt en toch meekrijgt van dingen.

Daarnaast ben ik het met Lous en mvanne eens.

Mijn ervaring is dat Merijn na 2.5 maand naar school gaan helemaal gewend is en in het ritme zit. Dat is 2.5 maand iedere dag gelijk in het diepe, want hij heeft geen wendagen gehad door de zomervakantie.

Ik zou het bespreekbaar maken bij de juf die er over het algemeen is. Dat Luna een vervelende ervaring heeft gehad met de andere juf en dat Luna nu angstig is om te komen. Met verzoek of de ‘gewone’ juf haar een beetje extra in de gaten wil houden of i.d.

:dance: :dance: school is weer leuk (zou de sint stiekem de benen hebben genomen :think: :wink: )

de inval juf van gisteren was er toch weer maar die was blijkbaar veel later gekomen maar ze is in ieder geval niet verplicht tot eten :thumbup: misschien dat die juf nu wat meer afstand heeft genomen want ze staan “altijd” met z’n 2-en

die juf was er toch niet die was blijkbaar bij een andere klas had het verkeerd gezien maar goed school is nu weer leuk nu hopen dat morgen de gewone vaste juf weer terug is :pray:

Nou ik heb best moeite gehad lasse vorige week uberhaupt naar school te krijgen en ik moet er niet aan denken dat vervolgens een juf hem onheus gaat bejegenen :shifty: Dan zou ik er momenteel ook snel klaar mee zijn en hem wellicht ook maar even thuishouden als zij er weer was.

Ik ben normaal echt niet zo van dat soort dingen maar het was zo’n gedoe vorige week van inderdaad wennen en nieuw en eng dat ik zo’n juf er bij neit getrokken zou hebben.

Hier is het heel normaal eigenlijk dat kleintjes thuisgehouden worden als er een invaller is. Heeeel soms komt het voor dat de kinderen verdeeld worden en dan is zelfs het advies om alle kinderen (kleuterklas) mee naar huis te nemen, tenzij je ze echt kwijt moet.

Ik vind het dus nogal hard overkomen allemaal :wink:

Het is nu eenmaal superheftig om in zo’n drukke periode te moeten wennen en dan ook nog een invaljuf die wat minder is (hier doen ze dat dus ook niet; na de kerstvakantie kunnen er weer nieuwe kinderen instromen).

Lune: oh dat is beter hoe ze het bij jullie doen :thumbup:

opzich heeft Luna het echt naar haar zin in de kleuterklas al haar oude psz-genootjes zitten bij haar in de klas :thumbup:

vanmiddag was ze ook echt een beetje bangig dat die inval-juf van gisteren er was maar die was er gelukkig niet en ze heeft het gewoon echt weer naar haar zin gehad vandaag op school :thumbup: :dance:

@Lune wrote:

Hier is het heel normaal eigenlijk dat kleintjes thuisgehouden worden als er een invaller is. Heeeel soms komt het voor dat de kinderen verdeeld worden en dan is zelfs het advies om alle kinderen (kleuterklas) mee naar huis te nemen, tenzij je ze echt kwijt moet.

Ik vind het dus nogal hard overkomen allemaal :wink:

Het is nu eenmaal superheftig om in zo’n drukke periode te moeten wennen en dan ook nog een invaljuf die wat minder is (hier doen ze dat dus ook niet; na de kerstvakantie kunnen er weer nieuwe kinderen instromen).

Ja, zo is het hier ook.

Gister was Th zijn juffie ziek, de bellijst was rond gegaan maar toen waren wij al weg. Th wou wel graag naar school en mocht (met de helft van zijn klas) naar de andere kleuterklas. Maar de jongste kleuters bleven thuis.

Th heeft trouwens op donderdag en vrijdag een andere juf die hij niet zo aardig vind, ze is ook gewoon heel anders dan zijn andere juf.

Maar dat ga ik dus niet benadrukken. Ik heb wel een keer tegen hem gezegt dat hij moest proberen haar lieve kanten te zien (die ze echt wel heeft, het is een schat van een juf!) en het veel leuker was als ze vriendjes waren, vanaf die dag gaat het al een stuk beter!

En ik zeg afentoe gewoon dingen tegen hem als “wat heeft juffie mooie haren, dat lijkt wel goud!”.

Een juf met gouden haren is wel erg bijzonder hoor :wink: .

Hier stromen nu ook geen nieuwe kleuters in, want naast Sinterklaas is het ook nog eens advent; de weg naar kerst. Veel te veel indrukken in het begin!

Hopelijk blijft Luna het ook leuk vinden en gaat ook zij de leuke kanten van die invaljuf zien.

En nog gefeliciteerd trouwens, tjonge zij ookal 4! :inlove: